ایران پرسمان
باهنر:
مصلحت نيست هاشمي به عرصه انتخابات بيايد
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 11:21:41 AM
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مصلحت نيست، هاشمي به عرصه انتخابات رياست جمهوري بيايد.
محمدرضا باهنر که به دعوت جامعه اسلامي مهندسين به اين استان سفر کرده بود، در نشست خبري با خبرنگاران لرستان با بيان اينکه ما آماده‌ايم، با ديگر اصولگرايان وحدت داشته باشيم، گفت: ما اصولگرايان بايد به يک مديريت واحد برسيم.
وي با بيان اينکه از همه اصولگرايان مي‌خواهم به يک نتيجه نهايي برسند، افزود: ما قبل از ثبت‌نام در ائتلاف پنج نفري خود براي يک کانديدا به نتيجه مي‌رسيم و راه ائتلاف براي اصولگرايان به جمع ما باز است.
باهنر با بيان اينکه من در انتخابات 88 به احمدي‌نژاد راي نداده‌ام، گفت: در سال 88 من در ميان نامزدهاي رياست جمهوري فرد اصلحي را نديدم، اما راي خود را به محسن رضايي دادم.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در سال 84 نيز به خاطر اينکه رئيس ستاد انتخابات لاريجاني بودم، باز به احمدي‌نژاد راي ندادم.
وي افزود: در کشور ما سيستم تصميم‌گيري طبق قانون اساسي کاملا روشن و شفاف است و قوه مقننه و مجريه بايد بر اساس اين چارچوب حرکت کنند.
باهنر با بيان اينکه دولت فعلي داراي نقاط قوت و ضعف در برخي زمينه‌ها است، گفت: در دولت نهم و دهم خرد جمعي حاکم نبود و همين باعث شد که سازمان مديريت بودجه کاملا منحل شود و اين يک اشتباه بزرگ از سوي دولت بود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر به عنوان رئيس جمهور انتخاب شوم حتما از نيروهاي دلسوز، مدير و مدبر در سطح کشور در تمام بخش‌ها استفاده مي‌کنم.
وي افزود: از مديران کارآمد و کساني که به نوعي به آن‌ها بي‌مهري شده در کابينه خود استفاده مي‌کنم.
باهنر تصريح کرد: مسائل کشور بايد جمعي حل شوند، نبايد به يک موضوع مانند مسکن مهر پرداخته و تورم ايجاد شود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از جمله ضعف‌هاي اين دولت ضعف سياست راهبردي، استفاده نکردن از خرد جمعي و حذف دستگاه‌هاي اجرايي مانند سازمان برنامه و بودجه و ....بوده است.
وي با بيان اينکه در 20 سند بودجه‌اي کشور کار کرده‌ام و نقش اساسي در اين زمينه داشته‌ام، گفت: جزو نيروهاي استثنايي هستم که يا تائيد کننده بودم و يا ناظر و در اجراي اکثر طرح‌‌هاي کشور نقش داشتم.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از عوامل گراني در کشور مسئله افزايش نقدينگي بي‌رويه است.
وي با بيان اينکه در سال 84 رشد نقدينگي کشور کمتر از 70 هزار ميليارد تومان بوده اما امسال اين رشد به 500 هزار ميليارد تومان رسيده است اظهار داشت: در اين مدت رشد اقتصادي کشور تنها چهار درصد بوده و رشد نقدينگي کشور به 20 درصد افزايش يافته است.
باهنر در پاسخ سئوال به خبرنگار فارس مبني بر اينکه شعار انتخاباتي شما چيست، گفت: من هيچ شعار انتخاباتي ندارم و اهل شعار نيستم و اعتقاد دارم، رئيس جمهوري که شعار ندهد، در کارش جدي‌تر است.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح جامع رسانه‌اي گفت: اين طرح در مجلس مطرح شد و در حال انجام است.
وي به وجود زنان در کابينه دولت فعلي اشاره کرد و گفت: خانم‌هايي مانند وحيد دستجردي، سلطانخواه و بداغي در کابينه دولت فعلي بسيار موفق بوده و اين اعتماد را به وجود آورده‌اند که از وجود خانم‌ها در کابينه دولت استفاده شود و يکي از کارهاي مثبت اين دولت بوده است.
باهنر يادآورشد: تعداد عزل و نصب‌هاي وزرا و معاونان در دولت نهم و دهم برابر است با کل هشت دوره گذشته رياست‌ جمهوري‌ها که اين خود به ضرر نظام است.
وي به بحث يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت نهم و دهم بار يارانه‌ها را کشيد و شروع آن را به خوبي آغاز کرد، اما اگر مرحله دوم اين طرح بخواهد اجرا شود، بايد به خوبي مرحله نخست آسيب شناسي شود.
باهنر با بيان اينکه در صحبت‌هاي اخير رئيس جمهور اعلام کرده که اگر مي‌گذاشتند مرحله دوم يارانه‌ها اجرا مي‌شد، الان هر نفر 250 هزار تومان پول مي‌گرفت، گفت: من به صراحت اعلام مي‌کنم که ما نگذاشته‌ايم اين طرح اجرا شود، زيرا مي‌خواستند 400 هزار تومان را از جيب مردم بگيرند و 250 هزار تومان به آن‌ها بدهند که ما مانع اين کار شديم.
کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري تصريح کرد: امروز بخش کوچکي از مشکلات اقتصادي کشور به تحريم‌ها بر مي‌گردد اما بخش عظيمي از اين مشکلات يعني حدود 60 درصد سوء مديريت، عدم بهره‌وري، دوباره کاري‌ها، نوع مديريت ضعيف و ... است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: تمام مشکلات داخلي کشور به اين تحريم‌ها برنمي‌گردد، بايد بگوييم که برخي از اين مشکلات به بگم، نگم‌ها و بيايم‌، نيام‌ها بر مي‌گردد.
وي افزود: اگر دوستي، اتحاد و انسجام پشت مديريت باشد، مشکلات کشور به خوبي رفع مي‌شود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص انتخابات گفت: در جهان هيچ کشوري وجود ندارد که مانند ايران اسلامي با اين شور و هيجان در انتخابات‌ها شرکت کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/16/مصلحت-نيست-هاشمي-به-عرصه-انتخابات-بيايد
بستن   چاپ