ایران پرسمان
آشپزخانه هم براي خودش شخصيت دارد!
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 11:04:52 AM

اگر دوست داريد در اين فصل زيبا آشپزخانه خود را شيک و زيبا کنيد اما نمي خواهيد خيلي هم هزينه کنيد، بايد روش هايي ارزان براي تغيير دکوراسيون را بدانيد.

خيلي ساده مي توانيد با حفظ هويت اصلي آشپزخانه، چيدمان آن را به شکل دلخواه تغيير دهيد. کليد اين کار نيز اين است که جزئيات چيدماني که در اتاق هاي ديگر خانه رعايت مي کنيد را در آشپزخانه هم رعايت کنيد. آشپزخانه هم براي خود هويتي دارد. پس براي ايده هاي نامتعارف و غير تکراري با ما همراه باشيد.


1. آثار هنري آشپزخانه نبايد محدود به تهيه غذا يا خوراکي ها باشد. به نظر ما بهتر است تابلوهايي در آشپزخانه آويزان کنيد که مدرن و غير قابل انتظار هستند. همچون يک تصوير سياه و سفيد از زندگي شهري.

2. رنگ کردن کابينت هايي که درب شيشه اي دارند و داخلشان ديده مي شود يکي از روش هاي ساده براي تغيير چهر آشپزخانه با هزينه کم است.

3. اگر مجموعه اي رنگي از ظروف در خانه داريد، آنها را در مکاني که بسيار به چشم مي آيند به معرض نمايش بگذاريد. اين رنگ متفاوت باعث مي شود تا آشپزخانه تغيير مثبتي کند.

4. ما در ايران قاليچه ها و جاجيم هاي زيبا با رنگ هاي گرم زيادي داريم. بنابراين، بد نيست در آشپزخانه مدرن خود يکي از اين قاليچه هاي ظريف و زيبا را به عنوان کفپوش پهن کنيم تا حس طبيعت را به بيننده القا کند. استفاده از سبدهاي بزرگ براي جمع آوري وسايل و گلدان هاي طبيعي گل و گياه نيز به نزديکي بيشتر فضا به طبيعت کمک مي کنند.

5. استفاده از نورگير باعث کم شدن هزينه دوخت پرده مي شود. البته اگر خودتان دوخت و دوز بلد هستيد که موضوع فرق دارد. اما به طور کلي، براي هويت دادن به پنجره با هزينه هاي کم مي توانيد از نورگيرهاي معمولي و البته زيبا استفاده کنيد.

6.اگر در بالاي اجاق گاز خود جا داريد، مي توانيد يک طبقه کوچک آنجا نصب کنيد. البته به جاي نمايش قاشق و ملاقه، يک منظره جالب و کاملا متفاوت ايجاد کنيد. همچون عکس مي توانيد از ترکيب آينه هاي مختلف استفاده کنيد. براي هويت تازه بخشيدن به آشپزخانه، بايد نگاه متفاوت به آن داشته باشيد.

7. مي توانيد از ايده آمبر لوئيس الهام بگيريد و پشت درب انباري يا اتاق کنار آشپزخانه را سياه رنگ و آن را به تخته سياه گچي تبديل کنيد. هر روز هم هر طرحي دوست داريد روي آن نقاشي کنيد. يا به عنوان دفترچه يادداشت از آن بهره بگيريد. اين يک ايده ناب و کاربردي است که در کمتر آشپزخانه اي شاهد آن خواهيد بود.

8. شايد استفاده از لوسترهاي پرزرق و برق و بزرگ براي آشپزخانه کمي نامتعارف باشد، اما همين باعث جلب توجه بيشتر و منحصربه فرد بودن آشپزخانه شما مي شود. استفاده از يک وسيله عتيقه در کنار وسايل مدرن آشپزخانه مي تواند بسيار جلب توجه کننده باشد.

9. استفاده از طبقه هاي باريک در اين آشپزخانه کوچک باعث بيشتر شدن فضا شده است. حتي مي توان صندلي جلوي آنها گذاشت و به عنوان ميز براي صرف غذا از آن استفاده کرد.

10. اگر شهامت استفاده از رنگ هاي جيغ و پررنگ را داريد، بسم الله. مي توانيد همه فضاي آشپزخانه خود را به رنگ مثلا فيروزه اي تيره رنگ آميزي کنيد. اين کار باعث مي شود تا آشپزخانه هاي کوچک، بزرگ تر ديده شوند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/188/آشپزخانه-هم-براي-خودش-شخصيت-دارد!
بستن   چاپ