ایران پرسمان

آخرين مطالب

ممنوع‌التصویری رامبد فرش قرمز برای اسکویی تحلیل روز

ممنوع‌التصویری رامبد فرش قرمز برای اسکویی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان -
ممنوع‌التصویری رامبد فرش قرمز برای اسکویی
k ٢.٢
٠
آرمان امروز / متن پیش رو در آرمان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
سیاست جدی است و در این حوزه حاشیه‌پردازی برابر با حذف و فراموش شدن است؛ چهره اخمو و جدی سیاست کمتر به لبخند و خنده باز شده چرا که اصالتش زیر سوال می‌رود اما بارها پیش آمده که حوزه‌های دیگر به کمک سیاست آمده‌اند تا آن را از حاشیه فراری دهند. مردان سیاست هم این همراهی را نادیده نمی‌‌گیرند و در برهه‌های مختلف مانند انتخابات‌ها از فعالان حوزه دیگر استفاده می‌کنند. از جمله همراهی‌های ناخواسته سلبریتی‌ها با سیاست به معطوف شدن افکار جامعه به اقدامات افراد شناخته شده حوزه سینما و تلویزیون باز می‌گردد که نمونه اخیر آن سفر نگار جواهریان و رامبد جوان به کانادا برای تولد فرزندشان دراین کشور است که حواشی زیادی در ایران داشت. این سفر چندان چتر امنی برای معطوف نشدن اذهان به اتفاقات سیاسی جامعه نبود اما در شرایطی که جامعه نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی دارد، تصمیم رامبد جوان که بارها به مصرف کالای ایرانی در برنامه‌های تلویزیونی پرداخت موجی از نارضایتی‌ها را برانگیخت. خبرآنلاین گلایه را چنین نوشت: «آقای جوان، به‌رغم فریادهای تصنعی که در برنامه سرمی‌دهید که «ما خوبیم»، اینک می‌بینید که ما حال‌مان خوب نیست. اگر «جوان» به مدد نادیده گرفتن دردهای جامعه‌ و انکار آن در برنامه‌‌اش، دستمزد کلان می‌گیرد و به سفر می‌رود و حالش خوب است اما جامعه، آن فریادِ «ما خوبیم» را تمسخر خودش تلقی می‌کند. وقتی او حال جامعه‌اش را در یک تئاتر روحوضی انکار می‌کند و می‌کوشد آن را سرکوب کند، جامعه نیز واکنش نشان می‌دهد و حالا «جوان» است که احتمالا حالش خوب نیست.» نکته قابل تامل واکنش صداوسیما به حضور جوان و جواهریان بود و آنها انتقاداتی به آنها کردند که سبب گلایه‌هایی شد مانند امیر مهدی ژوله که در واکنش به آن نوشت: «میدونید چرا یکی میگه مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم شما خیلی خوبید؟ چون رسالت برنامه‌اش این تعریف شده که به مردم غمگین و گرفتار و افسرده و «گریه‌بلد» سرزمینش، شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده. میدونید چرا یکی میره بچه‌اش رو خارج از ایران به دنیا بیاره؟ چون رسالت پدریش این تعریف شده که به بچه‌اش شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده و نذاره اون غمگین و گرفتار و افسرده و «گریه‌بلد» بار بیاد.»
دیدگاه پرویز پرستویی
البته برخی دیگر نگاه دیگری به این تصمیم رامبد جوان و همسرش دارند مانند پرویز پرستویی بازیگر قدیمی که نوشت: «عزیزان، هموطنان، زن موقع زایمان در سخت‌ترین شرایط زندگی است و حداقل نباید تنها باشد. خب، نگار جواهریان، مادر و خواهر و فامیلاش ساکن مونترال هستند، آیا باید در تنهایی در تهران بدون یار و یاور و تنها به کمک رامبد کودک خود را به‌دنیا بیاورد؟ چرا نباید پیش خانواده‌اش باشد؟ آیا شما به بستگانتان، دختر، پسر، فامیل که در خارج از کشور دارید سر نمی‌زنید؟ پس این صف‌های طویلی که در کنار سفارتخانه‌ها در ایران کشیده شده همه دشمن هستند و ضد ایرانی؟ خب، چرا دولت در سفارتخانه را نمی‌بندد؟ آیا هر کسی در اینجا گفت ایران، ایران، از ایران که خارج شود دشمن است؟ اینهمه ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، همه دشمن ایرانند؟ واقعا از این قضاوت بد و بی‌انصافانه عده‌ای به‌خصوص صداوسیما خجالت می‌کشم، مشکل ما الان در این مملکت رامبد و همسرش نیست. هر روز از صبح تا شب مردم ایران در فکر هستند که سرانجام کارمان به کجا خواهد کشید، مدام از هم می‌پرسند که به‌نظر شما جنگ می‌شود یا نه، به‌نظر شما اینها به توافق می‌رسند یا نه و هزاران حرف و حدیث دیگر... حالا ما در این بحران گیر دادیم چرا رامبد همسرش را برده کانادا فارغ بشه!»
رامبد جوان ممنوع‌التصویر شد؟
شاید رامبد جوان و نگار جواهریان تصور این حجم فشارها و انتقاد را نداشتند. در چنین فضایی رامبد جوان در نخستین واکنش به انتقادها از حضورش در کانادا برای به دنیا آمدن فرزندش، کامنت چند پست آخرش در اینستاگرام را بست. یکی از این پست‌ها درباره کودکان کار است که جوان با انتشار تصاویر آنها نوشته بود: «کودکان فقط باید در رویاهایشان کار کنند. دست‌های کودکان برای بازی کردن است نه کار کردن و...» اما قابل تامل‌تر از اینها خبری بود که درباره ممنوع‌التصویر شدن رامبد جوان منتشر شد. خبرآنلاین نوشت: «رامبد جوان و نگار جواهریان به بهانه اکران فیلم «قانون مورفی» به کانادا رفته‌اند. همزمانی این سفر با زمان تولد فرزند این زوج سینمایی اما باعث حاشیه‌های بسیاری شده و در روزهای گذشته موضوع داغ فضای مجازی بوده است. از سوی دیگر با انتشار تصویری منتسب به این زوج به نظر می‌رسد باعث شده تا مدیران صداوسیما هم دست به اقداماتی برای ایجاد ممنوعیت پخش تصویر این مجری که در سال‌های اخیر هزاران شب با «خندوانه» روی آنتن شبکه نسیم بود بزنند. خبرگزاری اصولگرای مشرق‌نیوز در خبری از قول یک منبع آگاه درباره منع بازپخش تمام برنامه‌های رامبد جوان نوشته است؛ براساس این خبر، تکرار فصل‌های قبلی خندوانه یا بریده‌هایی از آن به عنوان میان برنامه در شبکه نسیم تا اطلاع بعدی پخش نخواهد شد. باید دید آیا این خبر صحت دارد و یا یک جنجال رسانه‌ای دیگر برای مجری حاشیه‌ساز این روزهای تلویزیون است؟»
رفتارهای متناقض از اسکویی تا رامبد جوان
در حالی نوک پیکان هجمه صداوسیما و منتقدان غرض‌ورز و نه منتقدان دلسوز به سمت رامبد جوان و نگار جواهریان است که دیروز تصویر رابعه اسکویی با تیتر «نخستین تصویر از رابعه اسکویی در تلویزیون پس از بازگشت از شبکه جم»، در برخی سایت‌های خبری منتشر شد. زمانی که اسکویی از کشور رفت انواع و اقسام ادعاها در موردش مطرح شد اما هیچ کدام از آنها نپرسیدند که چرا اسکویی رفت. این بازیگر زمانی که بازگشت دلیل رفتن خودش را چنین توضیح داد: «زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که حدودا دوسال بود که هیچ فیلمنامه‌ای در ایران به من پیشنهاد نمی‌شد، هم برایم جای تعجب داشت و هم شرایط زندگی به خاطر این مورد برایم سخت شده بود. زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم فکر کردم با رفتنم می‌توانم یک کار فرهنگی جدید با معیار‌هایی که در ذهنم بود در خارج از ایران داشته باشم». بنابراین دلیل ترک وطن از سوی او عدم توجه و بیکار شدنش بود یعنی صداوسیمایی که پس از رفتن هنرمندان به خارج کشور به هر دلیل، درباره آنها موج منفی پخش می‌کند، در ابتدا باید انگشت اتهام را به سمت خودش بگیرد. اسکویی رفت، موفق نبود و برگشت که خودش می‌گوید: «مسئولین رسانه ملی رفتار بسیار مناسبی با من داشتند و من توانستم پس از یک سال و نیم بازگشت به ایران، دوباره به ایفای نقش در رسانه ملی بپردازم.» از سوی دیگر سالار عقیلی هم در شبکه «من و تو» حضور پیدا کرد که باز هم موج اتهامات و انتقادات به سمت او رفت اما پس از بازگشت در متنی که در اختیار رسانه دلواپس فارس قرار داد، آورده بود: «از آنجایی که عاشق وطنم و مردم ایران می‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم، هیچ تصمیمی برای مهاجرت و ماندن در خارج از کشور را ندارم و به‌زودی به آغوش میهن عزیزم ایران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم برای وطنم این شکوه پابرجا می‌خوانم». بنابراین این دو هنرمند با عذرخواهی به فعالیت خودشان در ایران بازگشتند اما رامبد جوان به صراحت اعلام کرده که برای زایمان همسرش به کانادا رفته است. رفتار دوگانه صداوسیما با هنرمندان را شاید بتوان تداوم سیاست پر انتقاد به این رسانه در حذف هنرمندان محبوب جامعه دانست. هنوز رفتن فردوسی پور، رشیدپور و... در اذهان مردم هست و اکنون هم درصدد حذف رامبد جوان هستند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/23997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است