ایران پرسمان
عریقات: کنفرانس منامه محکوم به شکست است
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 18:24:23
ایران پرسمان -
عریقات: کنفرانس منامه محکوم به شکست است
٢٩٠
٠
ایرنا / "صائب عریقات" دبیر کل کمیته اجرایی "سازمان آزادیبخش فلسطین" امروز (سه شنبه) ضمن محکوم کردن سیاست های ایالات متحده در خصوص فلسطین، تاکید کرد: "کنفرانس منامه" درباره فلسطین با شکست رو به رو می شود.
به گزارش روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی"، عریقات افزود: این کنفرانس تلاش برای جایگزینی اصل زمین در مقابل صلح به جای پول در مقابل صلح است.
کنفرانس اقتصادی منامه قرار است به درخواست واشنگتن اوایل تیر ماه برای رونمایی از طرح آمریکا موسوم به "معامله قرن" در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.
بر اساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می‌شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.
دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ادامه داد: ایالات متحده با معامله قرن، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت خود به قدس، مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی ها و تلاش برای آسیب زدن به "آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهجویان فلسطینی" (اونروا)، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر بر بلندی‌های جولان سوریه و منتفی کردن موضوع تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای 1967، باعث شکاف سیاسی شد و در صدد است شکاف اقتصادی هم بین اعراب ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده مدعی است که به هدف خلق همزیستی با شهرک نشینان، می‌خواهد طرح‌های اقتصادی خود را به شهرک‌ها ربط دهد و طبق معامله قرن، رژیم صهیونیستی حقوق ما را در مواردی از جمله حق آموزش تعیین خواهد کرد و ما حق دخالت در نقشه کشورمان را نداریم و تنها اجازه رانندگی طبق شروط آنها را داریم.
عریقات با تاکید بر تحریم این نشست از سوی فلسطین، بار دیگر از تمام کشورهای عربی و غیر عربی خواست در این کنفرانس شرکت نکنند، چرا که این نشست در راستای تخریب طرح ملی فلسطین است.
وی در پایان از تلاش‌های لبنان در این زمینه و تلاش برای برگزاری کنفرانسی در این کشور در مخالفت با نشست منامه قدردانی کرد.
لبنان و عراق اعلام کرده اند که در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنند. از سویی دیگر عربستان، امارات از مشارکت خود در این نشست خبر داده اند. یک مقام مسؤول در کاخ سفید هم اعلام کرده که اردن، مصر و مغرب گفته اند که در این نشست شرکت می‌کنند، این در حالی است که "ایمن الصفدی" وزیر خارجه اردن تاکید کرده که امان هنوز موضع خود را در این باره اعلام نکرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24964/عریقات--کنفرانس-منامه-محکوم-به-شکست-است
بستن   چاپ