ایران پرسمان
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بهبود وضعیت مهاجران در مرز را تصویب کرد
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:23:51
ایران پرسمان -
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بهبود وضعیت مهاجران در مرز را تصویب کرد
٠
٠
ایسنا / مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی 4.5 میلیارد دلاری به هدف ارتقاء رسیدگی به مهاجران غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد آمریکا شده‌اند را با وجود تهدید دولت دونالد ترامپ به وتوی آن، با اکثریت آرا تصویب کرد.
در پی گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر درباره وضعیت ناگوار کودکان مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه‌های پرجمعیت در نواحی مرزی آمریکا منتشر شد، در این بسته استانداردهای جدیدی برای رسیدگی به این وضعیت بحرانی تعیین شده است.
مجلس نمایندگان آمریکا که تحت رهبری دموکرات‌ها است با 230 رأی مثبت به 195 رأی منفی که عمدتاً بر مبنای گرایش‌های حزبی انداخته شدند این لایحه را تصویب کرد.
با این حال این تنها یک گام در مسیر تصویب نهایی این لایحه محسوب می‌شود و هنوز نهایی شدن کامل آن قطعی نیست.
مجلس سنای آمریکا که در اختیار جمهوریخواهان است مشغول به تهیه و ارائه نسخه‌ای از این لایحه از جانب خود است تا در چند روز دیگر آن را به رای بگذارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اما وعده داده که به دلیل عدم لحاظ شدن برخی موارد درخواستی‌اش در این لایحه آن را وتو خواهد کرد.
مقامات کاخ سفید همچنین در توجیه چنین وتویی گفته‌اند که در حال حاضر این لایحه از نظر آنها باعث بی‌اثر شدن برخی تلاش‌های دولت برای اعمال امنیت و قوانین در مرز می‌شود.
در تاریخ اول ماه مه، دونالد ترامپ درخواست تصویب بسته‌ای کمکی را برای برنامه‌های تأمین اقامتگاه، غذا، حمل‌ونقل و نظارتی برای تعداد بسیار زیاد خانواده‌های مهاجران اهل آمریکای مرکزی که برای پناهندگی به آمریکا آمده و به شدت در مراکز اسکان مهاجران در نواحی مرزی فراتر از حد ظرفیت اسکان این مراکز تحت فشار قرار گرفته‌اند، مطرح کرد.
چند روز پیش دادستان‌های آمریکا دریافتند، صدها تن از کودکان این مهاجران غیرقانونی در مراکز اسکان در ناحیه تگزاس در شرایطی ناگوار و بدون آب و غذای کافی به سر می‌برند و تا کنون تعدادی از کودکان مهاجران در شرایط اسفبار این بازداشتگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
روز سه شنبه کمیسیونر موقت سازمان حفاظت از مرز و گمرکات آمریکا، جان سندرز، تحت فشارها از بابت بحران وضعیت ناگوار مهاجران غیرقانونی از سمتش استعفا کرد.
دموکرات‌ها روز سه شنبه تاکید کردند، هر چند که بسته کمک به وضعیت در مرز را به هدف رسیدگی به بحران انسانی تصویب می‌کنند، اما در عین حال تلاش‌های دولت را برای محدود کردن مهاجرت و منصرف کردن افراد برای مهاجرت به آمریکا تأیید نمی‌کنند.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از اجرای این رأی‌گیری گفت: تصویب این قانون در واقع رأی ما به مخالفت با رفتار بی‌رحمانه این دولت در قبال کودکان است. این لایحه سیاست شکست خورده دولت در بازداشت دسته جمعی مهاجران را مورد حمایت قرار نمی‌دهد بلکه صرفاً به تأمین بودجه برای جایگزین‌هایی انسانی و مؤثر به جای این نوع از بازداشت می‌پردازد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/27201/مجلس-نمایندگان-آمریکا-لایحه-بهبود-وضعیت-مهاجران-در-مرز-را-تصویب-کرد
بستن   چاپ