ایران پرسمان
چرا حشرات بعضی ها را بیشتر می گزند؟
شنبه 15 تير 1398 - 15:59:41
ایران پرسمان -
چرا حشرات بعضی ها را بیشتر می گزند؟
٤٩
٠
بهداشت نیوز / پژوهشگران دریافتند ژن های بدن می تواند امکان انتخاب و گزیده شدن او بوسیله حشرات را تحت تاثیر خود قرار دهد.
به نقل از وب مد، در آزمایشات انجام شده روی دوقلوهای همسان و دوتخمکی مشخص شد که ژن ها بوی بدن افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث جذب یا دفع حشرات می گردند. کسانی که برای حشرات جذاب نیستند مواد دفع کننده طبیعی تولید می کنند که بنظر می رسد تحت کنترل ژنهای بدن هستند. این یافته ها توانست منتهی به روش های جدیدی برای دور نگه داشتن حشرات از بدن شود. جیمز لوگان نویسنده ارشد این تحقیق می گوید: با تشخیص مکانیسم ژنی که پشت سر گزش حشرات وجود دارد توانستیم به دانش استفاده از روش های بهتر برای دور کردن حشرات بخصوص حشرات ناقل بیماری دست پیدا کنیم.
او می افزاید: حتی در آینده ممکن است بتوانیم قرص هایی تولید کنیم که تولید دفع کننده های طبیعی را در بدن افزایش دهد و سرانجام آن را با لوسیونهای پوستی جایگزین نماییم.
در این مطالعه، 18 دوقلوی همسان و 19 دوقلوی دو تخمکی(غیرهمسان) مونث مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که دوقلوهای همسان نسبت به دوقلوهای غیرهمسان در جذب حشرات شباهت بیشتری به هم داشتند. دوقلوهای همسان نسبت به دوقلوهای غیرهمسان شباهت ژنتیکی بیشتری به هم دارند.
محققان می گویند تاثیر ژن ها بر جذب حشرات در یک فرد خاص شباهت زیادی به تاثیر ژن ها بر قد و ضریب هوشی افراد دارد.
نتایج این تحقیق در 22 آوریل 2015 در مجله PLOS ONE به چاپ رسید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/30253/چرا-حشرات-بعضی-ها-را-بیشتر-می-گزند؟
بستن   چاپ