ایران پرسمان
آصفی: اروپا از آنچه فکر می‌کردیم ناتوان‌تر است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 18:17:22
ایران پرسمان -
آصفی: اروپا از آنچه فکر می‌کردیم ناتوان‌تر است
٠
٠
خبرگزاری دانشجو / سفیر سابق ایران در فرانسه و سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: اگر این سطح از فعالیت‌های ایران در چارچوب برجام هم اروپایی‌ها را برآشفته می‌کند نشان می‌دهد که اروپا صرفا برجامی را می‌خواهد که عامل ترمز و بازدارندگی ایران باشد.
حمید رضا آصفی سفیر سابق ایران در فرانسه وامارات متحده عربی و سخنگوی اسبق وزارت خارجه در خصوص اظهارات اخیر «هایکوماس» وزیر خارجه آلمان در دیدار روز گذشته خود با محمد جواد ظریف مبنی براینکه جمهوری اسلامی ایران نباید انتظار معجزه از اتحادیه اروپا داشته باشد گفت: جمهوری اسلامی انتظار معجزه ندارد و اصولا معجزه فقط از عهده پیامبران برمی آید.
وی تصریح کرد: روشن است که آنچه ایران مطالبه می‌کند جبران کم کاری‌های اروپاست و اگر اروپا فکر می‌کند انجام تعهدات او یک معجزه محسوب می‌شود باید تنها تاسف به حال اروپایی‌ها خورد.
آصفی با تاکید براینکه ایران در انتظار آن است که اروپا به وظایف عمل نکرده خود جامعه عمل بپوشاند گفت: اروپایی‌ها به ما گفتند شما در برجام بمانید و ما نقص‌هایی که به خاطر رفتار غلط آمریکا به وجود آمده را جبران خواهیم کرد. اما نه تنها آن نقص‌ها را جبران نکردند بلکه خودشان هم با آمریکایی‌ها همراه شدند و عملا همه روابط ما با اروپا قفل شد براین اساس است که جمهوری اسلامی به اروپا می‌گوید روابط اقتصادی را براساس وظایف خود عادی سازی کنید.
اظهارات وزیرخارجه آلمان نشان داد اروپا از آنچه فکر می‌کردیم ناتوان‌تر است/ اروپا صرفا برجامی را می‌خواهد که خط ترمز ایران باشد
سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه اظهارات هایکوماس نشان داد اروپا حتی ناتوان‌تر از آن است که ما فکر می‌کردیم گفت: وزیر خارجه آلمان از ایران خواست که کماکان در برجام باقی بماند که این سخن نیز دیگر یک درخواست نامعقول است جمهوری اسلامی وظایف خود را ذیل بند 36 برجام تعریف و تدوین می‌کند.
وی ادامه داد: اگر این سطح از فعالیت‌های ایران در چارچوب برجام هم اروپایی‌ها را برآشفته می‌کند نشان می‌دهد که اروپا صرفا برجامی را می‌خواهد که عامل ترمز و بازدارندگی ایران باشد.
آصفی گریزی به فعالیت‌های جمهوری اسلامی در چارچوب برجام زد و افزود: فعالیت‌های ایران تاکنون براساس بند 36 برجام بوده و البته بعد از اتمام مهلت 60 روزه که به سرعت رو به پایان است اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد.
سفیر سابق ایران در فرانسه خطاب به اروپایی‌ها یاداور شد: اروپا به جای درخواست‌های غیرمتعارف از ایران وظایف خود را انجام دهد این در حالی است که اتحادیه اروپا از ابتدای کار یعنی حتی قبل از خروج امریکا از برجام روابط بانکی خود با ایران را عادی نکرد . در حالی که آن‌ها قول داده بودند تحریم‌ها یک باره فرو خواهد ریخت، اما این اتفاق هیچ گاه عملیاتی نشد و براساس این روند این بدعهدی اروپا فقط به زمان خروج امریکا از برجام برنمی گردد و قبل از آن هم اروپایی‌ها هیچ اقدام جدی در این خصوص انجام نداده بودند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است اروپا از ابتدا یک جمع بندی از توانایی‌های خود داشته باشد و آن را صراحتا اعلام کند بعد جمهوری اسلامی را توصیه به پایبندی همه جانبه به برجام کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/23368/آصفی--اروپا-از-آنچه-فکر-می‌کردیم-ناتوان‌تر-است
بستن   چاپ