ایران پرسمان
کنکوری‌ها خود را اسیر شایعات نکنید
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 09:10:29
ایران پرسمان -
کنکوری‌ها خود را اسیر شایعات نکنید
٥٠
٠
باشگاه خبرنگاران / کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.
در واقع کنکور را می‌توان ثمره 12 سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.
روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.
برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
عوامل مهم برای موفقیت در کنکور
اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شایعات لو رفتن سوالات کنکور و امتحان نهایی، اظهار کرد: هر سال توسط برخی افراد سودجو بحث لو رفتن سوالات کنکور و نهایی مطرح می‌شود که دانش آموزان درگیر این موضوع می‌شوند.
وی ادامه داد: در این میان برخی از دانش آموزان به حساب افراد سودجو پول پرداخت می کنند که سوالات را بدست آورند و تعدادی از دانش آموزان هم با زمزمه کردن این که سوالات لو رفته است،عدم موفقیت خود را قبل از اعلام نتایج به نحوی توجیه می کنند؛ در ارتباط با امتحانات نهایی که در حال برگزاری هست شاهد آن هستیم که هیچ سوالی به فروش نمی رسد و تمام هزینه کردها برای بدست آوردن سوالات بی فایده است.
قربانی گفت: در سال های گذشته با توجه به اینکه سوالات به صورت فیزیکی به دست حوزه ها میرسید، این موضوع مطرح شد که احتمال اینکه سوالات قبل از آزمون باز شود وجود دارد که با توجه به همین احتمالات، فضایی را طراحی کردند که فایل سوالات، زمانی که دانش اموزان سر جلسه امتحان می‌نشینند به کارتابل مدیر در حوزه امتحانی ارسال می شود و در همان حوزه تکثیر می شود و در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.
این مشاور تحصیلی گفت: در مورد سوالات کنکور هم تدابیر امنیتی بالا هست و سوالی لو نمیرود؛ در سالهای گذشته برخی از دانش آموزان به حساب افرادی که ادعا می کردند سوالات کنکور را دارند، پولی واریز کردند که توسط مراجع قضایی حساب افراد مسدود شده و پول های واریزی بررسی شده است که چه افرادی و از چه طریقی صاحب پول شدند.
وی افزود: دانش آموزی که اسیر پرداخت میشوند هم به لحاظ مالی متضرر شده و هم اینکه در فرایند پیگیری های قضایی درگیر می شوند؛ سوالات کنکور نیز با تدابیر امنیتی و بصورت پلمپ شده یک روز قبل از آزمون در حوزه های مشخص شده نگهداری می شود و موقع توزیع سوالات، همه ی فضاهایی که پلمپ شده است توسط بازرسان سازمان سنجش به منظور سلامت برگزاری آزمون بررسی می شود.
قربانی افزود؛ سوال اینجاست که چرا هر سال بحث لو رفتن سوالات مطرح می شود؟، در این میان سه گروه ذینفع هستند،افرادی که انگیزه مالی دارند و با این شایعات پول های زیادی را از دانش آموزان می گیرند، دانش آموزانی که تلاشی برای آزمون نکرده اند و فرصت را غنیمت می شمارند تا عدم موفقیت خود را با این موضوع توجیه کنند، افرادی که با راه انداختن کمپین های مجازی در پی مشهور شدن هستند و از فضای آماده شده جهت معروف شدن خود استفاده می کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24235/کنکوری‌ها-خود-را-اسیر-شایعات-نکنید
بستن   چاپ