ایران پرسمان
اکنون بهترین زمان برای ترک زمین است!
جمعه 24 خرداد 1398 - 13:34:02
ایران پرسمان -
اکنون بهترین زمان برای ترک زمین است!
٤٨٦
٠
باشگاه خبرنگاران / هنگامی که افراد بخواهند به سفر زمینی، دریایی یا هوایی بروند اولین کار، بررسی وضعیت آب و هواست؛ این موضوع درباره فضانوردان نیز کاربرد دارد و کارشناسان باید پیش از ارسال سفینه فضایی دارای سرنشین یا بدون سرنشین و ماهواره‌های فضایی از وضعیت دقیق آب و هوا مطلع باشند.

کارشناسان ناسا اعلام کرده اند به مطالعه درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا پرداخته اند تا بتوانند وضعیت آب و هوا در دهه‌های آینده برای صنعت فضانوردی را پیش بینی کنند.
یکی از جدیدترین موارد مطالعاتی دانشمندان درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا در فضا به خورشید و توفان‌های معروف خورشیدی باز می‌گردد.
دانشمندان ناسا با مطالعه بر روی فعالیت خورشید و شبیه سازی فعالیت آن در آینده و مقایسه با دوره‌های توفان قرن‌های پیش اعلام کرده اند اکنون ستاره خورشید در یکی از آرام‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد که این فرصت بسیار عالی برای انجام سفر‌های فضایی و پیاده روی فضانوردان خارج از ایستگاه فضایی بین المللی است.

چرخه ستاره خورشید به دوره‌های آرام و توفانی تقسیم می‌شود؛ در دوره‌های توفان خورشیدی، میزان اشعه خورشید به شدت افزایش می‌یابد و برروی آن لکه‌های تیره ایجاد می‌شود، در این زمان خطر فراوان فضانوردان را تهدید می‌کند، زیرا امکان دارد در اثر پرتو‌های اشعه‌های کیهانی دچار ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان و مرگ زودرس شوند.
در دوره‌های آرام خورشید، درجه حرارت آن اندکی کاهش می‌یابد و از میزان اشعه‌های کیهانی کاسته می‌شود به همین فرصت مناسبی برای رصد اجرام آسمانی، ارسال سفینه‌های فضایی و پیاده روی فضانوردان است.
بر روی زمین انسان‌ها با استفاده از لایه‌های مختلف اتمسفر کره زمین که مانند نوعی پوشش محافظتی عمل می‌کند با درصد بالایی از ابتلا به بیماری‌های مختلف دراثر اشعه‌های کیهانی مصون هستند، اما فضانوردان پوشش محافظتی کاملی، چون اتمسفر کره زمین برای محافظت ندارند و تنها تجهیزات لباس فضانوردی تا اندازه‌ای مانع از نفوذ اشعه‌های کیهانی می‌شود.

دانشمندان ناسا اعتقاد دارند برای موفقیت در سفر‌های فضایی و حفظ سلامت فضانوردان در نظر گرفتن موقعیت خورشید و توفان‌های خورشیدی اثرگذاراست به ویژه در زمان انجام سفر‌های طولانی مدت فضایی، چون سفربه سیاره مریخ فضانوردان به میزان فراوان در معرض تابش‌های اشعه‌های کیهانی قرار می‌گیرند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/23768/اکنون-بهترین-زمان-برای-ترک-زمین-است!
بستن   چاپ