ایران پرسمان

آخرين مطالب

در انقلاب اسلامی ایران همه مردم اعم از شیعه و سنی در صحنه بودند/انقلاب، اساس یک تمدن جدید در مقابل تمدن لیبرال دموکراسی غرب است انديشه

در انقلاب اسلامی ایران همه مردم اعم از شیعه و سنی در صحنه بودند/انقلاب، اساس یک تمدن جدید در مقابل تمدن لیبرال دموکراسی غرب است

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان_جمعی از علمای اهل سنت هند ، ظهر امروز با "حسین شیخ الاسلام"  معاون بین الملل مجمع تقریب دیدار کردند، شیخ الاسلام در این دیدار به ذکر تاریخچه ای از شکل گیری جمهوری اسلامی در ایران پرداخت و گفت:این کشور در اختیار دشمنان اسلام بود، کاپیتالاسیون در پارلمان تحمیل شد، ما خودمان به دست خودمان ذلیل آمریکا شدیم و آمریکایی ها با همکاری اسرائیل هر جنایتی که می خواستند کردند و بسیاری از مردم ما زندانی و شکنجه شدند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از اینجا شروع کرد و می خواست که شاه نوکر آمریکا نباشد، اما شاه دیگر توان اینکه نوکر آمریکا نباشد را نداشت؛ چهل هزار مستشار آمریکایی و ارتش همه چیز را کنترل می کرد و وقتی مردم در پشتیبانی از امام(ره) حرکت کردند، کشته می شدند و از اینجا درگیریها شروع و انقلاب اسلامی آغاز شد.

شیخ الاسلام تصریح کرد: شاه برای بار دوم فرار کرد، بار قبل در کودتای 28 مرداد فرار کرد که با کودتایی دیگر بازگشت، ولی این بار انقلاب با انقلاب ملی کردن صنعت نفت مصدق، فرق می کرد، امام خمینی(ره) حرف از اسلام می زد و همه مردم اعم از شیعه و سنی در صحنه بودند.

معاون بین الملل مجمع تقریب، اظهار داشت: روش امام خمینی(ره)، با همه روشهای انقلابهای قبلی فرق می کرد، مثلا در انقلاب روسیه کارگران را بسیج می کردند و وقتی ارتش سرخ پیروز می شد، انقلاب پیروز بود؛ در چین هم وقتی ارتش کشاورزان پیروز می شد، پیروزی حاصل شده بود و در الجزایر با پیروزی ارتش مجاهدین، پیروزی حاصل می شد.

شیخ الاسلام افزود: امام خمینی(ره) اعتنایی به تشکیل ارتش مسلحانه نداشت و می گفت، مردم باید به میدان بیایند، دهها هزار و میلیون ها نفر به خیابان می آمدند و دیگر توپ، تانک و مسلسل اثر نداشت؛ مردمی که به خیابانها می آمدند، می دانستند که ممکن است، شهید یا زخمی شوند، اما وضو  می گرفتند و غسل شهادت می کردند و با نیت قربت به خیابانها می آمدند و این همان چیزی بود که امام (ره) می خواست و به همین دلیل بود که انقلاب اسلامی با کمترین خونریزی پیروز شد.

وی خاطر نشان کرد:استدلال امام(ره) این بود که این قرآن از طرف خداست و اولین نقش قرآن معرفی خداوند است، اما در آن مقداری از احکام هم آمده است که این احکام باید در زمین اجرا شود و  کسی باید بر آن نظارت كرده و آن را اجرا کند، اما کسی شایستگی این  نظارت را دارد که احکام را بفهمد و بتواند آنها را از قرآن و سنت استخراج کند، چنین شخصی برای اینکه خوب بتواند اجرا کند، باید عادل باشد و اسم این حکومت، حکومت اسلامی شد.

معاون بین الملل مجمع تقریب یاد آور شد: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رفراندوم آری یا نه را به اجرا گذاشتیم که 98 درصد از مردم به آن پاسخ آری دادند و سپس تصمیم به نوشتن قانون اساسی گرفتیم و انتخاب کردیم که عده ای از خبرگان رهبری توسط مردم انتخاب شوند و نظارت کنند بر فردی که در رأس حکومت است تا فقیه و عادل باشد و سپس پس از مطالعات انجام شده از نظرات علمای اسلام بعد از ائمه معصومین تا کنون چیزهای دیگری نیز استخراج شد و مشخص شد که علاوه بر فقیه و عادل بودن، 5 صفت دیگر را برای رهبری حکومت اسلامی لازم می دانستند که عبارت بودند از، مدیر و مدبر بودن، متقی و شجاع بودن و اینکه آگاه به زمان خود باشد.

شیخ الاسلام افزود: تشخیص بین کسانی که این صفات را دارند، کار عامه مردم نیست، به همین دلیل مردم عده ای متخصص را انتخاب کردند و مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبر تشکیل شد، تا به نیابت از کل مردم چنین شخصی را انتخاب کند، این یکی از وظایف خبرگان رهبری شد و وظیفه دیگر آن، این بود که نظارت کند، شخصی که برای رهبری بر جامعه اسلامی انتخاب می شود، همیشه در این صفات در قله باشد و هر وقت خدایی نکرده خللی ایجاد شد، مجلس خبرگان باید برای این هفت صفت، کس دیگری را برگزیند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: از این به بعد همه چیز با رأی مستقیم مردم انجام می گرفت، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس با رأی رئیس جمهور انتخاب می شدند و این شد اساس یک تمدن جدید در مقابل تمدن لیبرال دموکراسی غرب، که اگر مشکلی در ولایت فقیه پیدا بشود، باید توسط خبرگان رهبری کس دیگری جایگزین او شود، و این است که این دو تمدن چهل سال است با هم در حال جنگ هستند.

در ادامه این دیدار، اعضای هیأت هندی، ضمن تشکر از میزبانی ایران و به خصوص مجمع تقریب، نتایج انقلاب اسلامی در ایران و جهان اسلام را ستودند و گفتند: با انقلاب اسلامی ایران عظمت مسلمانان احیا شد، همه دشمنان با هم متحد شدند تا تأثیرات انقلاب اسلامی را محدود کنند، اما  ایران اسلامی علی رغم همه مشکلات توانست ارزشهای انقلاب را حفظ  و پیام آن را به جهان منتقل کند.

یکی از علمای هندی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همراهی مردم بود، گرچه امام خمینی(ره) سالها در تبعید به سر می بردند، اما مردم از راه دور به پیام امام(ره) لبیک می گفتند و این رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران است، ایران پرچم دار جهان اسلام است که امیدوارم در آینده نیز به پیروزیهای بزرگ دست پیدا کند.

اعضای هیأت هندی ضمن قدردانی از تلاشهای ایران و به خصوص مجمع تقریب در ایجاد اتحاد بین مسلمانان جهان، وعده دادند تا در حد توان خود برای تحقق اهداف تقریب مذاهب با ایران همکاری کنند؛ آنها تأکید کردند که همکاری بین ایران و هند نباید محدود به همکاریهای دینی و مذهبی شود، بلکه باید برای تبادل علمی و تجاری، آموزشی و ... بین دو کشور نیز بکوشیم.

اعضای هیأت هندی اظهار داشتند: جای تأسف است که بر عکس ایران، تعداد زیادی از کشورهای اسلامی به فکر اقدام عملی برای اتحاد بین مسلمانان نیستند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دسیسه‌هایی که در طول تاریخ باعث ضعف قشون ایران شد

رویارویی با انسانیت بعد از فاشیسم جنگ

هدایت همیشه اکنونی است

بی هنری و دوگانه "امید و انتقاد"

فلسفه‌ ملال نقد و بررسی می‌شود

شجاعی جشوقانی: برنامه شهید مطهری برای انقلاب اسلامی فعال کردن فلسفه‌های تطبیقی و انضمامی است

اگر بر اثر اقدامات نهادهای دولتی خسارتی به «شهروندان» وارد شود باید چگونه جبران شود؟

کنفرانس پیچیدگی در علوم و علوم انسانی برگزار می شود

سیر صعودی علم کلام در فرهنگ و تمدن اسلامی/ استقلال کلام اسلامی

حمایت علمای شیعه از عثمانی ریشه در سیره اهل بیت(ع) دارد

جنگ بین مؤمن و کافر تمام شدنی نیست/ ایمان و کفر مربوط به دل‌ها است نه روابط شهروندی

آیا فکر گناه نیز گناه محسوب می‌شود؟!

برای دریافت خسارت وارده بر اثر یک قرارداد باید چه اقداماتی کرد؟

فریب دادن طرف مقابل در انواع معاملات چه آثاری دارد؟

چرا استراتژی مشخصی در زمینه تولید و صادرات خدمات IT وجود ندارد؟

استفاده از «داوری» در قراردادها چه مزایایی دارد؟

آشنایی با انواع شروط ضمن عقد در معاملات و قراردادها

ابلاغ قانونی و واقعی به چه معناست و چه آثاری دارند؟

هر آنچه باید در مورد «دعوی متقابل» بدانید

پرولتاریا و بوژوازی هر دو می‌خواهند مردم را به سوی خود بکشند

چگونه با کتاب به جنگ بیماری برویم؟

آزاد ارمکی: پروژه نراقی در ایران ناتمام ماند/ تاکید محمدی بر تمایز روشنفکری و جامعه‌شناسی

کرسی ترویجی نقد الهیات اگزیستانس برگزار می‌شود

"سوره اخلاص"/معرفی سوره‌ای کوتاه با خواص بی شمار

باید به دنبال عدالت جنسیتی باشیم نه برابری جنسیتی!

آیا سردار اسعد در ترجمه خودسانسوری می‌کرد؟/ هستی‌شناسی ترجمه در دوران قاجار

اخلاق و عشق فقط در «قلمرو میان دو مرگ» می‌تواند روی دهد

بوعلی نخستین کسی بود که علم الهیات به معنی اعم را تاسیس کرد

فلسفه حکما تلاش برای شناخت وجود انسان در یک مبدا هستی است

«گفت‌وگو» در سنت و تفکر اسلامی چگونه است؟

چرا بازخوانی اندیشه‌های آخوند خراسانی مهم است؟

گفت‌وگو با ری آرمنتروت، فینالیست جایزه ملی کتاب 2018

قفل ذهنی نویسنده حاصل تعیین هدفی والا توسط خود اوست

بیل‌گیتس برای انسان‌های نگران چه کتابی را پیشنهاد می‌دهد

معجزه‌ حیرت‌انگیز نهفته در قرآن که احتمالاً از آن بی‌خبر هستید! +فیلم

علوم سیاسی علم مطالعه امکان‌های پیش روی جامعه است

مطالعه فکر اسپینوزا از منظر تاریخ اندیشه سیاسی جدی شده است

سیاستمداری که دغدغه اجتماعی داشت و به مردم می‌نگریست

چرا برخی دوست دارند کانون توجه باشند؟! / عواقب خودستایی چیست؟

چرا برخی دوست دارند کانون توجه باشند؟! / عواقب خودستایی چیست؟

ساروخانی: جامعه‌شناسی و کالاهایش در جامعه مصرف نمی‌شود!

بن‌بست عقل با شجاعت آدورنو به سر رسید

توانایی یالوم در ترکیب ادبیات و اگزیستانسیالیسم او را محبوب ایرانیان می‌کند

روانکاوی زاده طبع یک نابغه مرد است!

رویکردهای مادی انگار، نظریات روان شناسی را نارسا و محدودکرده است

اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی یونگ در قبال پرسش‌های انسان‌شناختی

در انقلاب اسلامی ایران همه مردم اعم از شیعه و سنی در صحنه بودند/انقلاب، اساس یک تمدن جدید در مقابل تمدن لیبرال دموکراسی غرب است

جامعه غرب مشکل ایدئولوژیک دارد

ایران و ترکیه می‌توانند یک طرح مشترک برای تمدن اسلامی تدوین کنند

فلسفه‌ورزی یادگیری چگونه مردن است