ایران پرسمان
مکرون افراط گرایی در نظام سرمایه داری را محکوم کرد
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 15:48:48
ایران پرسمان -
مکرون افراط گرایی در نظام سرمایه داری را محکوم کرد
٠
٠
ایرنا / رئیس جمهوری فرانسه با اذعان مجدد به اشتباه خود در برخورد با جنبش جلیقه زردها، افراط گرایی در نظام سرمایه داری را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» که برای شرکت در یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان بین‌المللی کار به ژنو رفته بود، با محکومیت استراتژی‌های "سرمایه داری افراطی (دیوانه وار) " با اشاره به جنبش اعتراض‌های مردمی نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت در فرانسه، بار دیگر به "خطای اساسی"، نه در اساس بلکه غلط بودن روش در این چارچوب اذعان کرد.
او اعتراف کرد که بحران ناشی از اعتراض جلیقه زردها را بد مدیریت کرده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت: به طور کلی، مکرون خواستار بازگشت به "اقتصاد اجتماعی بازار است که هر کس سهم خود را به دست آورد."
او گفت که در غیر اینصورت ما افراط گرایی را تقویت می‌کنیم.
جنبش جلیقه زردها که از 17 نوامبر سال 2018 میلادی (26 آبان 97) در فرانسه آغاز شده شنبه گذشته به سی امین هفته متوالی خود رسید.
این دومین بار است که رئیس جمهوری فرانسه به اشتباهات خود در نحوه برخورد با جنبش جلیقه زردها اعتراف می‌کند.
امانوئل مکرون پیشتر نیز در سفر اوایل مارس خود به ایتالیا در گفت و گو با شبکه ایتالیایی Rai اعتراف کرد "اشتباه‌هایی که در گذشته رخ داده منجر به شکل گیری جنبش جلیقه زردها در این کشور شده است، اشتباهاتی که مدیریت نشد و بحران بدنبال داشت. "
او گفت که این اشتباهات توجیه کننده بخشی از اعتراض‌های موسوم به جلیقه زردها نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت است. من این کار (ارتکاب به اشتباه) را در گذشته انجام دادم و این بخشی از بحران را توضیح می‌دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/23311/مکرون-افراط-گرایی-در-نظام-سرمایه-داری-را-محکوم-کرد
بستن   چاپ