ایران پرسمان
پاسخ محمد رضا باهنر به 8 سوال مهم
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 2:46:20 PM
محمد رضا باهنر به سوالات مخاطبان آريا پاسخ داد.
خبرگزاري آريا از هفته گذشته از مخاطبان آريا درخواست کرده بود که سوالاتشان از محمد رضا باهنر به عنوان کانديداي انتخابات رياست جمهوري را به خبرگزاري ارسال کنند تا محمد رضا باهنر به اين سوالات پاسخ دهد.
آريا با جمع آوري اين سوالات و تجميع سوالات مشابه متن پاسخ هاي اين سوالات را به نقل از محمد رضا باهنر درج مي کند.


1. نظر شما در مورد وقايع سال 88 چيست؟
آنچه که افتاق افتاد تا قبل از اعلام نتايج، حضور حماسي مردم با همه سليقه‌ها در انتخابات بود. امّا بعد از آن عدم بلوغ سياسي بعضي از کانديداها و فرصت‌طلبي آشوبگران و ماجراجويان حرکتي قانون ستيزانه بود که با تدبير نظام البته متأسفانه با هزينه‌هاي سنگين، مديريت شد.
2. نظر شما در مورد سخنان آقاي عسکراولادي مبني بر اهل فتنه نبودن موسوي و کروبي چيست؟
اين نظر ايشان است. ولي به‌نظر من مهم نيست که آقايان اهل فتنه هستند يا مفتوتند اين‌ها بيشتر بازي با لغات است. آقايان موسوي و کروبي وظيفه خود را در تبعيت از قانون حتي با وجود داشتن اعتراض و انتقاد انجام ندادند و اقدامات آنها نه توجيه سياسي عقلاني و نه توجيه قانوني نداشت. نحوه عمل اين آقايان با مباني سياسي و اعتقادي خود آنها هم همخوان نبود. آنها نتوانستند تورهاي بازي غرب را بشناسند و متأسفانه در دام بازي و تبليغات آنها قرارگرفتند.
3. نظر شما در مورد کانديداتوري اطلاح‌طلبان در انتخابات چيست؟
کانديداتوري حق افراد فارغ از گرايش سياسي آنها البته در چارچوب قانون است. آنچه که مهم است اين نيست که چه کسي با چه گرايشي اصلاح‌طلب يا اصولگرا کانديدا مي‌شود. مهم تبعيت از قانون به‌عنوان ميثاق ملي است. معتقدم اصلاح‌طلبي براي سامان و اصلاح امور ضرورت کشور است ولي لازمه آن عمل در چارچوب قانون است. 
4. مي‌گويند شما از ساکنين فتنه بوديد، پاسخ شما چيست؟
هنگامي‌که بحران و آشوبي رخ مي‌دهد اولين شرط مديريت آن مواجهه خردمندانه و تلاش براي شفافيت و آرامش اوضاع است. برخورد معقول در مسير مديريت رهبري نظام سکوت نيست بلکه آنچه که خطرناک است آن است که افرادي کاسبين فتنه شوند. در همين حال، همان افراد ساکنين انحراف مي‌شوند. اين موضوع آيا عجيب نيست؟!
5. نظر شما در مورد کانديداهاي ائتلاف 2+1چيست؟
کانديداهاي ائتلاف 2+1 چهره‌هايي هستند که سوابق ارزشمندي در مناصب مختلف در خدمت به نظام و مردم داشته‌اند. به هر حال براساس پيماني که ميان خود دارند يکي از آنها به‌عنوان خروجي ائتلافشان به رقابت با ساير کانديداها خواهد پرداخت، طبعاً همه کانديداها بايد به‌عنوان مديران مطرح و ذخيره‌هاي قابل احترام از ظرفيت و توانايي‌هايشان بهره برده شود.
6. نظر شما در مورد جبهه پايداري چيست؟
جبهه پايداري متشکل از بعضي از نيروها و حاميان سابق دکتر احمدي‌نژاد است که اکنون در سطوح مختلف به انتقاد از وي مي‌پردازند. اين افراد عمدتاً نيروهاي ارزشي ولي با رويکرد ناب سازي از منظر خود هستند. رفتار سياسي اين گروه از منظر بعضي از دوستان ما افراط‌گرايانه و مبتني بر حذف هر نيروي بدون اعتنا به مفهوم عنصر اتحاد و اتفاق است ولي من معتقدم در رنگين کمان سياسي ايران هر گروهي بايد بتواند نقش معقول خود را ايفا کند و پايداري‌ها هم مستثني نيستند.
7. نظر شما در مورد جريان انحرافي چيست؟
ابتدا بگويم من گمان مي‌کنم نام جريان نهادن بر اين افراد بزرگنمايي آنهاست زيرا که داراي پشتوانه اجتماعي نيستند که اتفاقاً خودشان هم بي‌ميل نيستند که جريان تلقي شوند. آنچه که بدرستي حلقه انحرافي ناميده مي‌شود افرادي هستند که با رويکرد ماجراجويي سياسي از طريق ايجاد بحث‌هاي بي‌مبنا يا انحرافي مي‌کوشند براي خود شهرتي دست و پا کنند و در همان حال با تکيه بر پروژه مشغول‌سازي عملاً نظام و ظرفيت‌هاي آن را درگير مباحث بي‌پايه ؟ کرده و توجه مسؤلان را از حل مشکلات اصلي مردم يا موضوعات راهبردي منحرف مي‌کنند. معتقدم حلقه انحرافي با رويکرد شهرت‌طلبي و ماجراجويي ضربه سنگيني به منافع مردم زده و عملاً مسؤليت اوضاع اقتصادي و مشکلات مردم به‌دليل ايجاد انحراف ذهني در مديران کشور تا حدودي زيادي بر دوش آنهاست.
8. عاقبت دولت دکتر احمدي‌نژاد به کجا خواهد کشيد؟
افراد مسؤل اعمال خود هستند. نتيجه دولت احمدي‌نژاد محصول رويکردي است که احمدي‌نژاد انتخاب کرد. نبايد فراموش کرد احمدي‌نژاد براي تحقق گفتمان عدالت آمد  ولي عدالت او به پرداخت يارانه‌هاي جزيي تبديل شد که مشکلي را حل نکرد که هيچ موجب تورم سنگيني هم شد. ضمن آن‌که دولت او تلاش‌هاي سنگين خود را در سايه ماجراجويي‌ها و خبرسازي‌هاي بيهوده قرار داد. اکنون خصلت پيش‌بيني ناپذيري احمدي‌نژاد که زماني برگ برنده او در خبرسازي بود به نقطه منفي تبديل شده است و در گمانه‌زني براي آينده دولت او معمولاً پُرابهام‌ترين سناريو را انتخاب مي‌کنند. البته من معتقدم بايد کمک کرد دولت در آرامش انتقال يابد. اين يعني مردم‌سالاري ديني.
 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/18/پاسخ-محمد-رضا-باهنر-به-8-سوال-مهم
بستن   چاپ