ایران پرسمان
ورود وزرای خارجه اردن و مصر به بیروت
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 14:48:02
ایران پرسمان - در ادامه سفر مسئولان بلندپایه کشورها و نهادهای بین المللی مختلف به لبنان در پی انفجار خونین هفته گذشته پایتخت این کشور، وزرای خارجه اردن و مصر نیز وارد این شهر شدند.

به گزارش جام نیوز به نقل ازشفقنا، پایگاه خبری «النشره» لبنان ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن در یک سفر برای اعلام همبستگی پس از انفجار خونین سه شنبه هفته گذشته در بندرگاه شهر بیروت، پایتخت این کشور، وارد این شهر شده است.
بر اساس این گزارش، قرار است «شربل وهبه»، وزیر امور خارجه لبنان در ساختمان این وزارتخانه در بیروت، از همتای اردنی خود استقبال کند و پس از آن نیز الصفدی از اردوگاه آوارگان فلسطینی «تل الزعتر» در منطقه «برج حمود» در شمال شرق این شهر بازدید خواهد کرد.
پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر نیز ظهر امروز گزارش داد که «سامح شکری»، وزیر امور خارجه این کشور وارد شهر بیروت شده و در فرودگاه بین المللی «رفیق الحریری» این شهر مورد استقبال سفیر و شماری دیگر از اعضای سفارتخانه کشورش در لبنان قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش، قرار است شکری در آغاز سفر خود به بیروت با «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان دیدار کند سپس به بازدید از مرکز پزشکی درمانی مصری (بیمارستان مصری) در این شهر بپردازد و پس از آن نیز دو دیدار جداگانه با «نبیه بری»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و «ولید جنبلاط»، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه و از رهبران اصلی اقلیت دروزی داشته باشد.
وزیر خارجه مصر در مقر اقامت خود در بیروت نیز پذیرای شماری از سیاستمداران برجسته و رهبران احزاب و جریان های سیاسی لبنان خواهد بود و شامگاه امروز نیز با «سعد الحریری»، رهبر جریان المستقبل و دیگر نخست وزیران پیشین این کشور دیدار خواهد داشت سپس یک کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد و به دنبال آن به سفر چند ساعته خود پایان خواهد داد.
این در حالی است که از زمان وقوع انفجار خونین هفته گذشته در بندرگاه بیروت که تاکنون 163 کشته و بیش از شش هزار زخمی بر جای گذاشته، شماری از مقامات بلندپایه کشورهای مختلف و نهادهای بین المللی از جمله «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپایی و «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، راهی این شهر شده و با مقامات بلندپایه لبنانی دیدار و گفت و گو کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173892/ورود-وزرای-خارجه-اردن-و-مصر-به-بیروت
بستن   چاپ