ایران پرسمان
نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود
دوشنبه 31 تير 1398 - 21:22:22
ایران پرسمان -
نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود
k ٤.٢
٠
فارس / سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام ششم مرداد ماه در سطح معاونان و مدیران کل در وین برگزار می‌شود.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص نشست آتی کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: پس از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام که در روز هفتم تیرماه برگزار شد، سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات خویش منجر به آثار عینی و عملی شد و طرف‌های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان به بحث گذاشته شود.
وی افزود: از سوی دیگر، در همین فاصله جمهوری اسلامی ایران نیز برخی موارد جدید از عدم ایفای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل در زمینه اثربخشی رفع تحریم‌ها را طی نامه‌ای به امضای آقای دکتر ظریف به خانم موگرینی و سایر اعضای برجام اعلام کرده است. در نتیجه، طرف‌های برجام بر این نظر هستند که مناسب است پیش از نشست وزرای خارجه، این موارد نیز از سوی معاونان و مدیران سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و بر همین اساس، توافق شد یک نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ششم مردادماه در وین برگزار شود.
موسوی در عین حال یادآور شد: البته این نشست جایگزینی برای نشست آتی وزرای امور خارجه نخواهد بود و بیشتر قرار است فرصتی برای طرح مباحث و آماده سازی بهتر برای نشست وزرا باشد.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز دیروز یکشنبه (30 تیر ماه) گفت نشست کمیسیون مشترک برجام ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود و افزود: « صد در درصد در مورد تاریخ 28 جولای (ششم مرداد) مطمئن نیستم، اما می‌دانم حوالی همین تاریخ خواهد بود.»
به گزارش فارس، هفتم تیر ماه نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایتخت اتریش برگزار شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36327/نشست-فوق-العاده-کمیسیون-مشترک-برجام-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ