ایران پرسمان
باهنر:خاتمي ولايي بود
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 12:44:25 PM

باهنر اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: صحبت در مورد تأييد صلاحيت اسفنديار رحيم‌مشايي در حيطه اختيارات و مسئوليت من نيست ولي اگر ايشان ثبت‌نام و تأييد صلاحيت شود، من رقيب جدي وي هستم.
محمدرضا باهنر شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران کهگيلويه و بويراحمد با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري درخصوص دعوت از سلايق و جناح‌هاي مختلف در انتخابات رياست جمهوري افزود: ترديدي ندارم که منظور مقام معظم رهبري اصلاح‌طلبان و حضور آن‌ها در رقابت سياسي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بوده است.
وي در پاسخ به سؤال انحرافي بودن يا نبودن اسفنديار رحيم مشايي گفت: وي نه تنها انحرافي است بلکه در رأس هرم انحرافيون نيز قرار دارد.
باهنر اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: صحبت در مورد تأييد صلاحيت اسفنديار رحيم‌مشايي در حيطه اختيارات و مسئوليت من نيست ولي اگر ايشان ثبت‌نام و تأييد صلاحيت شود، من رقيب جدي وي هستم.
نايب‌ رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مصلحت نيست که اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس جمهور ايران شود.
وي با تشريح سه ضلع رقابت در اين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري افزود: بايد بپذيريم که کانديداي دولت، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان سه رقيب انتخابات هستند و بدون شک ما رقباي خود را جدي مي‌گيريم.
باهنر با اشاره به اختلاف مجلس و دولت گفت: رئيس جمهور به طور کلي رويه و چارچوبي را که مجلس بايد برنامه‌هاي دولت را به قانون تبديل کند، قبول نداشت.
وي افزود: رئيس‌جمهور انتظار داشت مجلس تنها در مورد خوب يا بد بودن آنچه که در دولت تصويب مي‌شود، نظر دهد، نه اينکه تغييري در آن حاصل کند.
وي با ذکر مثالي از اختلافات مجلس و دولت ادامه داد: در موضوع تصويب بودجه، دولتي‌ها انتظار داشتند که مجلس اين بودجه را يا قبول کند و يا رد کند ولي در واقع مجلس بايد اين لايحه را چکش‌کاري، هرکارشناسي و تحليل کند و اين چيزي بود که دولت آن را قبول نداشت.
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين بيان داشت: احمدي‌نژاد فکر مي‌کرد که رئيس جمهور خودش مي‌برد و خودش هم مي‌دوزد و فکر مي‌کرد که دولت بايد قانون تصويب کرده و اجرا کند و به طور کلي با رويه و ساختار مخالف بود و اين فرايند را قبول نداشت.
باهنر تصريح کرد: در موضوع معرفي وزير به مجلس نيز آقاي احمدي‌نژاد معتقد بود که وقتي در دولت به اجماع مي‌ رسند که فلان شخص براي ورود به کابينه مناسب است، ديگر مجلس مخالفتي نکند.
باهنر در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: به لحاظ ولايي بودن بايد انصاف به خرج داد و گفت که در دوره رياست جمهوري خاتمي هر وقت مقام معظم رهبري دستور صريحي مي‌دادند وي نيز اجرا مي‌کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/114/باهنر-خاتمي-ولايي-بود
بستن   چاپ