ایران پرسمان
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش:
حضور در شبکه کسب و کارهای جهانی ضروری است
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 19:29:41
ایران پرسمان - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حضور در شبکه کسب و کارهای جهان ضرورتی اجتناب ناپذیر است زیرا این مهم منجر به تجربه اندوزی در خرید و فروش و شناسایی فرصت‌های موجود است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا سعیدی در حاشیه جشنواره بین‌ المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه کسب و کار بی توجهی به ارتباطات بین‌المللی مانعی برای توسعه است از این رو باید به این مهم توجهی ویژه معطوف شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر ارتباطات بین‌المللی توسعه زیرساخت‌ها و به ویژه پهنای باند نیز امری ضروری است زیرا در صورت تقویت نشدن پهنای باند کسب و کارهای ما از فناوری و تکنولوژی نوین عقب می‌ماند.
سعیدی ادامه داد: توسعه حمل و نقل با هدف افزایش خدمات این حوزه، حق مالکیت و مراقبت از سرمایه گذار نیز در حوزه کسب و کارهای نو یک اصل مهم محسوب و باید توجهی ویژه به آن داشت.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در اکوسیستم کارآفرینی باید همه زنجیره‌ها از دهندگان وام‌های پُر ریسک گرفته تا دانشگاه و بازیگران این زنجیره تقویت شوند.
سعیدی با تأکید بر جهت گیری‌های نوآورانه و توسعه قابلیت بنگاه‌ها اظهار داشت: توانایی ریسک کردن از الزامات انجام کار محسوب شده و شرکتی که در این عرصه وارد بازار جهانی نشود یادگیری نیز برای آن رخ نمی‌دهد.
وی افزود: در این عرصه یکی از اصلی‌ترین مشکلات نیروی انسانی دانش محور است تا افزون بر سواد از مهارت لازم نیز برخوردار باشد.
سعیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر ظرفیت بوشهر برای منطقه آزاد تجاری گفت: حل مسائل و مشکلات بوشهر بطور الزامی در تأسیس منطقه آزاد تجاری نیست و بوشهر و هرمزگان در صورت ایجاد کارآفرینی برای آنها قادر به تأمین اقتصاد کل کشور هستند.
وی گفت: در چنین استان‌هایی اقتصاد دریا باید بتواند بخوبی نقش خود را ایفا کند و جهت‌گیری نوآورانه و کارآفرینی است که می‌تواند به شکوفایی ظرفیت‌های استان های ساحلی کمک شایانی داشته باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/18452/حضور-در-شبکه-کسب-و-کارهای-جهانی-ضروری-است
بستن   چاپ