ایران پرسمان
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با عارضه ‏و خطاهای دارویی در بیمارستان کیش
يکشنبه 30 تير 1398 - 18:52:25
ایران پرسمان - دوره آموزشی آشنایی با عارضه و خطاهای دارویی با حضور مسئولان و کارکنان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این دوره آموزشی طبق برنامه ریزی سالیانه و بر اساس دستورالعمل معاونت غذا و دارو، سه شنبه 25 تیر با حضور دکتر مهران روشن معاون فنی و درمانی بیمارستان ، دکتر فرشته نعمت الهی مسئول فنی داروخانه، مترون،پرسنل بخش درمان و سرپرستاران این مجموعه برگزار شد.
دراین دوره که با عنوان کلاس آموزشیADR برگزار می شود و براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، آشنایی با عارضه ‏ناخواسته دارویی نام گرفته است شرکت کنندگان با تعریف، علایم و چگونگی گزارش واکنش های ناخواسته و زیان آور مصرف دارو در دوزهای معمول جهت پیشگیری، ‏تشخیص و درمان بیماری یا تغییر عملکرد فیزیولوژیکی آشنا شدند.
دکتر فرشته نعمت الهی مسئول فنی داروخانه در این خصوص گفت: مصرف ایمن و سالم داروها برای پزشکان و داروسازان، پرستاران، مراجع قانونی دارویی، وزارت بهداشت، شرکتهای داروسازی و عموم جامعه مقوله ای مهم و اساسی است و اگر چه هدف تمام دست اندرکاران حفظ سلامت جامعه، استفاده از داروها بدون ایجاد ضرر و زیان برای بیمار می باشد ،اما هیچ دارویی بدون ایجاد عارضه وجود ندارد .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/35784/برگزاری-دوره-آموزشی-آشنایی-با-عارضه-‏و-خطاهای-دارویی-در-بیمارستان-کیش
بستن   چاپ