ایران پرسمان

آخرين مطالب

قالیباف: سردار سلیمانی از جوانی تا لحظه شهادت پیوسته مجاهدت کرد سیاست روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - فارس /عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار قاسم سلیمانی از ابتدای جوانی تا لحظه شهادت، چهل سال پیوسته و بدون وقفه مجاهدت و رزمندگی کرد و رزمنده یکه تازه میدان دفاع از اسلام و مسلمین بود.
محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز در گرامیداشت شهدای محله اتابک تهران در مسجد «الزهرا» این محله سخنانی ایراد کرد.
محورهای صحبت‌های عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:
ـ چهل سال از نزدیک با سردار شهید قاسم سلیمانی همدم بودم و رفاقت داشتیم. اگر بخواهم در اوصاف این مرد خدا صحبت کنم ساعت ها باید حرف زد اما امشب قصدم این نیست و به همین بسنده می کنم که یک لحظه همه ما تامل کنیم که یک انسان و یک شخصیتی چون شهید سلیمانی از ابتدای جوانی تا لحظه شهادت چهل سال پیوسته و بدون وقفه مجاهدت و رزمندگی کرد و رزمنده یکه تازه میدان دفاع از اسلام و مسلمین بود من هرچه به دوستان شهیدمان و رزمندگان نگاه می کنم نمی توانم نمونه ای نام ببرم که چهل سال بی وقفه در صحنه باشد.
ـ‌ شهید حاج قاسم سلیمانی از سال 59 در دفاع مقدس بود و جنگ که تمام شد از سال 68 در امنیت شرق کشور فعالیت کرد. چندین سال شبانه روز در آنجا مجاهدت کرد و بعد از یک دهه فرماندهی نیروی قدس را به عهده گرفت و شبانه‌روز در عرصه‌های مختلف مجاهدت کرد وقتی یک انسانی چهل سال مجاهدت می کند توفیق از این بالاتر نخواهد داشت آن هم مجاهدتی که در گمنامی باشد شما به این 5 الی 6 سال اخیر نگاه نکنید که ایشان فعالیتش رسانه ای شد، دشمنان او را رسانه ای کردند و بعدا مردم او را شناختند.
ـ کسی که برای خدا کار انجام می دهد کلام رزمندگی قدم قلم فکرش و همه چیزش برای خداست همه دیدید در شهادت این عزیز همه سوختند. من قبل از حضور در اینجا منزل شهید عزیزی از شهدای مدافع حرم بودم مادر شهید گفتند که من برای شهادت فرزندم گریه نکردم اما برای شهادت حاج قاسم گریه کردم و هنوز قلبم می سوزد .
ـ امروز من و شما هستیم که باید ادامه دهنده راه این شهید باشیم و مهمترین موضوعی که باید به آن بپردازیم و توجه کنیم این است که بدانیم چه اتفاقی افتاد که یک روستازاده معمولی از روستاهای کرمان این فرصت را پیدا کرد و چنین خدمتی به بشریت کرد و به مسلمین عزت داد؟
ـ امروز وقتی به شهید سلیمانی به عنوان نماد نگاه می کنیم؛ این نماد یک قبل و یک آینده دارد. ما به گذشته او که همانا گذشته انقلاب اسلامی است افتخار می کنیم. همانطور که رهبری فرمودند شهید سلیمانی تربیت شده مکتب خمینی است. انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد.
ـ باورم این است اولین موضوعی که باعث شکوفایی شهید سلیمانی شد این بود که او با همه وجودش به سنت های الهی ایمان و باور داشت یعنی وقتی شاهد ظلمی بود و ظالمی را وجود داشت و مظلومی را می دید که استمداد کمک داشت را می دید وظیفه خود را کمک به مظلوم می دانست.
ـ‌ وقتی در جبهه گلوله می‌زد و می جنگید به آن اعتقاد داشت، و به آن اعتقاد داشت که هر چه در توان داریم جمع کنیم و دیگر مهم نیست نیرو و امکانات کم یا زیاد است، این تیری که به سمت دشمن می زد اعتقاد داشت هدایتش با خداست، زیادی و کمی امکانات موضوعیت برای انجام وظیفه نداشت، ما از اماممان یاد گرفتیم که ما می توانیم.
-دومین عنصری که شهید سلیمانی ایمان داشت مردم بود، اعتقادش به مردم بود و آنها را گره گشای هر کاری می دانست و در خدمت به مردم با همه وجود پای کار می آمد و از محبت به مردم لذت می برد.
-مردم در دفاع مقدس اینهمه پیروزی را خلق کردند، بعد از جنگ جهانی دوم که همه کشورهای عربی کنار هم قرار گرفتند که با اسراییل بجنگند کل کشورهای عربی کمتر از پنج شش روز نتوانستند مقاومت کنند و صحرای سینا و بخشی از امکاناتشان را از دست دادند. قبول سنت خدا،حضور مردم،دشمن شناسی دقیق، روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم با هم یکی می شود و نتیجه اش می شود شهید سلیمانی.
-شهید سلیمانی مردم را از سراسر جهان اسلام سازماندهی کرد و در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاد و همین مردم با حداقل امکانات در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادند، در زمان خودمان اسرائیل به لبنان حمله کرد و ظرف چند ساعت نزدیک بیروت رسید اما شهید سلیمانی که در جنگ 33 روزه وارد شد اسراییل نتوانست یک وجب وارد خاک لبنان شود، در همین عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و در جایی که استکبار ظلم و جنایت می کرد شهید سلیمانی با همان باورها در مقابلشان ایستاد، البته این راه سختی داشت.
-آنروزی که شهید سلیمانی به دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق ایستاد آنجا مردمانشان را دسته بندی نکرد و کاری به این نداشت مظلوم شیعه، سنی،کرد، مسلمان، عجم یا عرب است، بلکه گفت همه اینها انسان هستند،و تحت ظلم واقع شده اند و فارغ از دین و مذهبشان از آنان در مقابل ظلم دفاع کرد.اینهاست که برکت و پیروزی می آورد.
-شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبود بلکه در مسائل سیاسی و مذاکره با دشمن هم متبحر بود و آنها را تحت تاثیر قرار می داد یعنی هم حرف می زد و هم ارتباط برقرار می کرد و هم می جنگید. همین آقای میشل عون رییس جمهور فعلی لبنان که مسیحی است بیش از یک دهه با حزب الله، شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله می جنگید اما امروز می بینید مدافع جریان مردم لبنان و حزب الله شده است، این نفوذ کلام و قدرت جذب و اثر گذاری است. یعنی شهید سلیمانی اهل گفت وگو و سخن بود، البته گفت و گو و سخن و منطقی که پشتش محکم و بر باورهای انقلاب و سنت الهی بود. شهید سلیمانی یک وقت هایی تحت فشار بود، در تشییع جنازه ایشان حرف و قدرت واقعی مردم را دیدیم و یک رفراندوم واقعی از باورها و جوهرهای مردم برگزار شد، این وجود اصلی این مردم است،این را ما مسولین باید باورمان بشود، اگر چند نفر چند سال قبل در خیابان گفتند نه عزه نه لبنان، اما مردم نشان دادند از مبارزه خسته نیستند و انقلابشان را دوست دارند و اگر گله مندی دارند و یک جاهایی ناراحت هستند از ناکار آمدیها و بی توجهی ها و نا عدالتی ها است مردم پیوندشان با قرآن، انقلاب، اهل بیت و شهدا و رهبری و امام مستحکم است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/92862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است