ایران پرسمان
ادعای ائتلاف متجاوز عربی درباره بازداشت سرکرده داعش
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:23:55
ایران پرسمان -
ادعای ائتلاف متجاوز عربی درباره بازداشت سرکرده داعش
٠
٠
ایسنا / نیروهای ویژه عربستان ادعا کرده‌اند که سرکرده داعش در یمن را بازداشت کرده‌اند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، نیروهای ویژه عربستان و دولت مستعفی یمن مدعی شدند که "ابو أسامه المهاجر"، سرکرده داعش در یمن را به همراه تعدادی از عناصر این گروه بازداشت کرده‌اند.
در همین راستا، ائتلاف متجاوز عربی با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد، عملیات مذکور سوم ژوئن و ساعت 9:20 دقیقه به وقت محلی انجام شد و 10 دقیقه به طول انجامید و نیروهای ویژه عربستان و دولت مستعفی یمن در جریان این عملیات موفق به بازداشت ابو اسامه المهاجر سرکرده و مسؤول امور مالی داعش و تعدادی از عناصر این گروه شدند.
در بیانیه ائتلاف عربی ادعا شده است: به دنبال تحت نظر گرفتن مداوم یک منزل متوجه شدیم که سرکرده داعش و عناصری از این گروه به همراه سه زن و سه کودک در این منزل حضور دارند. در عملیات نیروهای ویژه عربستان هیچ یک از زنان و کودکان مجروح نشدند و هیچ آسیبی نیز به غیرنظامیان یمنی وارد نشد.
طبق این گزارش، مقداری اسلحه، مهمات، کامپیوتر، گوشی و پول نیز از این منزل که ائتلاف متجاوز عربی مکان آن را نامشخص نکرده، کشف و ضبط شد.
ائتلاف عربی در بیانیه خود همچنین تأکید کرده است که دستگیری سرکرده داعش یک ضربه کاری به این گروه تروریستی به ویژه در یمن به شمار می‌رود.
در همین راستا، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در واکنش به دستگیری سرکرده داعش در توییتی نوشت: عملیاتی که منجر به دستگیری سرکرده داعش شد نشان دهنده تداوم پیروزی‌های عربستان و تلاش‌های قابل توجه آن است.
وی مدعی شد که این عملیات تأکیدی است بر پایبندی عربستان به مقابله با تمامی نیروهای تندرو و تروریست.
خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان نیز نسبت به دستگیری سرکرده داعش در یمن واکنش نشان داد.
وی در چند توییت پیاپی دستگیری ابو اسامه توسط نیروهای ویژه عربستان را ستود.
خالد بن سلمان نوشت: این عملیات بیانگر موفقیت تلاش‌های عربستان در زمینه شکست دشمنان دین و میهن است.
عربستان سعودی درحالی ژست مقابله با داعش را به خود گرفته که در اثر حملات این کشور به غیرنظامیان بی‌گناه یمنی طی چند سال گذشته هزاران غیرنظامی به ویژه تعداد زیادی زن و کودک یمنی کشته شده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/27202/ادعای-ائتلاف-متجاوز-عربی-درباره-بازداشت-سرکرده-داعش
بستن   چاپ