ایران پرسمان
چه طور درس بخوانیم که خواب آلوده نشویم؟
جمعه 17 خرداد 1398 - 17:49:41
ایران پرسمان -
چه طور درس بخوانیم که خواب آلوده نشویم؟
k ١.٢
٣
باشگاه خبرنگاران / کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.
در واقع کنکور را می‌توان ثمره 12 سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.
روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.
برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
روش رفع خواب آلودگی هنگام درس خواندن
پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خواب به صورت حمله‌ای ایجاد می‌شود و اگر مقابل آن مقاومت کنیم، پیروز می‌شویم؛ اگر ما 20 الی 40 دقیقه مقابل حمله خواب مقاومت کنیم می‌توانیم بیدار بمانیم؛ یکی از راهکار‌ها برای رفع خواب آلودگی تغییر محیط است، به طور مثال اگر کنکوری‌ حتی از اتاق خارج شود و مدت زمانی قدم بزند و با دیگران صحبت و هوای تازه تنفس کند خواب از سرش می‌پرد.
علاالدینی شورمستی افزود: فرد برای مقابله با خواب می‌تواند مدت زمانی را در هوای آزاد قرار گیرد و پنجره اتاق خود را باز و هوای آزاد استشمام کند؛ در اتاقش حتما باید گل طبیعی وجود داشته باشد چرا که گل شادابی به همراه دارد و به ایجاد انگیزه کمک می‌کند.
این مشاور تحصیلی ادامه داد: تغذیه یکی از مواردی است که به شدت باعث خواب آلودگی در فرد می‌شود؛ به دلیل اینکه کنکوری‌ها اینکه زیاد می‌نشینند و اغلب دچار اضافه وزن می‌شوند باید در اصول تغذیه‌ای خود دقت کنند چرا که با مصرف برخی مواد ممکن است دچار خواب آلودگی شوند، همچنین خوردن وعده صبحانه بسیار مهم است و باعث سرحالی در دانش آموز می‌شود.
وی تشریح کرد: یکی از راه‌ها برای رفع خواب آلودگی در کنکوری‌ها قدم زدن و پیاده روی است؛ همچنین صحبت کردن با دیگران تأثیر بسزایی در رفع خواب آلودگی دارد علاوه بر این تماشای چند دقیقه تلویزیون یا گوش کردن به موسیقی می‌تواند آن‌ها را سرحال کند.
علاالدینی شورمستی افزود: کنکوری‌ها برای رفع خواب آلودگی خود باید به دمای اتاق توجه کنند اگر اتاقی بیش از حد گرم یا سرد باشد باعث خواب آلودگی می‌شود؛ خانم‌ها برای رفع خواب آلودگی خود باید قرص آهن مصرف کنند.
این مشاور تحصیلی بیان کرد: به افرادی که به شدت دچار خواب آلودگی می‌شوند، توصیه می‌کنیم یک آزمایش سالیانه انجام دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/19986/چه-طور-درس-بخوانیم-که-خواب-آلوده-نشویم؟
بستن   چاپ