ایران پرسمان
ارزیابی سبک مربی گری استراماچونی
جمعه 24 خرداد 1398 - 11:36:30
ایران پرسمان -
ارزیابی سبک مربی گری استراماچونی
٣٥١
٠
نود / متن پیش رو در نود منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
از آرایش محبوب استراماچونی تا بررسی عملکرد گل زده و گل‌ خورده تیم‌هایش؛ همچنین علاقه‌اش به بازی دادن به جوان‌ها را در این گزارش بررسی می‌کنیم.
استراماچونی بالاخره با استقلال به توافق رسید و فصل آینده روی نیمکت این تیم می‌نشیند. سوالات زیادی در مورد سبک بازی مورد علاقه او و تیم‌های تحت هدایتش مطرح می‌شود. استراماچونی در 181 مسابقه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های مختلف نشسته است. تیم‌های تحت هدایت او تا به حال نتوانسته‌اند میانگین امتیازی بیشتر از 1.60 کسب کنند. پرسپولیس در سه فصل اخیر که قهرمان لیگ شده، حداقل میانگین امتیازی‌اش از هر مسابقه 2 بوده و استراماچونی برای قهرمانی در لیگ ایران، باید احتمال برای اولین بار به این میانگین برسد. تیم‌های تحت هدایت استراماچونی از 181 مسابقه، 75 برد، 42 تساوی و 64 شکست را تجربه کردند.

تهاجمی یا تدافعی؟
بهترین آمار گلزنی تیم‌های استراماچونی در اینترمیلان ثبت شده است. تیم او به طور متوسط در هر مسابقه 1.69 گل می‌زد. هر چند که روند گلزنی‌ تیم‌هایش شیب نزولی دارد و معدل گلزنی اسپارتاپراگ به 1.22 رسیده بود. البته او هر چه گذشت راه دفاع کردن را هم بهتر یاد گرفت. اینترمیلان استراماچونی نزدیک به 1.5 گل در هر مسابقه دریافت می‌کرد، ولی معدل گل خورده آخرین تیم تحت هدایت او به یک گل در هر بازی هم نرسیده بود.

4-2-3-1 آرایش محبوب
استراماچونی در شروع سرمربیگری‌اش آرایش 3-3-4 را انتخاب کرده بود، ولی کم‌کم او محتاط‌تر شد و به 1-3-2-4 روی آورد. زمانی که استراماچونی در اینترمیلان بود در بازی‌های بزرگ تیمش را با آرایش 1-2-3-4 هم به میدان می‌فرستاد. در این بین آرایش‌های دیگری نظیر 2-2-2-4، 2-4-4 لوزی و 2-5-3 را هم تجربه کرد. در 22 مسابقه اخیر هم 21 مرتبه آرایش 1-3-2-4 را انتخاب کرد. آرایشی که استقلال هم ابزار آن را دارد و فصل گذشته شفر بیشتر از هر آرایشی از 3-3-4 استفاده کرد که فرم قرار گرفتن بازیکن‌ها نزدیک به آرایش مد نظر استراماچونی است.
شروع‌ مقتدرانه
استراماچونی زمانی که در اینتر و اودینزه بود شروع خیلی خوبی داشت. او در اولین روزی که هدایت اینترمیلان را پذیرفت با نتیجه پرگل پنج بر چهار جنوا را شکست داد. سپس به اودینزه رفت و آن‌جا هم در اولین مسابقه که در کوپا برگزار می‌شد 5 گل به ترنانا زد. در سری‌آ هم دو بر صفر در اولین بازی امپولی را شکست داده بود. البته این مربی در ادامه هیچ وقت انقدر شروع خوبی نداشت. با پاناتیناکوس شکست سه گله مقابل المپیاکوس را تجربه کرد و همراه با اسپارتاپراگ هم در لیگ اروپا به رد استار باخت و در لیگ هم با مساوی کارش را شروع کرد.
تغییرات پیاپی
یکی از سلایق مربیگری استراماچونی، تغییرات پیاپی در ترکیب تیمش است. استراماچونی زمانی که در اینتر بود از 52 بازیکن مختلف بازی گرفت. روندی که ادامه پیدا کرد و آخرین تیم تحت هدایت او در 23 بازی به 34 بازیکن مختلف بازی داد.

بهترین و بدترین نتیجه
بهترین برد این سرمربی ایتالیایی در دوران مربیگری در سوپرلیگ رقم خورد که با پاناتیناکوس 6-1 پانتراکیکوس را در هم کوبید. تلخ‌ترین شکستش هم همراه با اینتر بود که شکست پنج بر دو مقابل پارما و اودینزه را تجربه کرد.
دشمنِ پیرمردها
استراماچونی در عمر مربیگری‌اش فقط به هشت بازیکن بالای سی سال بازی داد. در بین جوان‌ها هم به ده بازیکنی بازی داد که سن‌شان به بیست سال هم نرسیده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/23722/ارزیابی-سبک-مربی-گری-استراماچونی
بستن   چاپ