ایران پرسمان
واکنش چین به هشدار آمریکا درباره ایران
جمعه 21 تير 1398 - 19:10:02
ایران پرسمان -
واکنش چین به هشدار آمریکا درباره ایران
k ٦.٨
٠
ایرنا / سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به هشدار آمریکا که اعلام کرده بود چنانچه چین یا کشور دیگری از ایران نفت بخرد را تحریم خواهد کرد تاکید کرد پکن مخالف تحریم های غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن علیه ایران است.
"گنگ شوانگ" روز جمعه در پکن در جمع خبرنگاران افزود: بارها تاکید کرده ایم روابط اقتصادی و تجاری چین با جامعه بین المللی از جمله ایران، در چارچوب قوانین بین المللی است روابط عادی تجاری چین با ایران، منطقی و قانونی است و باید مورد احترام و محافظت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پکن با تحریم های یک جانبه آمریکا مخالف است تصریح کرد قطعاً از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهیم کرد.
گنگ شوانگ همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا چین در ائتلاف دریایی که قرار است آمریکا با کمک چند کشور دیگر برای تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس راه اندازی کند شرکت می‌کند یا دعوتنامه ای در این زمینه دریافت کرده است یا خیر؟ گفت: در جریان اینکه آمریکا از چین برای پیوستن به این ائتلاف دعوت کرده باشد یا خیر نیستم اما می‌توانم بگویم منطقه خلیج فارس تاثیر مهمی در عرضه انرژی و امنیت جهانی دارد به همین دلیل در شرایط فعلی امیدواریم طرف‌های مربوطه خویشتنداری کرده و از اقدامات منجر به تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند و به طور مشترک، امنیت، صلح و ثبات منطقه را حفظ کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا در مورد موضوعات مختلف از جمله کنوانسیون‌های دریایی و سایر پیمان‌های بین اللملی تاکید کرد ایالات متحده به طور یکجانبه از توافق جامع هسته‌ای ایران خارج شد اما از آژانس انرژی اتمی خواست یک نشست ویژه را برای بررسی کاهش تعهدات ایران در قالب این پیمان برگزار کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/32213/واکنش-چین-به-هشدار-آمریکا-درباره-ایران
بستن   چاپ