ایران پرسمان

آخرين مطالب

مهمترین پرسش سیاسی روز چیست؟* هاشمی، انبارلوئی، مبلغ، رامین، اطاعت، بیادی و غرویان: استراتژی ما دربحث هسته‌یی چیست؟ در مبارزه با مفاسد به كجا رسیده‌ایم؟ و... سیاست روز

مهمترین پرسش سیاسی روز چیست؟* هاشمی، انبارلوئی، مبلغ، رامین، اطاعت، بیادی و غرویان: استراتژی ما دربحث هسته‌یی چیست؟ در مبارزه با مفاسد به كجا رسیده‌ایم؟ و...
  بزرگنمايي:

آیا ایران در بحث هسته‌یی استراتژی روشنی در برخورد با دشمن دارد؟

پرسمان_یك عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی، مهمترین پرسش سیاسی روز را در زمینه‌ی سیاست خارجی و در ارتباط با پرونده‌ی هسته‌یی كشورمان دانست و گفت: سوال اینجاست كه بالاخره سرنوشت پرونده‌ی هسته‌یی به كجا می‌رسد و آیا ایران در این زمینه استراتژی روشنی در برخورد با دشمن دارد؟

محمد هاشمی خاطرنشان كرد: مساله‌ی هسته‌یی ایران استخوان لای زخمی است كه بر روی بسیاری از مسایل دیگر كشور از جمله مسائل اقتصادی تاثیر گذاشته است.

وی با بیان این‌كه " برای ایجاد فرصت‌های شغلی در كشور نیاز به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است" ادامه داد: سرمایه بدون احساس امنیت جذب نمی‌شود و متاسفانه هم در یكی – دو سال گذشته دولت توفیق چندانی در جذب سرمایه نداشته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح این سوال كه " بالاخره نظام جمهوری اسلامی در رابطه با پرونده‌ی هسته‌یی چطور می‌خواهد عمل كند" را پرسش روز عموم ملت دانست و گفت: آمریكا امروز در برابر ایران دارای استراتژی است و این استراتژی هم مبتنی بر چند نكته است؛ این كشور قصد دارد كه پرونده‌ی ایران را تا مدتی به همین شكل نگه دارد تا از آثار منفی آن روی مردم استفاده كند.

هاشمی با اعتقاد بر این‌كه " آمریكا قصد مذاكره با ایران را ندارد و تنها با طرح این موضوع قصد دارد اهداف خود را دنبال كند" تصریح كرد: یكی از اهداف آمریكا از ابتدا این بود كه تنها وارد صحنه نشود و سایر دولت‌ها و كشورها را با خود همراه كند تا بگوید ما آماده‌ی مذاكره هستیم اما ایران این قضیه را نمی‌پذیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریكا در عراق دچار مشكلات جدی شده است لذا می‌خواهد از این راه مشكل خود را در عراق هموار كند.

هاشمی با بیان این‌كه " آمریكا نمی‌خواهد اگر قرار است اقداماتی علیه ایران انجام دهد این اقدامات یك‌جانبه باشد" اضافه كرد: آمریكا تاكنون به همه‌ی اهدافش كه در استراتژی‌اش نسبت به پرونده‌ی هسته‌یی دنبال می‌كرده به جزء هدفش در عراق دست پیدا كرده است.

این عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی باید بر اساس استراتژی منطقی و درستی كه برای خود تعریف كرده و می‌خواهد از طریق مذاكره از حق مسلم بین‌المللی خود استفاده كند برای رسیدن به هدف راهكارهایی را انتخاب كند كه دشمن خلع سلاح شود.

هاشمی با اعتقاد بر این‌كه " شرایط امروز ایران به گونه‌ای است كه نیاز به یك طراحی جدید در روابط خارجی داریم" خاطرنشان كرد: اگر به نحوی عمل نكنیم كه دشمن خلع سلاح شود، خساراتی كه از این ناحیه به كشور وارد می‌شود جبران‌ناپذیر است.

وی درباره‌ی این‌كه چه كسی امروز باید پاسخ سوالات هسته‌یی مردم را بدهد، گفت: دبیر شورای امنیت، وزارت خارجه، رییس جمهور و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشند.

این عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی، با تاكید بر این‌كه " استراتژی ایران در قبال دشمن تنها نباید عكس‌العملی باشد" اظهار داشت: معمولا سیاست ما در قبال كشورهای دیگر عكس‌العملی است در حالی كه در این نوع مسائل نباید عكس‌العملی واكنش نشان داد تا دشمن ما را در راستای رسیدن به اهدافش هدایت كند. بلكه باید استراتژی‌مان را به نحوی طراحی كنیم كه پیشتاز باشیم به گونه‌ای كه دشمن را به عكس‌العمل واداریم.

هاشمی با بیان این‌كه " متصدیان امر باید پاسخ دهند كه آیا جمهوری اسلامی در استراتژی خود نسبت به پرونده‌ی هسته‌یی تاكنون موفق بوده است" اضافه كرد: باید بررسی شود كه تاكنون دشمن چقدر در استراتژی خود نسبت به ایران موفق بوده و میزان موفقیت ایران در این زمینه چقدر بوده است.

هاشمی در پایان گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان كرد: روشی كه تاكنون در برخورد با دشمنان در بحث هسته‌یی به كار گرفته شده است، نیاز به بازنگری دارد.

قوای سه گانه در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض به كجا رسیده‌اند؟

رییس دفتر سیاسی حزب موتلفه‌ی اسلامی نیز چگونگی وضعیت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض از سوی قوای سه‌گانه را مهمترین پرسش سیاسی روز دانست.

محمدكاظم انبارلویی افزود: هنوز فقر، فساد و تبعیض علی‌رغم این كه قرار بود این موضوع در دوران اصلاحات برطرف شود، باقی است و اكنون نیز دولت، مجلس و قوه قضاییه باید در زمینه چگونگی مبارزه با آن پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: البته كارهایی در این زمینه انجام شده اما این مسوولان باید گزارشی از عملكرد خود ارائه كنند تا مشخص شود كه ما در كجا قرار داشته‌ایم، اكنون به كجا رسیده‌ایم و در آینده باید كجا باشیم.

انبارلویی افزود: همچنین باید سرعت و عملكرد قوا در این راستا مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود در دو سال گذشته چه میزان با فقر، تبعیض و فساد مبارزه شده است.

وی ابراز داشت: نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی و بازرسی كل كشور نیز كه مسوولیت كلیدی درباره مبارزه با تبعیض، فقر و فساد دارند باید گزارشی درباره‌ی عملكرد خود ارائه كنند.

چگونگی خروج از شرایط فعلی هسته‌یی ضمن حفظ حقوق كشور مهم‌ترین پرسش روز است

معاون سیاسی وزیر كشور در دولت خاتمی هم گفت: مهم‌ترین پرسش این است كه آیا مسوولان نمی‌خواهند به گونه‌ای عمل كنند كه از این شرایطی كه در مساله هسته‌ای ایجاد شده خارج شویم؟ البته با حفظ حقوق جمهوری اسلامی و مردم ایران.

مرتضی مبلغ كه در پاسخ به این پرسش كه مهم‌ترین پرسش سیاسی روز چیست با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو می‌كرد، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بخش سیاست خارجی و سیاسی فعلی مربوط به انرژی هسته‌ای و فشار‌های جهانی بر روی ایران و ضرورت تدبیر عمیق و گسترده برای حل و فصل آن به نحوی است كه ایران دچار بحران‌های جدی نشود و مسوولیت آن به عهده‌ی تمام كسانی است كه دست‌اندركار این مقوله‌ی مهم هستند.

وی افزود: در دولت گذشته وضعیت به گونه‌ای دیگر بود و نوعی از تعامل در سیاست خارجی وجود داشت كه به نحوی كشور را از بحران‌ها مختلف ایمن نگاه داشته بود اما با تغییر سیاست‌ها شاهد آن هستیم كه این تعاملات متفاوت شد؛ به گونه‌ای كه تا امروز دو قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران صادر شد و امكان دارد كه قطعنامه‌ی دیگری نیز تنظیم شود؛ از این رو دست‌اندركاران این مقوله باید بتوانند با تدبیر و درایت جدی به نحوی عمل كنند كه كشور دچار بحران‌های جدی نشود.

معاون سیاسی اسبق وزارت كشور خاطرنشان كرد: مسوولان باید بتوانند با تعامل جدی با دنیا وضعیتی را به وجود بیاورند كه حداقل نزدیك به وضعیت گذشته باشد. در دولت گذشته امور هسته‌ای به نوعی تدبیر می‌شد كه ضمن حفظ حق و حقوق ایران نوعی آرامش جهانی نیز وجود داشت تا ایران دچار بحران‌های بزرگ نشود؛ البته در آن زمان هم كسانی مخالف این سیاست‌ها بودند و روش‌ها را به انحای مختلف تخطئه می‌كردند و تعابیری داشتند با این مضمون كه «در غلطان دادیم و آب‌نبات چوبی گرفتیم»؛ ولی با تغییر سیاست‌ها دیدیم كه وضعیت به گونه‌ای شد كه امریكا و سایر دشمنان ما توانستند قطعنامه علیه ما تصویب كنند؛ در حالی كه معتقدیم می‌شد بهتر از این عمل كرد. حال سوال بزرگ این است كه آیا مسوولان نمی‌خواهند به گونه‌ای عمل كنند كه از این شرایط خارج شویم؟ البته تاكید می‌كنم با حفظ حقوق جمهوری اسلامی و مردم ایران.

مبلغ در ادامه اظهار داشت: همچنین در بخش سیاست داخلی، مهمترین پرسش این است كه چرا علی‌رغم تمام شعارها و وعده‌های شیرین به مردم و نیز با وجود برداشت‌های عظیم و بی‌سابقه از ذخایر ارزی كه تقریبا منجرخالی شدن صندوق ذخیره‌ی ارزی می‌شود، این وعده‌ها عملی نشده و بعضا نتیجه‌ی معكوس داشته است؟

وی خاطر نشان كرد: متاسفانه تورم، افزایش نقدینگی، افزایش فشار به اقشار آسیب‌پذیر حرف اول را می‌زند و مسوول آن كسانی هستند كه بدون توجه به هشدارهای كارشناسان و دلسوزان نظام به اتخاذ سیاست‌های نادرست اقتصادی دست زدند و اكنون نیز به جای تجدید نظر در سیاست‌هایی كه منشاء اصلی مشكلات كشور بوده است با كتمان و فرافكنی و انتساب مشكلات به عوامل غیرواقعی همچنان به روند گذشته‌ی خود ادامه می‌دهند.

راه اصلاح نظام ظالمانه‌ی حاكم بر جهان چیست؟

جریان‌های سیاسی از ظرفیت‌های پیش‌آمده توسط دولت نهم چگونه بهره خواهند برد؟

هم‌چنین دبیر كمیته سیاسی رایحه‌ی خوش خدمت در انتخابات اخیر شوراها گفت: مهمترین پرسش در عرصه‌ی سیاست داخلی ما در حال حاضر این است كه جریان‌های سیاسی مختلف چگونه می‌توانند از ظرفیت‌های پیش‌آمده توسط دولت نهم در عرصه‌ی بین‌المللی برای توسعه منافع ملی بهره‌ ببرند.

محمدعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره‌ی مهمترین سوال مطرح در عرصه سیاسی كشور، افزود: این سوال با توجه به ظرفیت‌های به وجود آمده از سوی دولت نهم بسیار حائز اهمیت است؛ چراكه اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، می‌توان منافع ملی را در عرصه‌ی بین‌المللی پیش برد.

وی گفت: جواب این سوال را باید جریان‌های سیاسی، احزاب و نخبگان دوراندیش بدهند.

این استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: در عرصه‌ی بین‌المللی نیز این سوال برای هر آزاداندیشی مطرح است كه نظام ظالمانه‌ی حاكم بر جهان كه نتیجه‌ی جنگ دوم اروپایی‌ها و غربی‌هاست، تا كی باید بر سرنوشت بشریت حاكم باشد و راهكار اصلاح آن چیست؟

رامین خاطرنشان كرد: جواب این سوال باید با یك تفاهم جمعی به وسیله‌ی نخبگان و آزاداندیشان جهانی داده شود.

توسعه كشور و رفع معضلات، از طریق تعامل با نظام بین‌الملل قابل حل است یا تقابل؟

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی نیز گفت: مهمترین سوال مطرح در عرصه‌ی سیاست كشور این است كه آیا مسوولان می‌دانند كه توسعه‌ی كشور و رفع معضلات موجود از طریق تعامل با نظام بین‌الملل بهتر قابل حل است یا تقابل با آن؟

جواد اطاعت افزود: كشور ما كشوری در حال توسعه و نیازمند تعامل با دنیاست.

این فعال سیاسی ادامه داد: آیا ما با این درآمد موجود باید نیازهای درونی كشور خود را تامین كنیم یا مثلا برویم هولوكاست را كنكاش كرده و تحقیق كنیم كه آیا غربی‌ها راجع به كشتار یهود راست می‌گفتند یا غلط و یا كارهایی مشابه به آن كه از آن‌ها تضاد و تقابل بیرون بیاید.

وی گفت: پاسخگوی این سوال قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت هستند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است باور علمی نسبت به اداره‌ی كشور كمرنگ است و برای مهار گرانی در كشور متولیان امر باید بجای اتهام‌زنی به دیگران به دنبال راهكار علمی باشند.

چرا مسوولان از پاسخگویی فرار و به جای آن توجیه می‌كنند؟

هم‌چنین سخنگوی آبادگران جوان گفت: مهم‌ترین پرسش سیاسی روز این است كه چرا مسوولان از پاسخگویی فرار می‌كنند و به جای پاسخگویی به توجیه مشكلات می‌پردازند.

حسن بیادی درباره‌ی مهمترین سوال مطرح در عرصه سیاسی كشور با بیان این‌كه " بزرگترین مشكل ما عدم پاسخگویی دقیق و شفاف مسوولان در برابر مشكلات و مسایلی است كه وجود دارد" ادامه داد: عموما مسوولان در مواجهه با این مشكلات به توجیه مسایل پرداخته و پاسخ دقیقی نمی‌دهند. مثلا؛ در مورد گرانی مسكن هیچ كس پاسخ دقیقی نمی‌دهد، دولت دقیقا پاسخ نمی‌دهد كه چرا مسكن گران شده یا مجلس كه نقش نظارتی دارد در این ارتباط پاسخ شفافی نمی‌دهد و نمی‌گویند چه كسانی كوتاهی كرده‌اند.

وی گفت: جوابگوی این سوالات مسوولانی هستند كه در این زمینه مسوولیت‌ بر عهده دارند.

چرابرخوردغرب نسبت به پرونده هسته‌یی ایران تبعیض‌آمیزاست؟

دولت برای تحقق اصل44قانون اساسی چگونه‌ازپتانسیل حضورمردم استفاده می‌كند؟

یك عضو موسسه‌ی امام خمینی(ره) در قم نیز گفت: مهم‌ترین پرسش روز این است كه دولت چگونه می‌خواهد در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی مردم را مشاركت دهد و از پتانسیل مردم در این ارتباط استفاده كند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره‌ی مهمترین سوال مطرح در عرصه سیاسی كشور با بیان این‌كه " این سوال از آن جهت دارای اهمیت است كه مقام معظم رهبری بر تحقق آن تاكید كرده اند" ادامه داد: این سوال را مسوولان اصلی كشور از جمله مسوولان قوه مجریه باید جواب دهند؛ چراكه مردم نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارند و مطمئنا در این راستا نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در عرصه‌ی سیاست خارجی نیز این پرسش مطرح است كه چرا غرب نسبت به پرونده هسته‌یی ایران این‌گونه تبعیض‌آمیز برخورد می‌كند.

وی ادامه داد: دستیابی به انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست و تنظیم سیاست خارجی ما در این ارتباط و كسب حق ملت ایران از سوی مسوولان حائز اهمیت است.


لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/15083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی