ایران پرسمان
روس ها غرق کردن زیردریایی دشمن را تمرین کردند
شنبه 25 خرداد 1398 - 19:49:55
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ٢.٢
٠
فارس / درحالی که نیروهای آمریکا با ناتو یکی از بزرگترین رزمایش‌های چند سال اخیر را در «بالتیک« برگزار می‌کنند، روسیه نیز حملات موشکی به اهداف دشمن فرضی را تمرین کرد.
همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ ناتو و نیروهای آمریکا در منطقه بالتیک تحت عنوان «بالتاپس» با حضور هزاران نظامی آمریکا و اروپایی نزدیک مرزهای روسیه که بزرگترین رزمایش جنگی تحت هدایت آمریکا در پنج سال گذشته محسوب می شود ، روسیه نیز غرق کردن زیردریایی‌های دشمن و حملات موشکی علیه آن‌ها را به اجرا گذاشت.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» رزمایش جدید ناتو با هدایت ناوگان دوم نیروی دریایی آمریکا از هفته گذشته شروع و تا 21 ژوئن(تیر) ادامه خواهد داشت. در این رزمایش 18 متحد و شریک آمریکا حضور دارند.
بر اساس این گزارش، روسیه نیز با پایش دقیق اوضاع و تمرین غرق کردن زیردریایی و حملات موشکی به دشمن فرضی را در منطقه «کالینینگراد» به اجرا گذاشت.
نظامیان روس در کالینینگراد
همزمان با افزایش احتمال برخورد بالقوه بین ناتو و آمریکا با نیروهای روسیه در منطقه، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه نسبت به جو بی‌اعتمادی بین روسیه و آمریکا و نیز عدم تماس نظامی هشدار داد و گفت که چنین مواردی وضعیت خطرناکی را برای طرفین ایجاد کرده است.
روسیه بابت تقویت مواضع نظامی ناتو در منطقه بالتیک هشدار داده و گفته که چنین اقدامی به افزایش تنش منجر می‌شود. این کشور هفته گذشته نیز از اعزام هواپیماهای برد بلند تجسسی «ِای-50» (آواکس ) برای انجام عملیات ویژه در منطقه «کوبان» واقع در جنوب این کشور و نزدیک دریای سیاه خبر داد.
هواپیمای ِای -50 می‌تواند تا 10 فروند جنگنده را در ماموریت‌های هوایی رصد کند و 15 خدمه دارد. رادار «وگا-ِام» این هواپیما قادر است به طور همزمان 150 هدف را تا مسافت 230 کیلومتری شناسایی کند.
این مقام روس یکی از دلایل اعزام این هواپیماهای تجسسی پیشرفته به منطقه را اجتناب از حوادث احتمالی در منطقه رزمایش ناتو ذکر کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/24114/روس-ها-غرق-کردن-زیردریایی-دشمن-را-تمرین-کردند
بستن   چاپ