ایران پرسمان
10 کار رابطه خراب کن رايج!
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 5:11:56 PM

آيا احساس مي کنيد رابطه شما به نوعي نااميدي، کشمکش يا احساسات بد رسيده است؟ حقيقت اين است که همه رابطه هاي عاشقانه با اين نوع مشکلات روبه رو مي شوند و اين کاملا طبيعي است.

اما برخي از موارد هستند که با اصرار بر انجام آنها، رابطه خوب خود را به رابطه اي بد و ناراحت کننده تبديل مي کنيم. در اين مطلب 10 عادت بد زوج ها را نام برده ايم که باعث خراب شدن رابطه آنها و گاهي حتي منجر به طلاق مي شود.

1. انتقاد کردن

حتي انتقادهاي «سازنده» نيز باعث مي شود همسر شما تصور کند هميشه زير ذره بين شماست و به همين دليل حالت دفاعي به خود مي گيرد و پرخاشگر مي شود. اين مساله باعث کم شدن لذت از رابطه و تخريب آن مي شود. خشن، بي رحم و قضاوت کننده بودن هنگام عصبانيت، پاسخ هايي همچون فرار يا جنگ و نزاع به دنبال دارند.

2. اصرار بر اينکه همسرتان نيز دقيقا مثل شما باشد

سازگاري صددرصد بين دو طرف سريع ترين مسير براي رسيدن به رابطه اي ملال آور و خسته کننده است. اگر اصرار داشته باشيد که همسرتان نيز احساسات، علايق و طرز فکر مشابه ما داشته باشد در واقع رابطه خود را به سمت نااميدي و بدبختي سوق مي دهيد.

3. از بين بردن صميميت

اگر از روي عادت از نزديک شدن فيزيکي و احساسي به همسر خود دوري مي کنيد و خود را با کار، تلويزيون يا سرگرمي هاي ديگر مشغول مي کنيد، بايد بدانيد در حال ايجاد فاصله بزرگي بين خود و همسرتان هستيد که شايد هيچ گاه قابل ترميم نباشد.

4. مقصر دانستن يکديگر

استفاده از واژه «تو» هنگامي که عصباني و ناراحت هستيد باعث مي شود تا طرف مقابل نيز لباس دفاعي به تن کند. اگر هدف شما برقراري ارتباط با بيشترين ميزان صميميت است، بهتر است صحبت هاي خود را با جملات مثبت تري همچون: «من احساس مي کنم» آغاز کنيد.

5. معامله

دادن با قيد و شرط و گرفتن با احتياط ، هر دو تخريب کننده رابطه زن و شوهر هستند. اين موارد اين هشدار را به دو طرف مي دهد که هنگامي که زن يا شوهر چيزي مي بخشد، در عوض آن چيزي مي خواهد. اين ترس باعث آسيب ديدن رابطه مي شود.

6. بي توجه بودن به مسايل عاشقانه

هيچ رابطه اي تا ابد گرم و پرحرارت نيست. هنگامي که جذابيت اوليه رابطه دو طرف کمرنگ شد، برخي از زوج ها تصور مي کنند رابطه آنها تمام شده و دست از تلاش بر مي دارند. اما واقعيت اين است که آنها خود را از تجربه داشتن عشقي پايدارتر و لذت بخش تر محروم مي کنند.

7. تمرکز روي نقاط منفي

هر چه بيشتر در مورد عيب ها و نقاط منفي همسر خود فکر يا صحبت کنيد، اين موارد در ذهنتان بزرگ تر و آزاردهنده تر مي شوند.

8. گوش نکردن

تصور اينکه هميشه حق به جانب شما است و يکطرفه صحبت کردن و پرهيز از گوش کردن به حرف هاي طرف مقابل از جمله مواردي است که به رابطه طرفين آسيب جدي مي رساند.

9. مخفي کرن نيازهاي خود

اگر نيازهاي خود از همسرتان را بيان نکنيد، هميشه احساس نااميدي و محروميت خواهيد داشت. براي داشتن رابطه سالم و ماندگار، بسيار مهم و حياتي است که خواسته هاي خود را با همسرتان در ميان بگذاريد.

10. انتظار داشتن رابطه عاشقانه رويايي

عاشقانه هاي رويايي فقط براي قصه هاي جن و پري است و بايد توجه داشته باشيد که ما انسان هستيم و روي زمين زندگي مي کنيم. تقاضاهاي رويايي و داستان گونه که مثلا همسر شما هميشه مهربان، قابل اعتماد، عاشق دلباخته و ... باشد کمي غيرمنطقي به نظر مي رسد. عاشق ماندن همچون روزهاي اول آشنايي بسيار دشوار و تا حدي دور از انتظار است. بايد منطقي به زندگي نگاه کنيد و انتظارات واقعي از طرف خود داشته باشيد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/147/10-کار-رابطه-خراب-کن-رايج!
بستن   چاپ