ایران پرسمان
گردشگران جشنواره تابستانی مسابقات غواصی ارتش های جهان را در کیش تماشا می کنند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 13:23:41
ایران پرسمان - دکتر مظفری: جزیره کیش در زمان میزبانی مسابقات غواصی ارتش های جهان نمونه شایسته ای از شهرهای ایران اسلامی را به تصویر می کشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که روز سه شنبه 25 تیر با حضور دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این سازمان، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادار سلیم پناه جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، روند میزبانی موفق مسابقات غواصی ارتش های جهان در جزیره کیش بررسی شد.
بر اساس این گزارش در مسابقات غواصی ارتش های جهان که مرداد امسال در جزیره کیش برگزار می شود300 غواص از کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.
دکتر مظفری در این نشست با بیان اینکه میزبانی از این مسابقات یک کار ملی است و باید مقدمات برگزاری شایسته آن با دقت کامل آماده شود گفت: جزیره کیش در طول برگزاری این مسابقات ویترین کشور است. به همین دلیل باید با برنامه ریزی اصولی و دقیق به گونه ای عمل کنیم که کیش در نظر شرکت کنندگان خارجی این رقابت ها نمونه موفقی از یک شهر پیشرفته میهن اسلامی ما باشد.
وی با اشاره به مزیت های متعدد جزیره کیش از جمله فرهنگ بالای شهروندی، نبود ترافیک، پاکیزگی و نظم شهری، هوای تمیز و دریای زیبا، برای میزبانی از رویدادهای ورزشی بین المللی گفت: برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان یک رویداد ارزشمند در جزیره کیش است و برای گردشگران این فرصت را فراهم می کند تا ضمن سفر به کیش تماشگر بخش های مختلف یک مسابقه بزرگ بین المللی هم باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم کار تیمی برای برگزاری شایسته این رویداد بین المللی اظهار داشت: رعایت استانداردهای لازم برای ارتقاء کیفیت برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان در کیش ضروری است.
دکتر مظفری افزود: پخش این مسابقات از رسانه ملی و شبکه های رسانه ای خارجی در معرفی جزیره کیش در سطح ملی و بین المللی بسیار موثر است.
امیر سرتیپ باقری، معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با بیان اینکه روسیه مبتکر برگزاری این مسابقات بوده و تا کنون دو دوره از این رقابت ها هم در ایران برگزار شده است افزود: مسابقات امسال در دو رشته غواصی و عملیات زیر دریایی در کیش برگزار خواهد شد که با استقبال خوب شرکت کنندگان رو به رو شده است. رقابت ها در بقیه رشته ها نیز در روسیه برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه از 7 کشور در مسابقات جزیره کیش حضور خواهند داشت گفت: نمایندگان تیم های شرکت کننده که برای بررسی شرایط برگزاری مسابقات به این جزیره سفرکرده بودند از جزیره کیش با عنوان بهشت گمشده و مقصد مطلوب گردشگری خانواده ها یاد کردند.
امیر دریادار سلیم پناه جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش نیز با اعلام اینکه این مسابقات 13 مرداد آغاز می شود اظهار داشت: حضور در این رقابت ها برای معرفی توانمندی تیم نیروهای مسلح کشورمان به عنوان تیم ملی فرصت ارزشمندی است. ضمن اینکه این امکان را هم فراهم می کند تا جزیره کیش در طول 20 روز برگزاری مسابقات در رسانه های داخلی و خارجی معرفی شود.
وی با تشکر از همراهی و حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ورزش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری این مسابقات افزود: روسیه برای پوشش رسانه ای این مسابقات در جزیره کیش را بر عهده دارد که از رسانه های مختلف جهان پخش خواهد شد و چین نیز علاقمندی خود را برای پوشش رسانه ای این رویداد اعلام کرده است که این فعالیت قطعا موجب معرفی جزیره کیش به جهانیان خواهد شد.
همچنین اعضای جلسه به همراه دکتر خانزادی معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش از محل برگزاری مسابقات در کیش بازدید و هماهنگی های لازم جهت برگزاری مطلوب میان سازمان منطقه آزاد و کمیته برگزار کننده مسابقات غواصی و عملیات دریایی ارتش های شرکت کننده در مسابقات به عمل آمد.
لازم به ذکر است بیش از 40 داور مسئولیت قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند و 200 تن از عوامل پشتیبانی نیروهای مسلح، نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت می کنند. اولین دوره این مسابقات پارسال به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر برگزار شد که تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش غواصی عمق مقام اول را کسب کرد و در مجموع به مقام پنجمی جهان دست یافت. در پایان با توجه به میزبانی خوب ایران و ظرفیت های جزیره کیش، این منطقه آزاد به عنوان میزبان برگزاری دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان معرفی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33719/گردشگران-جشنواره-تابستانی-مسابقات-غواصی-ارتش-های-جهان-را-در-کیش-تماشا-می-کنند
بستن   چاپ