ایران پرسمان
کمک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 20:31:41
ایران پرسمان -
کمک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
١٠٩
٠
ایرنا / وزارت دفاع آمریکا با اختصاص 250 میلیون دلار دیگر به عنوان کمک به نیروهای مسلح اوکراین، رقم کمکهای خود را به این کشور به 1.5 میلیارد دلار رساند.
‌وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که در نظر دارد 250 میلیون دلار برای همکاریهای امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهد تا برای آموزش اضافی، تجهیز و تلاش های مشورتی در ساخت ظرفیت نیروهای مسلح اوکراین استفاده شود.
با تکرار روابط دیرینه آمریکا و اوکراین، اختصاص این مبلغ کمک امنیتی آمریکا به اوکراین را از سال 2014 تا کنون به یک و نیم میلیارد دلار خواهد رساند.
بر اساس این بیانیه، صندوق های جدید، تجهیزات لازم را برای حمایت از برنامه های آموزشی و نیازهای عملیاتی فراهم می کند که شامل توانایی های ارتقا در آگاهی از وضعیت دریایی و عملیات ها به عنوان بخشی از تلاش های ایالات متحده برای افزایش پشتیبانی از نیروی دریایی اوکراین می شود.
تجهیزات مورد نظر هم در این بیانیه تفنگ های تک تیرانداز، پرتابگر نارنجک، رادارهای ضد توپ، فرماندهی و کنترل، رهگیر جنگ افزارهای الکترونیکی و ارتباطات امن، حمل و نقل نظامی، دید در شب و درمان های پزشکی نظامی اعلام شده است.
این همکاری امنیتی پیشرفت مداوم اوکراین را در تصویب اصلاحات اساسی نهادهای دفاعی به منظور هماهنگ سازی معماری امنیت ملی اوکراین با اصول اروپا-اقیانوس اطلس امکان پذیر می سازد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/25007/کمک-میلیارد-دلاری-آمریکا-به-اوکراین
بستن   چاپ