ایران پرسمان
مشکلات کاغذ، نویسنده «داستان من» را به سمت نشر صوتی برد
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 09:42:36
ایران پرسمان -
مشکلات کاغذ، نویسنده «داستان من» را به سمت نشر صوتی برد
٦
٠
ایرنا / مشکلات در عرصه کاغذ از گرانی تا نبود آن گریبانگیر صنعت نشر شده نویسندگان و ناشران از جمله جمشید طاهری خالق رمان «داستان من» را به سمت نشر صوتی برده است.
جمشید طاهری نویسنده پیشکسوت کشور و خالق رمان هایی همچون شبانه های پدرم و داستان من از جمله نگارنده هایی است که اخیراً به سمت نشر صوتی رفته و ترجیح داده دو اثر از آخرین نوشته هایش به صورت کتاب صوتی وارد بازار نشر شوند.
این نویسنده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اخیراً به علت گرانی کاغذ و تیراژ پایین کتاب ها و استقبال جوانان از کتاب صوتی، تصمیم به نشر صوتی گرفته و پس از انعقاد قرارداد با ناشر، متن هر دو کتاب با صدای گوینده همراه با موسیقی به کتاب صوتی تبدیل و وارد بازار شد.
طاهری گفت: شلارد و ساموج نام این دو رمان سورئالیستی است که به صورت صوتی وارد بازار شده اند.
به گفته این رمان نویس، شلارد نام حیوانی تخیلی ساخته ذهن نویسنده است که انسان به او پناه می برد و ساموج نیز منطقه ای تخیلی است که انسان ها در آن تخیل همدیگر را می خوانند.
طاهری که نگارش 18 رمان با موضوعات مختلف را در کارنامه نویسندگی خود دارد، افزود: تا سال 82 رمان های عاشقانه می نوشتم اما از آن پس به نوشتن ژانر رمان جدی روی آوردم؛ به طوری که ژانر دو رمان آخر به نام های داستان من و شبانه های پدرم منتشر شده در سالهای 88 و 92، جدی است.
نویسنده «حدیث عشق» گفت: پس از اینکه در سال 93 رمان داستان من نامزد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و سیزدهمین جایزه ادبی شهید غنی پور شد، به سرطان مبتلا شدم و از نوشتن و فعالیت در این عرصه به دلیل گرفتاری های ناشی از بیماری فاصله گرفتم تا اینکه از سال 94 به تدریج کار خود را آغاز کردم
طاهری افزود: شبانه های پدرم و داستان من روایتی کلی از زندگی با خرده روایت هایی برگرفته از زندگی انسان است، هرچند هدف من از نوشتن رمان ها، رسیدن به تکامل و آدم شدن است.
به گفته نویسنده «درد محبت» ، در صورت رعایت اخلاق، همه مشکلات انسان رخت بر می بندد و تا زمانی که اخلاق را رعایت نکنیم و به آن پایبند نباشیم، شاهد انواع نابسامانی ها خواهیم بود.
طاهری افزود: سعی کرده ام در رمان های خود، اخلاق و بی اخلاقی ها را به مخاطبان نشان دهم.
این نویسنده پیشکسوت نشر صوتی آثارش را تجربه جدیدی خواند و گفت: با وجود این مطلب در صورت حل شدن مشکلات کاغذ احساس می کنم لمس خواندن احساس خواندن به من می دهد هرچند در شرایط امروزی جوانان بیشتر ترجیح می دهند در حال فعالیت و روزمرگی کتاب صوتی گوش دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24827/مشکلات-کاغذ،-نویسنده-«داستان-من»-را-به-سمت-نشر-صوتی-برد
بستن   چاپ