ایران پرسمان
برگزاری چهارمین نشست کیش پژوهی در روز کیش
يکشنبه 13 آبان 1397 - 13:34:59
ایران پرسمان - مدیرخانه بومیان کیش با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده توسط این مجموعه برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن «روز کیش» گفت: برگزاری چهارمین نشست کیش پژوهی که در این دوره به تقدیر و تجلیل از خدمات آقای کاظم بایرام بخش مستند ساز بین المللی کشور می پردازد، از برنامه ‌ای روز کیش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد جاسم پور افزود: این برنامه کاری مشترک از خانه بومیان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان است که از سال گذشته پایه ریزی شده و هدف آن تقدیر از زحمات کسانی است که برای کیش کارهای مستندی را ارائه دادند.
وی با تاکید به تنوع برنامه‌ها در خانه بومیان مانند نمایش تئاتر خاطرنشان کرد: استفاده از جاذبه های بومی و محلی و پذیرایی از میهمانان با غذاها و شیرینی‌های محلی، برگزاری مراسم موسیقی سنتی و آیینی از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز مبارک تدارک دیده شده است.
عضو شورای شهر کیش ادامه داد: مشارکت بومیان به عنوان وارثان فرهنگ و تاریخ این سرزمین جاذبه‌های جدیدی از کیش را به نمایش می گذارد.
جاسم پور با تقدیر از نامگذاری یک روز به نام « روز کیش» گفت: این حرکت، تدبیری حرفه ای و پسندیده است که توسط دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شده و باید برای استفاده بهینه از این ایده بکر و خلاقانه تمامی صنوف، نهادها، سازمان‌ها به ویژه بخش خصوصی و آحاد مردم در کنار سازمان پای کار باشند.
وی با اشاره به اینکه جزیره کیش همیشه به عنوان پایلوت در اجرای ایده ‌ای فرهنگی پیشقدم بوده افزود: امیدواریم بار دیگر جزیره کیش در این زمینه به جایگاه واقعی و والای خود برسد
مدیرخانه بومیان کیش با بیان اینکه کیش از لحاظ فرهنگ شهر نشینی و ارتباطات انسانی و فرهنگی با توجه به حضور اقوام ایرانی جایگاه والایی دارد تاکید کرد: این همدلی و اتحاد یک جاذبه منحصر به فرد فرهنگی و اجتماعی است که امیدوارم با
برنامه ریزی‌هایی که برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره کیش در این روز صورت می گیرد شاهد رونق بیشتر گردشگری در جزیره باشیم.
وی افزود: در این روز معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومیان با توجه به تاریخ درخشان جزیره باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا جزیره کیش از فرهنگ و تاریخ بسیار غنی در منطقه برخوردار است که باید بیشتر به آن توجه شده است .
جاسم پور ادامه داد: مشارکت دادن بومیان به عنوان صاحبان اصلی جزیره و وارثان فرهنگ و تاریخ آن حمایت و ترویج بوم گردی و گردشگری فرهنگی است که می تواند جنبه جدیدی از زیبایی‌های کیش را به نمایش بگذارد.
وی تاکید کرد: دریا، دریانوردی و صید مروارید درتعریف سابقه کیش به گردشگران باید سهم کافی داشته باشد زیرا این موارد نمایانگر هویت و اصالت اصلی جزیره است.
مدیرخانه بومیان کیش با بیان اینکه پیشنهاد می کنم ستاد روز کیش برای سال های آینده برنامه ریزی لازم برای تبدیل این روز به هفته کیش را داشته باشد افزود: با توجه به تنوع برنامه ها و حضور اکثر اقشار جامعه در تدارکات این روز به نظر می رسد یک روز برای این ایده جذاب و خلاقانه کافی نیست و پیشنهاد می کنم به بهترین طرح ها وایده ها نیز در برگزاری روز کیش جوایزی اهدا شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/15044/برگزاری-چهارمین-نشست-کیش-پژوهی-در-روز-کیش
بستن   چاپ