ایران پرسمان

آخرين مطالب

تعيين جنسيت نوزاد با روش هاي سنتي! دانش و فناوری

  بزرگنمايي:


اين روزها بحث تعيين جنسيت جنين به موضوع داغي تبديل شده است. براي بسياري از زوج هاي جوان حتي در جوامع پيشرفته مهم است که بتوانند جنس فرزندشان را انتخاب کنند. سال هاست که دانشمندان و پژوهشگران علوم پزشکي نتايج تحقيقات خود درباره تاثيرگذاري کروموزوم هاي x وy مردان در تعيين جنسيت جنين را مطرح و اعلام کرده اند؛ موضوعي که فصل اشتراک طب مدرن و طب سنتي براي تعيين جنسيت جنين است.

با اين تفاوت که درمانگران و متخصصان طب سنتي علاوه بر تاثيرگذاري کروموزوم هاي مردانه، شرايط فيزيکي و جسمي دستگاه زنانه و رحم زنان را در تعيين جنس نوزاد موثر مي دانند. دکتر سعيد صانعي، درمانگر و مشاور گيـاه درماني توضيحات بيشتري را درباره ديدگاه درمانگران مکتب طب سنتي ايران با شما در ميان مي گذارد.


طب سنتي درباره تعيين جنس جنين چه مي گويد؟

برخلاف ديدگاه طب مدرن که مرد را عامل اصلي در تعيين جنسيت نوزاد مي داند، حکيمان و درمانگران طب سنتي بر اين باورند که علاوه بر مرد، زن نيز مي تواند نقش موثر و قابل ملاحظه اي در تعيين جنسيت داشته باشد. بر اساس اين قاعده علاوه بر تاثير کروموزوم هاي جنسي xوy ، ميزان ph محيط رحم و اسيدي و قليايي بودن آن و حتي وجود پادتن هاي ضدکروموزوم yدر بدن زن نيز مي تواند در تعيين جنس جنين موثر باشد بنابراين بايد توجه داشت که مرد و زن هر دو به يک اندازه بر تعيين جنسيت نوزاد موثرند و نبايد اينگونه باشد که نقش زن در تعيين جنسيت جنين کم اهميت و ناديده گرفته شود.

پسر مي خواهيد، دور اين غذاها را خط قرمز بکشيد

اگر تصميم داريد نوزاد پسري را به جمع خانواده خود اضافه کنيد، مي توانيد با تغيير برنامه و رژيم غذايي به سبک طب سنتي به آرزوي خود برسيد. به گفته درمانگران طب سنتي اين مادران بايد مصرف غذاهاي دريايي، شير، لبنيات، کلم، کدو، قهوه، کاکائو، تره، ماءالشعير و جوانه گندم را که موجب افزايش PH محيط رحم مي شود از برنامه غذايي خود حذف کنند. بهترين زمان براي اجراي اين رژيم غذايي از اولين روز قاعدگي تا 19 روز بعد از پايان آخرين روز قاعدگي است. اجراي اين برنامه غذايي در ماه هاي پيش از بارداري به زوج کمک مي کند تا شانس بيشتري براي تولد نوزاد پسر داشته باشند. مادر با مصرف اين غذاها مي تواند موجب کاهش ميزان اسيديته رحم شود و به اين ترتيب محيط رحم را براي قليايي شدن آماده کند. به اين ترتيب او مي تواند با مصرف پرتقال شيرين در ميان وعده ها به کاهش ميزان اسيديته رحم خود کمک کند.

با هويج و خرما پسردار مي شويد

يکي از بهترين روش ها براي افزايش احتمال تولد نوزاد پسر مصرف انواع دانه هاي روغني و آجيل است. در برخي از متون طب سنتي مصرف روزانه 2عدد خرما بعد از يکي از وعده هاي غذايي نيز شانس تولد پسر را افزايش مي دهد. علاوه بر اين با گنجاندن سبزيجات و ميوه هايي چون هويج، سيب زميني، تخم مرغ، مرکبات شيرين، توت فرنگي، شاه توت، انگور، کاهو و مصرف غذاهاي خوش نمک مي توانيد جنسيت نوزاد خود را پسر انتخاب کنيد به شرط آنکه علاوه بر رعايت رژيم غذايي ديگر توصيه هاي متخصصان طب سنتي را نيز درباره پرهيزهاي غذايي لحاظ کنيد. نکته مهمي که خانم ها بايد به آن توجه کنند ميزان مصرف نمک است که بايد حتما با مشاوره متخصص طب سنتي يا پزشک خود آن را مصرف کنند تا احتمال ابتلا به فشارخون حاملگي ناشي از مصرف نمک را به صفر برسانند.

اين زمان را فراموش نکنيد

راه حل ديگري که به کمک آن مي توان احتمال تولد فرزند پسر را افزايش داشت توجه به زمان مناسب براي انجام لقاح است. در صورتي که زوج 3 تا 4 روز بعد از آخرين روز قاعدگي زن براي لقاح اقدام کنند به دليل تازگي و طراوت رحم در اين زمان و به دليل کافي نبودن زمان براي جمع شدن ترشحات اسيدي، زن و مرد شانس بيشتري براي تولد نوزاد پسر خواهند داشت. حکماي طب سنتي در منابع و متون طبي مختلفي به اين نکته اشاره کرده اند که انجام لقاح 3 تا 4 روز بعد از پاکيزه شدن زن و به اين ترتيب که در زمان انجام لقاح ابتدا زن و پس از او مرد ارگاسم را تجربه کند يکي از مهم ترين عوامل براي تولد نوزاد پسر است و اما در صورتي که زوج به داشتن فرزند دختر فکر مي کند بايد 6 روز بعد از پايان قاعدگي زن لقاح را انجام دهند. در اين شرايط بايد ارگاسم مرد زودتر از زن به سرانجام برسد. البته در اين زمينه جزئيات و نسخه هاي ديگري نيز وجود دارد که مشاوره با متخصص و درمانگر طب سنتي مي تواند آن را براي هر زوج مشخص کند.

رابطه اسيديته رحم با جنسيت نوزاد

بر اساس ديدگاه درمانگران طب سنتي و طبيعي ميزان ph و اسيديته رحم مي تواند نقش موثري بر جنسيت جنين داشته باشد. بر اساس اين تئوري هر چه اسيديته رحم بيشتر باشد، شانس تولد نوزاد دختر بيشتر مي شود و هرچه ميزان اسيديته کمتر باشد و ph رحم به سمت قليايي شدن ميل کند، احتمال تولد نوزاد پسر بيشتر مي شود. به همين دليل درمانگران شيوه هاي طبيعي درمان به ويژه طب سنتي ايران با تغيير رژيم غذايي زنان چندين ماه پيش از بارداري و ارائه نسخه هاي طبيعي و شست وشوي رحم با کمک داروهاي طبيعي اسيدي يا قليايي به زوج ها کمک مي کنند تا در تعيين جنسيت کودک خود دخالت کنند.

توصيه طب سنتي:

شستشو با آبليمو خيلي رقيق

يکي از روش هايي که در طب سنتي براي تولد نوزاد دختر به خانواده ها پيشنهاد مي شود شست وشوي رحم با آبليموي تازه خيلي رقيق است. براي اين منظور کافي است از 6 ماه قبل از بارداري اين روش را اجرا کنيد. 5 سي سي آبليموي تازه را با يک استکان آب مخلوط کرده و از آن براي شست و شوي رحم استفاده کنيد. اين کار نه تنها موجب پاکسازي رحم از قارچ ها و باکتري ها مي شود بلکه مقاومت رحم را در برابر اسيديته بيشتر مي کند. به اين ترتيب بعد از چند بار تکرار اين روش شرايطي ايجاد مي شود که شانس تولد نوزاد پسر را کاهش مي دهد. ضمن آنکه درمانگران طب سنتي از اين شيوه براي درمان برخي از عفونت ها و حتي پيشگيري از ابتلا به عفونت هاي دستگاه زنانه و رحم استفاده مي کنند.

غذاهاي که احتمال دختر شدن را بيشتر مي کند

درمانگران طب سنتي بر اين باورند که گنجاندن خوراکي هايي مانند کرفس، پياز، اسفناج، کاکائو، پروتئين ميگو، ماهي و غذاهاي دريايي، شير و لبنيات به برنامه غذايي و پرهيز از مصرف غذاهاي خوش نمک در وعده هاي غذايي روزانه 5 تا 6 ماه پيش از بارداري و انجام لقاح مي تواند به ايجاد شرايطي براي تولد نوزاد دختر کمک کند. علاوه بر اين هرچه سن پدر و مادر بيشتر باشد يا زندگي زوج تحت تاثير هيجانات، استرس و تنش هاي روزمره باشد، احتمال تولد نوزاد دختر افزايش مي يابد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

نتیجه جابه جایی غیر اصولی سنگ

پیچ پیچید ولی راننده نپیچید

افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد با نیتروژن‌دهی پلاسمایی

ارائه کاتالیستی برای سنتز نانولوله‌کربنی که از آهن و کبالت بهتر عمل می‌کند

معرفی کتاب «سینمای آمریکا»

پدر قصه‌گویی عرفانی کیست؟