ایران پرسمان
نشست اضطراری کابینه انگلیس در میان انفجار نفتکش‌ها
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 18:50:12
ایران پرسمان -
نشست اضطراری کابینه انگلیس در میان انفجار نفتکش‌ها
٤٤٥
٠
ایسنا / دولت انگلیس امروز (دوشنبه) جلسه‌ای اضطراری را برای بررسی اعزام نیرو به خلیج فارس برگزار می‌کند.
به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، به دنبال هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان دولت انگلیس امروز نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی موضوع تشدید تنش در خاورمیانه برگزار می‌کند.
مقامات نظامی و امنیتی انگلیس در نشست کمیته موسوم به "کبرا" که درباره شرایط فوق‌العاده ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، به بررسی نقش انگلیس و پاسخ آن به این بحران خواهند پرداخت.
روزنامه تایمز روز گذشته گزارش داد، انگلیس برای حفاظت از کشتی‌ها و سایر منافعش در منطقه 100 نیروی دریایی سلطنتی به تنگه هرمز اعزام می‌کند.
اما سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط خبر منتشر شده در روزنامه تایمز را تکذیب کرد و گفت، حدود 20 نیروی وابسته به نیروی دریایی انگلیس برای یک ماموریت آموزشی "عادی" به خلیج فارس اعزام خواهند شد که از پیش برای آن برنامه ریزی شده بود، البته نشست کبرا که امروز برگزار می‌شود ممکن است شامل توصیه‌هایی درباره تغییر ماموریت این نیروها و توجیه آن‌ها برای حمایت از منافع انگلیس با توجه به تشدید تنش و احتمال درگیری نظامی بین کشورهای غربی و ایران باشد.
هم‌چنین به نوشته "فورسز" نیروهای جدید انگلیسی در غالب یک مانور به خاورمیانه اعزام می‌شوند و حضور آنها هیچ ارتباطی با حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان ندارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24703/نشست-اضطراری-کابینه-انگلیس-در-میان-انفجار-نفتکش‌ها
بستن   چاپ