ایران پرسمان
بحران در آمریکا؛
ترامپ، معترضان را تهدید کرد/ یک نفر در دیترویت کشته شد
شنبه 10 خرداد 1399 - 19:24:39
ایران پرسمان - خیابان های چند شهر بزرگ آمریکا جمعه شب صحنه اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان بود.

به گزارش جام نیوز ، آمریکایی‌ها در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست بی‌گناه به دست پلیس مینیاپولیس، جمعه شب، برای چندین شب متوالی به خیابان ها آمدند.
پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان اعلام کرده که به دنبال تیراندازی به تظاهرکنندگان یک نفر کشته شده است. سخنگوی پلیس دیترویت مدعی شده افسران پلیس در این تیراندازی نقش نداشته اند.
صدها نفر در مقابل کاخ سفید در واشنگتن به برخورد خشونت آمیز پلیس با سیاهپوستان اعتراض کردند. بنابه گزارش‌ها، تظاهرکنندگان در شهرهای نیویورک، دالاس، آتلانتا، هیوستون، لاس وگاس، دیموین، ممفیس و پورتلند به خیابان ها آمدند. معترضان خشمگین در شهر آتلانتا، در واکنش به اقدامات نیروهای امنیتی، چند خودروی پلیس را به آتش کشیدند.
شهردار مینیاپولیس اعلام کرده بود که جمعه شب مقررات منع رفت و آمد در این شهر به اجرا گذاشته می شود. وزارت دفاع آمریکا نیروهای پلیس نظامی این کشور را در وضعیت آماده باش قرار داده تا در صورت لزوم برای برقراری نظم و آرامش به مینیاپولیس اعزام شوند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به اعتراضات مردمی علیه نزادپرستی، معترضان را به هدف گلوله قرارگرفتن تهدید کرد و در توئیتر نوشت: «این اوباش با یاد و خاطره جرج فلوید بی‌حرمتی می‌کنند و من اجازه چنین کاری را نمی‌دهم. من در تماس با تیم والتز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا، گفتم که ارتش و گارد ملی از وی حمایت همه‎جانبه می‌کنند و با وجود همه مشکلات، ما بر اوضاع مسلط خواهیم شد و درصورت آغاز شدن شورش و غارت فروشگاه‌ها، به آشوبگران تیراندازی خواهد شد.»
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/148745/ترامپ،-معترضان-را-تهدید-کرد--یک-نفر-در-دیترویت-کشته-شد
بستن   چاپ