ایران پرسمان
اولین دیسکوی حلال در شبه جزیره عربستان
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 17:04:18
ایران پرسمان -
اولین دیسکوی حلال در شبه جزیره عربستان 7
٥٨
٠
العالم / اعلام زمان افتتاح اولین دیسکوی شبانه در عربستان، جنجال گسترده ای میان فعالان سعودی برانگیخت، برخی آن را با عنوان "لکه ننگی با عنوان دیسکو در جده" به پویش تبدیل کردند که بیشترین بازخورد را داشت ، دنبال کنندگان این مساله نیز مطالبی بر جدیدترین اقدام بن سلمان از زمان ولی عهدی وی نوشتند.
در توییتر نیز جنجالی میان موافقان و مخالفان راه افتاد مخالفان این موضوع این اقدام را افتادن در سرازیری جدیدی در اخلاقیات دانستند که عربستان تندرو بدان پایبند است در حالی که برخی دیگرمعتقدند این اقدام برای ایجاد تنوع و راضی کردن همه گرایشها ضروری بود و مخالفان نباید به موافقان آن اعتراض کنند.
هشتگ های دیگری نیز در توییتر مانند " من با منکرات جاری مخالفم " ایجاد شد و شهروندان سعودی درباره افتتاح کلوپ شبانه جدید دارای دیدگاههای متضادی با یکدیگر بودند .
قرار بود پنج شنبه گذشته ، پس از اقدام شرکت مربوطه برای گرفتن مجوز و اماده سازی محل ، شعبه ای از کلوپ مشهور وایت درمقابل ساحل شهر جده افتتاح شود.
سازمان سرگرمی عربستان چهارشنبه گذشته با افتتاح اولین دیسکوی شبانه مختلط موافقت کرد و قرار بود جشن افتتاحیه آن توسط " نی یو" خواننده امریکائی برگزار شود اما این سازمان مراسم را لغو کرد در حالی که نی یو در مسیر دیسکو بود .
جنجال پیش آمده برای مراسم افتتاحیه رسمی این دیسکوی شبانه به دلیل افتتاحیه غیر رسمی آن بود زیرا برپا دارنگان این مراسم ، جشن های مختلط غیر رسمی برگزار کرده بودند که در پایگاه های اجتماعی منتشر شده بود.
سازمان سرگرمی عربستان روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت درباره ویدئوهای این دیسکوی شبانه تحقیقات را آغاز کرده زیرا با اقدامات قانونی و سازمانی در تضاد بود و از سوی این سازمان دولتی مجوز نداشته است.
مدیریت دیسکوهای وایت نیز برای مبهم ماندن سرنوشت شعبه جدید این دیسکو پیش از افتتاح رسمی آن ، توضیحی درباره بیانیه این سازمان نداد .
گفته می شود تبلیغهای مرسوم درباره وایت جده ، بیانگر این است که در این دیسکوی شبانه، شراب های ممنوع ارائه نخواهد شد و ساعت فعالیت ان نیزاز 10 شب تا3 صبح است و افراد زیر 18 سال نیز حق ورود بدان را ندارند.
به نظر می رسد هدف از اصلاحات بن سلمان که با حمله وحشیانه به روحانیون میانه رو و فعالان زن و مرد سعودی و بدترین انواع شکنجه و مرگ شمار زیادی از آنان منجر شده ؛ایجاد روحیه تسامح و ارزش های انسانی میان جوانان سعودی نیست بلکه هدف از آن مسخ کردن جوانان و زایل کردن قدرت تفکر آنان از طریق انتشار فحشاست تا میدان برای بن سلمان باز شود و بتواند تا نیم قرن آینده بر سینه سعودی ها چنبره بزند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24359/اولین-دیسکوی-حلال-در-شبه-جزیره-عربستان
بستن   چاپ