ایران پرسمان
آيت‌الله العظمي جوادي آملي
سه شنبه 14 آبان 1392 - 10:37:50 AM
خبرگزاري آريا

 به نقل از خبرگزاري آريا- حضرت آيت‌الله جوادي آملي با اشاره به اين که سياست اسلامي در پي احقاق انسانيت است، گفتند: سياست اسلامي بر خلاف ساير مکاتب سياسي، انسان را محدود در همين چند روز دنيا نمي داند. 
 معظم له در ديداربا اعضاي انجمن مطالعات سياسي حوزه علميه قم که در محل بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء در قم برگزارشد، به ويژگي هاي ممتاز شخصيت امام خميني(ره) اشاره کرده و اظهار داشتند: امام راحل حقيقتا از افراد بيدار و آگاه زمان بودند.
ايشان گفتند: در اثر جنگ جهاني دوم تحولات عميق فکري در عموم انديشمندان جامعه و نيز در حوزه ها ايجاد شد که تفسير المنار به نحوي حاصل همين تحول فکري است. در اثر اين تحول فکري کساني همچون امام خميني که حس بيداري در وجودشان زنده بود، بيدار شدند. امام (ره) از سويي با انديشه هاي حوزوي کاملا آشنا بود و از طرفي با عقايد سياسي افرادي چون مرحوم مدرس.
معظم له با اشاره به اين که محدوده سياست اسلامي فقط دنيا نيست، افزودند: اساس نياز بشر به وحي و نبوت و به تبع آن به سياست اسلامي از آن جهت است که از مبدا و مقصد حقيقي خود خبر ندارد.
حضرت آيت الله جوادي آملي با تاکيد بر اين که سياست اسلامي در پي احقاق انسانيت است، تصريح کردند: سياست اسلامي بر خلاف ساير مکاتب سياسي، انسان را محدود در همين چند روز دنيا نمي بيند و ميان کساني که نياز به سياست را از جبنه مدني بودن انسان مي بينند و افرادي که انسان را به چشم يک مسافر و دنيا را محل گذر مي دانند، تفاوت بسياري وجود دارد.
اين مرجع تقليد با اشاره به کلام حضرت امير(ع) در نهج البلاغه که مي فرمايند « توده مردم ستون دين هستند»، بيان داشتند: حضرت در نامه خود به مالک اشتر متذکر مي شوند که توده مردم ستون دين هستند، در نتيجه در جامعه اسلامي مقبوليت حاکمان، بايد عين مشروعيت باشد و از طرفي، مردمي ستون دين اند که ديندار واقعي باشند.
معظم له در پايان تاکيد کردند: سياست اسلامي بايد نه عوام زده باشد و نه عوام فريب؛ لذا بايد با تعليم و تعليل، رشد و آگاهي را افزايش داد، نه با تبليغات رسانه اي؛ چرا که ممکن است مردم تبليغ و تکرار را به جاي تعليم و تعليل بگيرند که اين امر در سياست اسلامي پسنديده نيست.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277/آيت‌الله-العظمي-جوادي-آملي
بستن   چاپ