ایران پرسمان
پیش بینی جنگ آب از سوی هوش مصنوعی
شنبه 25 خرداد 1398 - 21:15:18
ایران پرسمان -
پیش بینی جنگ آب از سوی هوش مصنوعی
١٨
٠
سیناپرس / محققان هلندی ابزاری بر اساس هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند درگیری‌های جهانی بر سر آب را یکسال زودتر از وقوع آنها پیش‌بینی کند.
این ابزار هشدار دهنده که توسط محققان سازمان «آب، صلح و امنیت» مستقر در هلند ابداع شده است، با ردیابی منابع آب در سراسر جهان و ترکیب آن با داده‌های اجتماعی، اقتصادی و آمار نفوس می‌تواند بحران‌های بالقوه بر سر آب را مشخص سازد.
محققان هدف از ابداع این ابزار را تشخیص زودهنگام بروز درگیری‌ها به منظور طراحی یک فرایند گفت و گو برای کمک به حل و فصل آنها عنوان کردند.
تغییر اوضاع اقلیمی اغلب بر وضعیت آب - از افزایش خشکسالی‌ها گرفته تا افزایش سطح آب- تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود می‌تواند درگیری‌هایی را بر سر کاهش منابع ایجاد کند و مردم را مجبور سازد تا از محل سکونت خود مهاجرت کنند.
تلاش‌های قبلی برای پیش بینی بحران‌های آب اغلب با شکست مواجه شده‌اند چرا که دلایل درگیری بسیار متفاوتند و می‌تواند بسیار محلی باشد.
اما محققان خاطرنشان کردند که ابزار ابداعی آنها یک گام جلوتر است و با داشتن امتیازاتی چون سنجش از راه دور، یادگیری ماشینی و پردازش داده‌های بزرگ، هشدارهایی ارائه می‌دهد که می‌توان بر اساس آنها عمل کرد.
این سامانه از ماهواره‌های سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و سازمان فضایی اروپا که کنترل منابع آبی را در سراسر جهان بر عهده دارند، استفاده می‌کند. سپس با تجزیه و تحلیل اطلاعات با داده‌های دولت‌ها، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های تحقیقاتی، نقاط نزاع احتمالی را تشخیص می‌دهد.
به گفته محققان، از هشدارهای این سامانه می‌توان برای بررسی‌های بیشتر دلایل درگیری‌ها بر سر آب و هدایت کمک هدفمند به مناطقی استفاده کرد که بیشترین نیاز به کمک را دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24159/پیش-بینی-جنگ-آب-از-سوی-هوش-مصنوعی
بستن   چاپ