ایران پرسمان
این مرد کیست و چطور به خواب دیگران می آید؟
پنجشنبه 20 تير 1398 - 21:38:48
ایران پرسمان -
این مرد کیست و چطور به خواب دیگران می آید؟
٠
١
خراسان / این مرد تا حالا به خواب هزاران نفر در سرتاسر جهان رفته و در خواب آن‌ها به زبان‌های مختلف صحبت کرده‎است. سایت‌ها و کمپین‌های زیادی در سراسر دنیا و شبکه‎های مجازی برای شناسایی او تشکیل شده ولی تا این لحظه کسی او را شناسایی نکرده‎است. البته طبیعی است چون همه کسانی که او را دیده‌اند، خواب‌ بوده‎اند. این ماجرا تا جایی پیش رفته که حتی سایت مخصوص برای «این مرد» راه اندازی شده‎است؛ در این سایت افرادی که او را در خواب دیده‌اند، داستان خواب‎شان را برای هم تعریف می‌کنند.
داستان از چه قرار است؟
در سال 2006 در نیویورک، یک بیمار به درخواست روان پزشک اش چهره مردی را که بارها در خواب دیده‎بود، نقاشی می‎کند. بیمار ادعا می‌کند آن مرد، درخواب برای آینده و زندگی‌اش به او راهکارهایی می‌داده‎است. نکته مهم آن‎که پیش از این، هیچ‎وقت آن مرد را در عالم واقعیت ندیده‎بود. تصویر این مرد مدتی روی میز پزشک می‌ماند تا این‎که چند روز بعد خیلی اتفاقی، بیمار دیگری تصویر را می‌شناسد و ادعا می‌کند که این مرد را اغلب در خواب‎هایش می‌بیند. نفر دوم هم می‎گوید قبل از این، مرد را هرگز در واقعیت ندیده است. روان پزشک تصمیم می‌گیرد تصویر را برای تعدادی از همکارانش بفرستد تا مشخص شود آیا بیمار دیگری نیز این مرد را می‎شناسد. چهار بیمار ادعا می‌کنند که او را چندین‎بار در خواب دیده‌اند. از طریق سایت راه‎اندازی شده، دست کم2000 نفر از شهرهای مختلف دنیا می‎گویند او را در خواب دیده‌اند و هر کسی درباره رفتار این فرد در خواب، توضیح متفاوتی می‎دهد. با بعضی‎ها بسیار مهربان بوده و آن‎ها را نصیحت می‌کرده، برای بعضی هم به شکل یک آدم خشن و عصبانی ظاهر شده‎است.
محققان درباره این داستان چه می‌گویند؟
براساس نظر بعضی روانکاوان، تصاویری که بیماران در خواب دیده‌اند درواقع تصویر یک مرد در گذشته خیلی دور است که در ذهن افراد باقی‌مانده و آن‌ها در شرایط سخت، ناخواسته تصویر را به‌یاد می‌آورند. نظر دوم که ترسناک، جذاب و از نظر علمی معتبرتر است، می‌گوید این مرد واقعی است و توانایی خارق‌العاده‌ای دارد که با استفاده از آن می‌تواند به خواب افراد وارد شود. در‌نهایت برخی می‌گویند او از موجودات ماورایی و متعلق به سیاره‌ای دیگر است که در رویاهای افراد ظاهر می‎شود! در هرصورت تا حالا کسی این ماجرا را نه تایید و نه به‌طور کامل رد کرده‎است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/32032/این-مرد-کیست-و-چطور-به-خواب-دیگران-می-آید؟
بستن   چاپ