ایران پرسمان

آخرين مطالب

چرا موضوع فلسطين و لبنان براى جمهورى اسلامى ايران اين‏قدر مهم و داراى راهبرد امنيتى است؟ جهان ما

  بزرگنمايي:

موضوع فلسطين و لبنان براى ايران از دو بعد اهميت بسيارى دارد: نخست از جنبه الهى و اسلامى كه به حكم فطرت الهى موظف به پشتيبانى از مظلومان در برابر ظالمان هستيم، صرف نظر از اين‏كه مظلوم يا ظالم مسلمان باشد يا نباشد؛ و به‏عنوان مسلمان وظيفه شرعى‏مان ايجاب مى‏كند كه از كيان اسلامى‏مان حمايت كنيم به‏ويژه فلسطين و بيت‏المقدس كه از لحاظ فرهنگى، تاريخى و سياسى جزء جدايى‏ناپذير دين ماست، در قرآن و روايات ائمه معصومين، حمايت و يارى‏رساندن به مظلومين جهان بسيار سفارش شده است، ضمن اين‏كه قدس در مفاهيم دينى اسلام اهميت به‏سزايى دارد. اين اهميت به اين جهت است كه بيت‏المقدس نخستين قبله امت اسلام و يكى از سه مكان مقدس اسلامى پس از بيت الله الحرام در مكه و مسجد النبى در مدينه است. قدس سرزمين اسراء و معراج است و اين مسأله كه چرا پيامبر(ص) از مكه به معراج نرفت بلكه از مكه به بيت المقدس و پس از آن به معراج رفت، نشان‏دهنده جايگاه خاصى است كه اين شهر در تفكر اسلامى دارد. در اين شهر نمادهاى اسلامى بسيارى چون مسجد الاقصى، مسجد قبه الصخره، ديوار بُراق و غيره كه همه از نمادهاى اسلامى است وجود دارد. اين شهر سرزمين انبياء است. با اين همه تاريخ پرشكوه دينى اسلام، شايسته نيست كه امت اسلام در مقابل اشغال اين سرزمين به دست كفار صهيونيست واكنش مثبت و عملى از خود نشان ندهد.
ملت ما مذهب اهل بيت را برگزيده و خود را شيعه اميرالمؤمنين على(ع) مى‏داند كه سمبل عدالت است و شهادت آن‏حضرت به‏خاطر همين ارزش والاى بشرى بوده است و قطعاً ملتى كه افتخار پيروى از امام عدل را دارد، به خود اجازه نخواهد داد كه در مقابل اين همه بى‏عدالتى، بى‏تفاوتى را پيشه كند. همان ملتى كه مهمترين الگوى خود را از امام حسين(ع) و نهضت كربلا بر گرفته است و همواره ايستادگى در مقابل ظالم و دستگيرى از مظلوم را گزينه خود قرار داده است، بعيد است كه در مقابل جنايات رژيم اشغالگر قبله‏گاه اول مسلمين به‏ويژه در زمانى كه دنياى استكبار با تمام قوا از اسرائيل حمايت مى‏كند، سكوت اختيار كند.
و دوم از بابت راهبرد نظام اسلامى ايران است. مقام معظم رهبرى در اين باره مى‏فرمايند: «بعضى‏ها مى‏گويند مشكل ما اين است كه خودمان را با اسرائيل درانداخته‏ايم، در حالى كه مسأله اين نيست كه ما خودمان را درانداخته‏ايم، اسرائيل مدعى كل خاورميانه از نيل تا فرات است. فراتى كه در فاصله كوتاهى از مرز ما قرار دارد. امروز كه عراق به تصرف آمريكا درآمده است، اسرائيلى‏ها با تمام سرعت در حال محكم‏كردن جاى پاى خود در عراق و به‏خصوص شمال آن كشور هستند. اگر ما تصور مى‏كنيم كه دست‏برداشتن از مقاومت، مشكل ما را حل مى‏كند، درست نيست. مى‏گويند ما را چه به فلسطينى‏ها و اعراب، ما ايرانى هستيم، چرا سرنوشت خودمان را به آن‏ها گره زده‏ايم. اين حرف‏ها درست نيست. زيرا سرنوشت كشورهاى منطقه به يكديگر گره خورده است. هر شكستى كه در منطقه و مجموعه كشورهاى مسلمان به‏وجود آيد، بقيه كشورها نيز از آن آسيب مى‏بينند.»
مثلا پس از اشغال عراق، رسانه‏هاى صهيونيستى همچون «هاآرتص» و «معاريو» با اشاره به اسناد موجود (و احتمالا موهوم) مدعى هستند كه پيشينيان يهود در پنج قرن گذشته، موجب آبادانى مناطقى از آسيا شده و اين مناطق هم‏اكنون در حوزه كردستان است و بايد مالكيت آن به مالكان اصلى، يعنى نوادگان آن‏ها كه هم‏اكنون در اسرائيل هستند، بازگردانده شود. بر اساس اين ادعا، بخشى از شمال عراق، غرب ايران، جنوب تركيه و بخشى از خاك سوريه كه كردنشين هستند، مال اسرائيل است!
تاريخ و انديشه صهيونيسم گوياى اين مطلب است كه اسرائيل در تكاپوى تسلط بر نيل تا فرات است. طبق نقشه از پيش تعيين‏شده، آمريكا عراق را اشغال مى‏كند تا اهداف صهيونيسم را جامع عمل بپوشانند، از جمله اخبارى در مورد نفوذ صهيونيسم در عراق در رسانه‏ها آمد كه قابل توجه است، به اين گزارش توجه كنيد: «عمليات چندمنظوره‏اى كه صهيونيستها در عراق به راه انداخته‏اند، تدريجا ابعاد گسترده‏اى را به خود مى‏گيرد و حتى در بعضى موارد به‏طور آشكار در حال انجام است. اين عمليات در ابعاد نظامى امنيتى اقتصادى نفتى پيمانكارى و تجارى در مقياس وسيعى صورت مى‏گيرد و شركتهاى صهيونيستى عموما به‏عنوان كارگزار شركتهاى آمريكايى به اجراى نقش و ماموريتى مى‏پردازند كه بر اساس دستورالعمل‏هاى تنظيمى توسط اشغالگران به آن‏ها محول گرديده است. علاوه بر اين شركتهاى صهيونيستى از اين فرصت طلايى براى حضور مستقيم و بدون واسطه در عراق نيز بهره‏مند شده‏اند و از اين طريق به انجام عمليات بانكى، حمل و نقل جاده‏اى و خريد زمين و املاك مسكونى تجارى كشاورزى و نفتى سرگرمند...» اين اقدام ممكن است در هر منطقه از خاورميانه اتفاق بيافتد، نقشه‏هاى شوم رژيم صهيونيستى براى تسلط بر راهبردى‏ترين منطقه جهان يعنى خاورميانه به كمك استكبار جهانى از سالها پيش طرح‏ريزى و آغاز شده است، در صورت سستى و اهمال امت و سران دولت‏هاى اسلامى، اگر امروز نباشد حتما فردا اتفاق خواهد افتاد كه «ان الله لايغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم - خداوند وضع هيچ ملتى را عوض نمى‏كند تا كه خودشان تغييرى در خود ايجاد كنند».
اسرائيل محصول غرب استعمارگر و هم‏پيمان با اوست و حضور اين رژيم در منطقه (با اعتقادهاى خرافى كه دارند) سرآغاز استعمار دوباره مردم منطقه است، آن هم از نوع استعمارى كه قصد از بين‏بردن اعتقادهاى دينى مردم منطقه براى چپاول بيشتر آن‏ها را دارد. هر استعمارگرى براى بهره‏كشى بيشتر از مستعمره‏هاى خود، تمامى ارزش‏هاى دينى و فرهنگى كه روح زندگى و حركت را به مردم مى‏دهد را از آنان مى‏گيرد، درست همان‏كارى كه سال‏هاست با مردم منطقه‏ى خاورميانه كرده‏اند كه بالاترين استعدادها و اعتقادها و منابع طبيعى را دارند.
خوب است بدانيم كه وجود اسرائيل چه بحران‏هايى را در منطقه به‏وجود آورده است و ايجاد خواهد كرد. وجود اسرائيل بهانه‏اى براى مسابقه تسليحاتى در منطقه است كه سود سرشارى نصيب غرب مى‏كند و به اين وسيله كشورهاى اسلامى از هزينه‏كردن براى توسعه و پيشرفت خود باز مى‏مانند.
راهبرد اسرائيل استمرار و گسترش اشغالگرى براى تحقق شعار از نيل تا فرات و تسلط بر جهان است. براى تحقق اين هدف دائماً در كشورهاى اسلامى ايجاد اختلاف مى‏كند تا با پرداختن به امور داخلى خود، از امور ملت فلسطين بازمانند، درست همان مسأله‏اى كه در لبنان به‏وضوح مى‏بينيم.
انقلاب اسلامى ايران كه مبتنى بر آموزه‏هاى غنى دينى و باعث بيدارى در جهان اسلام است، خطر بزرگى براى صهيونيسم جهانى است، لذا از هر حربه‏ى براى بازداشتن ايران از نيل به توسعه و پيشرفت در سايه حكومت اسلامى بهره مى‏برند. آن‏ها با دست‏نشاندگان خود و برخى سران عربى كه ماهيت پستشان در اطاعت از غرب و مانع‏تراشى در ايجاد امت واحده‏ى اسلامى روزبه‏روز نمايان‏تر مى‏شود، با طرح شعارهاى موهومى كه مانند هلال شيعى و اختلافات مذهبى به‏دنبال ايجاد شكاف در امت اسلامى و تغيير دشمنى اسرائيل- اسلام به سنى- شيعه هستند. بنابراين پافشارى دولتمردان و ملت ايران در مسأله فلسطين كه هم‏مذهب ما نيستند به جلوگيرى از تفرقه در جهان اسلام كمك شايانى كرده است و نيز مانع بزرگى براى تحقق اهداف شوم رژيم صهيونيستى خواهد شد.
پس ما ايرانيان كه با انقلاب اسلامى باعث بيدارى جهان اسلام شده‏ايم و داراى آرمان بزرگ هستيم، نبايد اين اجازه را به جهان استعمارگر بدهيم كه ذره‏اى از خاك منطقه را در اشغال خود درآورد. بنابراين حمايت از مردم مظلوم فلسطين از دو بعد دينى و راهبردى براى ما اهميت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زنگ خطر رکود غیرتورمی

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

ویدئویی جالب از درگیری بین اردک و گربه

گوناگون/ از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو؛ عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی!

ضربه مهلک گورخر به گراز

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

فریدون عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است

برجسته‌ترین عملیات‌‌های گردان‌های القسام کجا و چگونه انجام شد؟

ابوعبیده: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

حرم امام رضا (ع) در گذر زمان

طبیعت دشت لاله‌های واژگون

سخن بزرگان/ دلیل آشوب ها و نابسامانی های روزگار ما

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: به دو اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس نگاه ویژه‌ای داریم

خزعلی: دوره موشک تمام نشده است، وقتی زبان «وتو» می‌شود

فیلم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل

حزب الله: پادگان «شراگا» را در شمال عکا هدف قرار دادیم

پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه

اصابت پهپادهای انتحاری به یک هدف نظامی در فلسطین اشغالی

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

بوربور: فهرست انتخاباتی «وفاق» بدون وحدت با شانا و شریان بسته شده است

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران‌هراسی و تحریم می‌شوند

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در فرانسه به حبس محکوم شد

رونمایی کره شمالی از یک موشک مافوق صوت

المیادین: جنبش حماس هیچکس را به عنوان جایگزین قطر نمی‌پذیرد

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

هزینه های نه به وانت!

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان