ایران پرسمان
جو ملتهب مجلس درباره یک فیلم امنیتی
دوشنبه 31 تير 1398 - 21:22:08
ایران پرسمان -
جو ملتهب مجلس درباره یک فیلم امنیتی
k ٦.٣
١
تسنیم / سوال علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه قرار داشت.
سوال نماینده تهران از امیر حاتمی در رابطه با دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی ها و علت پخش آن در جلسه علنی مجلس و محرمانه بودن آن، بود.
پس از اینکه امیر حاتمی وزیر دفاع توضیحاتی درباره سوال این نماینده ارائه کرد و گفت این سوال در حیطه وظایف وی نیست، رحیمی در پشت تریبون قرار گرفت ، اما پیش از اینکه توضیحات خود را ارائه کند، تعدادی از نمایندگان از جمله علیرضا سلیمی نماینده محلات، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و تعداد دیگری از نمایندگان با در دست گرفتن کتاب آیین نامه داخلی مجلس خواستار ارائه تذکر درباره توضیحات رحیمی شدند.
حاجی دلیگانی با فریادهای مکرر اعلام می کرد که توضیحاتی که نماینده تهران ارائه میکند خارج از موضوعات مطرح شده درباره سوال است و وی نباید آنها را بیان کند.
در همین کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس با حضور در کنار جایگاه هیئت رئیسه مجلس با دادن یادداشتی خواستار دریافت وقت برای ارائه توضیحات درباره فیلم پخش شده، داشت.
پس از اینکه علیرضا رحیمی اعلام کرد "باید مشخص شود فیلم های امنیتی در کدام دستگاه تولید می شود، اگر اطلاعات سپاه این فیلم را تولید کرده چرا در صحن علنی پارلمان پخش می شود و یا اینکه باید مشخص شود فیلم های به مانند گاندو در کجا ساخته می شوند" تعداد زیادی از نمایندگان از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس باردیگر به این موضوع اعتراض کردند و خواستار ارائه تذکر شدند که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس (احمد امیرآبادی فراهانی و محمد علی وکیلی) تلاش کردند تا وی را آرام کنند.
اما محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان نیز با حضور در جایگاه هیئت رئیسه مجلس اعتراض شدیدی به رئیس جلسه(مصری) داشت.
در میان جو ملتهب چند دقیقه ای مجلس، نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز با فریادهای خود، اعتراضاتی به هیئت رئیسه مجلس داشت و خواستار ارائه تذکر درباره اظهارات رحیمی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36317/جو-ملتهب-مجلس-درباره-یک-فیلم-امنیتی
بستن   چاپ