ایران پرسمان
چرا از دولت اسرائيل به‏عنوان رژيم صهيونيستى نام برده مى‏شود؟ آيا بين يهود و صهيونيسم تفاوتى است؟ ريشه اعتقادى صهيونيسم چيست؟
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 1:03:25 PM

 

 پاسخ: صهيونيسم يك جريان انحرافى در دين يهود است. صهيونيسم را بايد يك پديده مافيايى دانست كه زرسالاران يهود براى رسيدن به مطامع خود، آن‏را به‏راه انداخته‏اند. البته اين واقعيت را نبايد انكار كرد كه جريان صهيونيسم با همه ويژگى‏هاى منفى آن، در ميان يهوديان بروز كرده است و پايگاه اصلى آن نيز در ميان يهوديان است، اما نبايد آن‏را با دين يهود كاملا منطبق، يكسان و جزء جدايى‏ناپذير دانست.

 صهيونيسم مى‏كوشد تا خود را سمبل دين يهود معرفى كند تا كسانى را كه با آن مخالفت مى‏كنند، يهودستيز توصيف كند، اين در حالى است كه بعضى از يهوديان جهان، صهيونيسم را يك پديده انحرافى در دين يهود دانسته و بسيارى از آن‏ها با تشكيل گروههايى عليه آن فعاليت مى‏كنند. از جمله اين گروهها، جنبش يهودى ضدصهيونيسم «نتوريكارتا» و «ستمار» است.

 در عين حال بايد توجه كنيم كه بسيارى از ويژگى‏هاى صهيونيسم در ميان برخى يهوديان ريشه تاريخى دارد و قرآن نيز به آن‏ها اشاره مى‏كند و از اين‏رو تاويل‏هاى نادرست و تحريف‏هاى صورت‏گرفته در دين يهود، زمينه مناسبى براى شكل‏گيرى و بروز صهيونيسم به‏شمار مى‏آيد، تحريف‏هايى كه در آن ترسيم خداى متعال (العياذبالله)، به‏صورت انسان عاجز و ناآگاه و كشتى‏گرفتن با حضرت يعقوب و مغلوب‏شدن در برابرش و نسبتهاى ناروا دادن به انبياء داده شده است.

 از سوى ديگر اين واقعيت هم وجود دارد كه جنايات يهوديان، هم ريشه در ايدئولوژيهاى خصمانه تورات تحريف‏شده و تلمود دارد و هم در عمق فكر و دكترين سياسى و عملكرد وحشتناك و ددمنشانه آن‏ها؛ و اين روح ددمنشى، مسبوق به نيت شوم و برنامه‏ريزى‏شده اين افراد است.

 جنبش صهيونيستى از بدو قرن بيستم و تولد آن توسط صهيونيسم تا اعلام دولت، جناياتش را به‏وسيله سازمانهاى‏تروريستى به اجرا مى‏گذاشت كه هم وجه دينى (بر مبناى تورات تحريف‏شده) داشتند و هم وجه كاملاً مشروع و قانونى. «ايرگون»، «هاگانا»، «اشترن» از مشهورترين اين سازمانهاى تروريستى بودند و هستند. سران رژيم صهيونيستى بر اساس سياستهايى كه مبنا و اصل آن‏را از تورات تحريف‏شده گرفته‏اند، اعمال وحشيانه خود را همراه با يك رشته عمليات قتل و تبعيد توأم با خشونت به سرانجام دلخواه مى‏رساندند.

 بدين‏جهت براى بررسى و شناخت صهيونيسم، ناچار به بررسى پايه‏هاى اعتقادى يهود هستيم كه منجر به تشكيل صهيونيسم شده است اما به‏رغم اين تحريف‏ها و ويژگى‏هاى منفى ناشى از آن در دين يهود، اين دين همچنان يك دين آسمانى تلقى مى‏شود و رابطه اسلام با يهود و مسلمانان با يهوديان يك رابطه مسالمت‏آميز، وحدت‏طلبانه بر اساس كلمه توحيد از صدر اسلام تا كنون بوده است در حالى‏كه رابطه ميان اسلام و صهيونيسم و مسلمانان و صهيونيست‏ها، رابطه رويارويى و ستيزه‏جويانه است.

 


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/235/چرا-از-دولت-اسرائيل-به‏عنوان-رژيم-صهيونيستى-نام-برده-مى‏شود؟-آيا-بين-يهود-و-صهيونيسم-تفاوتى-است؟-ريشه-اعتقادى-صهيونيسم-چيست؟
بستن   چاپ