ایران پرسمان
توصیه روسیه به آمریکا درباره ایران
جمعه 21 تير 1398 - 12:45:08
ایران پرسمان -
توصیه روسیه به آمریکا درباره ایران
٨٣٠
٠
تسنیم / سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که برای کاهش وخامت اوضاع کنونی در منطقه، آمریکا باید از اقدامات تحریک‌آمیز و افزایش تنش پیرامون ایران دست بردارد تا مسائل در جریان گفت‌وگوهای سیاسی حل و فصل شوند.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، امکان گفت‌وگوی عادی بین ایران و آمریکا هنوز وجود دارد و برای این منظور واشنگتن باید از تشدید وخامت اوضاع پیرامون ایران دست بردارد.
زاخارووا یادآور شد: «مقامات واشنگتن و تهران در جریان مذاکرات برای تهیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگوهایی همراه با احترام متقابل انجام دادند و منافع هر دو کشور را در این زمینه مورد توجه قرار دادند. اکنون نیز این تلاش نه تنها ممکن است، بلکه برای حل و فصل مشکلات موجود ضروری است. به همین دلیل امکان انجام گفت‌وگوهای عادی و متقابلاً همراه با احترام همچنان وجود دارد. البته اگر طرف آمریکایی از اقدامات تحریک آمیز و افزایش وخامت اوضاع پیرامون ایران دست بردارد.»
این دیپلمات بلندپایه در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تمامی اقدامات انجام شده که می تواند به کاهش اقدامات تحریک آمیز آمریکا در برخورد با ایران کمک کند، تنها می تواند مورد استقبال ما قرار بگیرد.»
لازم به یادآوری است روز چهارشنبه مشاور رئیس جمهوری فرانسه در تهران با "حسن روحانی" رئیس جمهور، "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه و دیگر مقامات بلندپایه ایران دیدار کرده و مسائل مربوط به کاهش تنش کنونی در روابط آمریکا با جمهروی اسلامی را مورد بررسی قرار داد. او پیام کتبی "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه را به همتای ایرانی وی تقدیم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو خواستار آن است که همه شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به وظایف و تعهدات خویش در چارچوب این توافق نامه عمل کنند. زاخارووا گفت: «ما به طور پیگیرانه و با قاطعیت تمام از همه طرفین می‌خواهیم تا به تعهدات خویش در چارچوب برجام و قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل در این باره پایبند باشند.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/32107/توصیه-روسیه-به-آمریکا-درباره-ایران
بستن   چاپ