ایران پرسمان
آيا نسل بعد از جنگ جهاني، به 100 سالگي مي رسد؟
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 12:53:36 PM
سالمندان ايالات متحده که تولد 100 سالگي خود را جشن گرفتند، کليدي ترين دلايل رسيدن به اين سن را ارتباطات اجتماعي، ورزش و فعاليت معنوي دانستند. پژوهشي درباره "رازهاي عمر طولاني" افراد صدساله و نسل بعد از جنگ جهاني انجام شد که به بررسي اين موضوع مي پرداخت که آيا نسل بعد از جنگ جهاني، گام هاي لازم براي رسيدن به 100 سالگي را برمي دارد يا خير.
اديتورهاي سايت ياهو اين مقاله را به عنوان محبوب ترين مقاله سال 2012 انتخاب کرده اند. اين مقاله در ابتدا در ماه ژوئن و در قسمت مالي سايت قرار داده شد و يکي از محبوب ترين مطالب ماه بود.

خوانندگان اين مقاله اشاره کردند که عمر طولاني يک توفيق مضاعف خواهد بود اگر عزيزانتان هم به همان اندازه عمر کنند. يک کاربر به نام دان. سي. گفت: «پدر من 103 سال عمر کرد.» وقتي از او پرسيديم دليل عمر طولاني اش چه بود، پاسخ داد: «بدشانسي!» شانس رسيدن شما به سن 100 سالگي ممکن است بيشتر از آنچه فکر مي کنيد باشد – به ويژه اگر خواب بيشتر و رژيم غذايي بهتري داشته باشيد.

سالمندان ايالات متحده که تولد 100 سالگي خود را جشن گرفتند، کليدي ترين دلايل رسيدن به اين سن را ارتباطات اجتماعي، ورزش و فعاليت معنوي دانستند. پژوهشي درباره "رازهاي عمر طولاني" افراد صدساله و نسل بعد از جنگ جهاني انجام شد که به بررسي اين موضوع مي پرداخت که آيا نسل بعد از جنگ جهاني، گام هاي لازم براي رسيدن به 100 سالگي را برمي دارد يا خير.

يافته هاي اوليه نشان دادند که بسيار از افراد اين نسل، سبکي از زندگي را انتخاب کرده اند که مي تواند منجر به زندگي طولاني و رضايتبخش شود – ولي با دو استثنا! بيش از 7 نفر از هر 10 نفر فرد صدساله – 71 درصد – مي گويند که هر شب 8 ساعت يا بيشتر مي خوابند.

بر عکس، فقط 38 درصد از نسل بعد از جنگ جهاني مي گويند که همين مقدار خواب را دارند. در مورد رژيم غذايي صحيح هم بيش از 8 نفر از هر 10 نفر مي گويند که مرتباً غذاي متعادلي مصرف مي کنند که در مقايسه با نسل بعد از جنگ جهاني، بايد گفت دو سوم (68 درصد) از آنها وعده هاي غذايي صحيحي دارند. طبق اداره آمار و سرشماري، از اواخر سال 2010، هفتاد و دو هزار نفر صدساله يا بيشتر در ايالات متحده وجود دارد. انتظار مي رود که تا سال 2050 اين عدد – با پير شدن نسل بعد از جنگ جهاني – به بيش از 600 هزار نفر برسد.

ضمناً حدوداً ده هزار نفر از نسل بعد از جنگ، روزانه – در دهه آينده – به سن 65 سالگي خواهند رسيد. چگونه به اين سن برسيم؟ افراد صدساله به ارتباطات اجتماعي، ورزش و فعاليت معنوي به عنوان دلايل کليدي رسيدن به سن صد سالگي اشاره مي کنند. در ميان افرادي که مورد بررسي قرار گرفتند، حدوداً نه نفر از هر ده نفر – 89 درصد – مي گويند که هر روز با يک عضو خانواده يا يک دوست ارتباط برقرار مي کنند؛ حدود دو سوم (67 درصد) دعا مي کنند، مديتيشن انجام مي دهند يا در يک فعاليت معنوي شرکت مي کنند و بيش از 50 درصد مي گويند که تقريباً هر روز نرمش مي کنند.

نسل بعد از جنگ جهاني هم در هر يک از اين موارد، تقريباً به همين شکل است. همان تعداد از افراد نسل بعد از جنگ – 89 درصد – مي گويند که با دوستان يا اعضاي خانواده بطور مرتب در تماس هستند. شصت درصد از افراد نسل بعد از جنگ که مورد مطالعه قرار گرفتند مي گويند که فعاليت معنوي بخش مهمي از زندگي آنهاست و حدود شش نفر از هر ده نفر (59 درصد) بطور منظم نرمش مي کنند.

باز هم بايد گفت خواب و رژيم غذايي دو موردي هستند که نسل بعد از جنگ جهاني در آنها کمبود دارد. تعجبي ندارد که تنها موردي که اين افراد در آن فعالتر هستند محل کار است. سه چهارم (76 درصد) از افراد نسل بعد از جنگ جهاني مي گويند که تقريباً هر روز در يک شغل يا يک سرگرمي فعاليت دارند؛ که تعداد افراد صدساله در اين مورد 16 درصد بود.

در نهايت، پژوهشگران در مورد امور فرهنگي بررسي کردند و از افراد صدساله و نسل بعد از جنگ جهاني پرسيدند که از فهرستي از 14 فرد برجسته (از جمله رئيس جمهور اوباما، پل مک کارتني خواننده و بازيگراني مانند تام هنکس و جوليا رابرتز) فردي که به عنوان مهمان شام دعوت مي کنند را انتخاب کنند. هم صدساله ها و هم فرزندان نسل بعد از جنگ جهاني، خانم بتي وايت، هنرپيشه و کمدين معروف را انتخاب کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33/آيا-نسل-بعد-از-جنگ-جهاني،-به-100-سالگي-مي-رسد؟
بستن   چاپ