ایران پرسمان
زیباکلام: بی برقی و انرژی هسته‌ای «حق مسلم ماست»
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 3:48:11 AM
ایران پرسمان - آخرین خبر / استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در اینستاگرام نوشت: دراوجِ دورانی که هسته‌‌ای؛ بمثابه حیثیت، شرف و غرور ملّی، استقلال و تمامیت ارضی ایران درآمده و خلاصه "حقِ مسلّم مااست" شده بود. در دوران آقایِ احمدی‌نژاد، گفتم و نوشتم که هسته‌ای صرفاً اقتصادی است. از آن یک بت‌ِ ایدئولوژیک نسازیم و هستی مملکت را بپایش نریزیم.
صادق زیباکلام ادامه داد: تندرو در دهانم زدند که لیبرالِ غربزده، روشنفکر بیسواد، مزدور وابسته، نمیفهمی که نفت داره تمام میشه و برای تولیدِبرق نیاز به هسته‌ای داریم و هستی و نیستی مملکت را بیش از بیست سال است در چاهِ‌ویل هسته‌ای سرآزیر کردند. علیرغم هزینه‌های هنگفتی که بپای نطنز، فردو، اراک، آب‌سنگین، نیروگاه اتمی بوشهر، اورانیوم بیست در صد غنی شده، سانترفیوژهایِ پیشرفته و سایر فعالیتهای هسته‌ای در سی سالِ گذشته ریخته شده، خاموشی‌های برق در این روزها گواه آشکاری است در هدر رفتن سرمایه‌های کشور در چاه‌ِویل و بیفایده هسته‌ای. بماند هزینه های باور نکردنی غیر مستقیم هسته‌ای در قالب تحریم‌ها بر اقتصاد کشور.
هسته‌ای بیش، و پیش از آنکه در خدمت تولیدِبرق و پیشرفتِ اقتصادی کشور باشد، ابزاری بوده در خدمت ایدئولوژی نظام. در خدمت آمریکاستیزی، غرب ستیزی، دشمنی با اروپا، نابودی اسرائیل، صدور انقلاب وبالاخره استفاده از قدرت چانه زنی آن در مذاکره با غربی‌ها.
غربی‌ها، شرقی‌ها، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و هر بنی بشر دیگری که میخواست به ایران ضربه زده و جلوی رشد و ترقی ما را بگیرد، از هسته‌ای قشنگتر نمیتوانست ایران را اسیر و گرفتار سازد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/291630/زیباکلام--بی-برقی-و-انرژی-هسته‌ای-«حق-مسلم-ماست»
بستن   چاپ