ایران پرسمان
ادامه محاکمه معاون سياسي دبير کل جمعيت الوفاق
سه شنبه 28 آبان 1392 - 12:46:43 PM
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرگزاري به نقل از العالم، دادگاه جنايي بحرين محاکمه خليل المرزوق معاون سياسي دبير کل جمعيت الوفاق را پس از اعلام تعويق جلسه امروز، به دوازدهم دسامبر موکول کرد. اين در حالي بود که هيأت هاي ديپلماسي و نمايندگاني از سفارتخانه ها، نهادهاي بين المللي حقوق بشر، جمعيتهاي سياسي و نمايندگان رسانه ها در آن حضور داشتند.


دادگاه جنايي بحرين همزمان با موکول کردن محاکمه به ماه دسامبرآينده، دستور منع خروج المرزوق از کشور را صادر کرد.


اين دادگاه دوم آبان ماه صدور حکم درباره خليل المرزوق را به امروز موکول کرده بود.


اتهام هاي نسبت داده شده به معاون دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين عبارتند از تحريک به ارتکاب جنايت هاي تروريستي، اشاعه اعمالي که منجر به اقدامات تروريستي مي شوند، سوء استفاده از پست خود و دعوت به ارتکاب جنايت هاي تروريستي سازمان دهي شده است.


مقامات بحريني المرزوق را در 17 سپتامبر گذشته دستگير وپرونده وي را به دادستاني ارجاع داده بودند.


المرزوق، دولت بحرين را مسوول شکست گفت وگو و کشيده شدن کشور به سمت کوره التهابات سياسي وطايفه گرايي مي داند.


در جلسه محاکمه امروز، احمد الظفيري نماينده اي از سازمان عفو بين الملل و نيز دبيران کل جمعيت هاي سياسي از جمله رضي الموسوي دبير کل جمعيت وعد، موسي الانصاري دبير کل جمعيت الاخا الوطني و غيره، حضور داشتند.


دبيران کل جمعيت هاي سياسي حاضر در جلسه محاکمه با اعلام همبستگي با خليل مرزوق معاون دبيرکل جمعيت الوفاق، ادامه يافتن محاکمه را محکوم کردند.


هيأتي از دبيرخانه جمعيت الوفاق به رياست شيخ حسين الديهي معاون دبير کل و نيز هادي الموسوي رييس بخش آزادي ها و حقوق بشر به همراه نمايندگاني از سفارتخانه امريکا، انگليس، فرانسه و آلمان براي نظارت بر جلسه حاضر شدند


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/283/ادامه-محاکمه-معاون-سياسي-دبير-کل-جمعيت-الوفاق
بستن   چاپ