ایران پرسمان

آخرين مطالب

مسلک بهائي چگونه پيدا شد؟ خردنامه

مسلک بهائي چگونه پيدا شد؟
  بزرگنمايي:

در کتاب «الکواکب الدّريه» تأليف آيتي که خود وي مينويسد چندين بار عباس افندي (عبد البها) دست در آن برد و آن را اصلاح کرد و بعد چاپ شد و يکي از بهترين تاريخ بهائي است در صفحه 127 تحت عنوان «قضيه بدشت» مينويسد: «در سال 1264 کبار اصحاب باب يک مصاحبه مهمي و يک اجتماع و کنکاش فوق العاده اي در دشت «بدشت» کرده اند که موضوع عمده آن دو چيز بود...

در کتاب «الکواکب الدّريه» تأليف آيتي که خود وي مينويسد چندين بار عباس افندي (عبد البها) دست در آن برد و آن را اصلاح کرد و بعد چاپ شد و يکي از بهترين تاريخ بهائي است در صفحه 127 تحت عنوان «قضيه بدشت» مينويسد: «در سال 1264 کبار اصحاب باب يک مصاحبه مهمي و يک اجتماع و کنکاش فوق العاده اي در دشت «بدشت» کرده اند که موضوع عمده آن دو چيز بود:

يکي چگونگي نجات و خلاصي نقطه اولي (ميرزا علي محمد باب که در قلعه ماکو زنداني بود) و ديگر در تکاليف دينيه و اينکه آيا فروعات اسلاميه تغيير خواهد کرد يا نه!!» تا آنجا که ميگويد: اکثر تکاليف مبهم و امور درهم بود، بعضي امر جديد را امري مستقيم، و شرعي مستقل ميشناختند و بعضي ديگر آن را تابع شرع اسلام در جزئي و کلي ميدانستند و حتي تغيير در مسائل فروعيه را نيز جايز نميشمردند و بسياري از مسائل واقع ميشد که تباين و تخالف کلي در انظار پيدا ميشد و غالبا قرة العين را حکم کرده جوابي کتبي يا شفاهي از او گرفته قانع ميشدند ..» تا آنجا که ميگويد:

«سپس در موضوع احکام فروعيه سخن رفت بعضي را عقيده اين بود که هر ظهور لاحق اعظم از سابق است و هر خلفي اکبر از سلف و بر اين قياس نقطه اولي (يعني سيد باب که آن موقع در زندان بود) اعظم است از انبياء سلف و مختار است در تغيير احکام فروعيه. بعضي ديگر معتقد شدند که در شريعت اسلاميه تصرف جايز نيست و حضرت باب مروج و مصلح آن خواهد بود، و قرة العين از قسم اول بوده اصرار داشت که بايد بعموم اخطار شود و همه بفهمند که قائم داراي شارعيت است، و حتي شروع شود به بعضي تصرفات و تغييرات از قبيل افطار صوم رمضان و امثالها» تا آنجا که صريحا ميگويد طي يک زد و بندي بالاخره قرة العين پرده را بالا زد و تغيير اسلام و ظهور دين جديد را اعلام کرد، ولي همهمه و دمدمه فرو ننشست و حتي بعضي از آن سرزمين رخت بر بستند و چنان رفتند که ديگر بر نگشتند».

در دشت پر نزهت و خوش آب و هواي بدشت که با بيان قرة العين را چون شمع انجمن در ميان گرفته بودند و مانند گوي غلطان از اين دست بآن دست ميدادند، و از مشاهده آن دلبر هر جايي هوش از سر و دل از دست همه رفته بود، بدون حضور خود امام زمان که بيچاره در زندان و از همه جا بي خبر بود، با اصرار و ابرام و هوا و هوس قرّة العين طنّاز و سکوت احباب در برابر آن شيرين زبان، احکام اسلام را تغيير داده، آزادي مطلق و دين جديد بابي (و قهرا بعد از آن بهائي) بوسيله خواسته و رأي صريح شخص «قرّة العين» تغيير کرد. «1» سپس بکامراني و خوش گذراني پرداختند. ديگر نه منعي و نه مانعي در کار نيست. از نظر دين جديد چه مانعي دارد يک زن متعلق به چند مرد باشد؟! مگر چيزي از او کم مي شود، اگر دين اسلام حرام ميداند دين جديد بابي و بهائي که مانعي نمي بيند؟! خوش مزه اينجاست که در همان کتاب در پايان اين قضيه صريحا مينويسد:

«آنها که طاقت نياورده و رفته بودند، سبب فساد شدند و جمعي از مسلمين بر حضرات (يعني قرّة العين و هوا خواهانش) تاخته ايشان را مضروب و اموالشان را منهوب کرده «آنها را از آن حدود متواري کردند!! اين بود تاريخچه دين جديد بابي و بهائي که ميگويد: دين قائم موعود شيعه است! و ميخواهد اسلام دين منطق و عقل و ريشه دار جهاني را که دنياي متمدّن در برابر احکام متين و خرد پسندش سر فرود آورده، ملغي و با اين سوابق درخشان! و احکام و آيات مشعشع! که نمونه آنها گذشت جهان را بصلاح و رستگاري و عدالت، و حکومت جهاني سوق دهد!

ذات نايافته از هستي بخش

کي تواند که شود هستي بخش

آنچه موجب پيدايش بهائيگري و بقاء و تقويت آنها شده است

علل پيدايش و پيشرفت اين حزب سياسي که رنگ دين و مذهب بخود گرفته اموري است که از جمله اين چند چيز است:

1 عدم توجه علماي شيعه بفتنه باب و بهاء و سهل گرفتن کار آنها بدليل «الباطِلُ يَمُوت بِتَرک ذِکرِه»!

2 نداشتن يک سيستم تبليغي صحيح که بتواند در لباسهاي مختلف و در همه جا و ميان هر طبقه اي راه يافته، و گمراهان بهائي را راهنمائي کرده، جلو تبليغات يا در حقيقت دروغهاي مبلغين بهائي را گرفته مشت خالي آنها را باز کند.

3 وضع آشفته روحانيت که هيچ گونه نظمي و تشکيلاتي ندارد، و کنترلي براي اخلاق و رفتار و درس و برنامه و حتي حفظ لباس افرادش در کار نيست. بطوري که هر بيسر و پائي يا شيادي بآساني ميتواند باين لباس درآيد، و هر گونه لطمه اي را بحيثيّت دين و مذهب بزند! و راه براي پيشرفت بهائيت و هر مسلک باطل و اقليت منحطّ ديگري باز کند.

4 پنهان بودن اعضاء حزب بهائي که در همه جا راه دارند بدون اينکه شناخته شوند، و بآساني و بدون احساس خطر با لطائف الحيل و طرق مختلف مردم ساده يا بي خبر را بدام انداخته گيج و گمراه ميکنند.

5 فعاليت و پشت کار اعضاء اين حزب که شب و روز، زن و مرد، براي نابودي ايران و ايراني سعي در تفرقه و اختلاف و غارت سرمايه ملي و معنوي ما و آبادي وطن خود (اسرائيل) که مدفن بهاء و محل بيت العدل آنهاست دارند.

6 تقويت و حمايت بيگانگان از آنها و هر اقليت ديگري که در ايران پيدا شده اند. چنان که از نوشته «کينياز دالگورکي» منشي سفارت روس و نوشته «کنت گوبينو» سفير فرانسه در زمان ناصر الدين شاه و نوشته هاي «ادوارد برون» انگليسي مخصوصا در کتابهاي «مقدّمه نقطة الکاف» و «يک سال در ميان ايرانيان» که بقول آقاي ابراهيم صفائي بايد آن را «يک سال در ميان بهائيان» ناميد، اينان و ساير مأمورين دول خارجه در داخل و خارج هميشه سراغ فرقه بابي و ازلي و بهائي رفته، و از آنها حمايت نموده و تمجيد و تعريف کرده، و در راه حفظ مرده بهائيت تشجيع نموده و جسورتر کرده اند. دول آنها نيز بهائيان را براي جاسوسي و ايجاد تفرقه و اختلاف در بين مسلمين نگاهداري و حمايت نموده از هر گونه تقويت مضايقه ندارند.


    (1) جالب اينجاست که نويسنده کتاب« الکواکب الدرّيه» مرحوم عبد الحسين آيتي که بيست سال بعنوان بزرگترين مبلغ اهل بهاء در شرق و غرب تبليغ ميکرد، و عباس افندي لقب آواره کوي دوست باو داده بود، از حزب بهائي برگشت و با نوشتن کشف الحيل آبروي اهل بها را بباد داد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/24/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

گربه علاقه‌مند به موسیقی!