ایران پرسمان
گام نخست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه صنایع دریایی درکیش
سه شنبه 27 آذر 1397 - 19:41:47
ایران پرسمان - توسعه صنایع دریایی در کیش محور گفت وگوی دکتر غلامحسین مظفری با امیر دریادار رستگاری بود.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه 27 آذر با امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع دیدار و گفت وگو کرد.
دراین نشست دکتر مظفری با اشاره به زیرساخت ها و موقعیت جغرافیایی جزیره کیش گفت: این منطقه آزاد کشور پتانسیل های خوبی برای توسعه صنایع دریایی دارد. وجود امکاناتی نظیر پارکینگ دریایی، خدمات پشتیبانی برای سرویس دهی به صنایع دریایی و امکانات موجود برای ساخت شناورهای غیرآلاینده از مزیت های کیش برای فعالیت صنایع دریایی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: تولید وعرضه شناورهای تفریحی با توجه به زیرساخت ها و موقعیت جزیره کیش می تواند زمینه خوبی برای بهره وری اقتصادی، رشد گردشگری و تعامل با دیگر کشورها باشد.
احیاء توافقی که سالها پیش بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امضا شده بود از دیگر محورهای گفت وگو ی دکتر غلامحسین مظفری با امیر دریادار رستگاری بود.
دراین دیدار مقرر شد مفاد این توافق نامه که شامل خرید شناور آتشخوار و نوسازی شناور مرجان برای خدمات دهی در بخش ماموریت های سازمانی است درقبال واگذاری زمینی برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع دریایی در دستور کار قرار گیرد و تا دی ماه سالجاری وارد مرحله انعقاد قرار داد شود.
گفتنی است این دیدار درحاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران که از 26 آذر در کیش آغاز شده است انجام شد.
یاد آور می شود جزیره کیش به واسطه موقعیت استراتژی و ظرفیت های خوب ساحلی ودریایی ، پتانسیل های زیادی برای توسعه صنایع دریایی دارد که این موضوع یکی از موارد مورد توجه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای بهره گیری در جهت افزایش تعاملات بین المللی و رونق اقتصادی برای کیش و کشور است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/17265/گام-نخست-مدیرعامل-سازمان-منطقه-آزاد-کیش-برای-توسعه-صنایع-دریایی-درکیش
بستن   چاپ