ایران پرسمان

آخرين مطالب

در جمع روحانيان ساري مطرح شد؛

باهنر تاکيد کرد : فتنه گران به دنبال بازسازي رابطه خود با نظام هستند سیاست روز

باهنر تاکيد کرد : فتنه گران به دنبال بازسازي رابطه خود با نظام هستند
  بزرگنمايي:


عضو ائتلاف پنج‌گانه گفت: احمدي نژاد الان هم ساده زيست است و خانواده و اطرافيان درجه يک وي زندگي ساده اي دارند، اما وقتي دايره دوستان و آشنايان آقاي احمدي نژاد گسترده تر مي شود فساد اقتصادي و برخي چيزهاي ديگر در آن ديده مي شود.
محمد رضا باهنر، امروز در جمع طلاب و روحانيان مرکز استان که در حوزه علميه سعادتيه ساري برگزار شد، سطح عمومي قيمت ها، نرخ بيکاري، رشد اقتصادي و ضريب جيني را مهم ترين شاخص هاي مورد توجه در حوزه اقتصادي هر کشور دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر اين شاخص ها در کشورمان شرايط خوبي ندارند.
وي با بيان اين که بزرگ ترين مشکل امروز جامعه ما مسائل معيشتي و اقتصادي مردم است، افزود: در رشد اقتصادي مطابق سند چشم انداز بيست ساله کشور قرار بود هر سال 6/8 درصد کشور رشد اقتصادي داشته باشد، اما در چند سال اخير اين رشد عددي در حدود چهار درصد بوده است.
باهنر بخشي از مشکلات اقتصادي امروز کشورمان را ناشي از تحريم ها و فشارهاي اقتصادي غرب دانست و خاطرنشان کرد: بخش زيادي از اين مشکلات از نبود يک برنامه راهبردي، دوباره کاري ها، جزيي فکر کردن ها و بي برنامه گي ها است.
وي با بيان اين که متأسفانه مسؤولان ارشد اجرايي کشورمان دو نگاه افراط و تفريط گرايانه نسبت به مقوله تحريم داشتند، تصريح کرد: يک روز قطعنامه ها را همانند کاغذ پاره تشبيه مي کردند و در برخي اظهار نظرها تحريم ها را اثر گذار مي دانستند.

60 تا 70 درصد مشکلات اقتصادي ناشي از سياست هاي زيگزاگي دولت است
باهنر با بيان اين که حداکثر 30 تا 40 درصد مشکلات اقتصادي امروز کشورمان به مسأله تحريم و فشار اقتصادي باز مي گردد، گفت: متأسفانه مابقي به عدم اجراي سياست هاي درست و راهبردي، خودمحوري ها، عدم استفاده از خرد جمعي، استفاده از توانمندي هاي مردمي، تلف کردن منابع و همچنين سياست هاي زيگزاکي دولت باز مي گردد.

حضور حماسي مردم در انتخابات آتي تأثير مستقيمي در ضريب امنيت ملي دارد
وي با بيان اين که حضور حماسي مردم در انتخابات تأثير مستقيمي در ضريب امنيت ملي کشورمان خواهد داشت، افزود: هر مقدار اين حضور گسترده و پر شور باشد ضريب امنيت در کشورمان بالاتر خواهد رفت.
باهنر با بيان اين که ابتدا بايد مشکلات را بشناسيم و براي درمان آن برنامه ريزي هاي راهبردي تدوين کنيم، خاطرنشان کرد: تا مشکلات و نقاط ضعف کشورمان شناسايي نشود نمي توان با شعار و عده مشکلات را حل کرد.

برنامه بايد در کنار ارائه کارنامه باشد
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که کانديداها بايد در کنار برنامه، کارنامه خود را نيز ارائه دهند، تصريح کرد: تنها وعده وعيد دادن بسيار راحت است، اما افراد بايد در کنار برنامه هاي خود کارنامه خود را نيز ارائه دهند تا مردم بيشتر آنها را بشناسند.

ناکارآمدي مهم ترين چالش دولت
وي مهم ترين چالش در سطح دولت را ناکارآمدي دانست و ادامه داد: در زمان دولت اصلاحات مجلس ششم سعي کردند در جامعه القا کنند که مهم ترين چالش نظام مشروعيت آن است که خوشبختانه امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از اين مرحله عبور کرده و امروز حتي کساني که با نظام و اصول نظام مشکل دارند به اين جمع بندي رسيدند که نظام اسلامي ايران کاملاً جا افتاده و نهادينه شده است که نمونه آن را مي توان حضور گسترده مردم در انتخابات، 22 بهمن، روز قدس و ديگر صحنه هاي انقلاب دانست.

فتنه گران به دنبال بازسازي رابطه خود با نظام هستند
باهنر با بيان اين که چالش امروز کشورمان ديگر مسأله مشروعيت نيست، تأکيد کرد: حتي فتنه گران و عوامل فتنه به اشتباه خود پي برده اند و در پي بازسازي رابطه خود با نظام هستند.
وي با بيان اين که متأسفانه کارآمدي در نظام اجرايي کشور بسيار کم است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي چندين سال که پشت سر در شعارهاي هر ساله خود تأکيد بر مسائل اقتصادي و ساماندهي در اين عرصه دارند که اين خود نشان دهنده چالش در عرصه اقتصادي کشورمان است.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان الگويي مناسب و ارزشمند براي بسياري از ملت هاي دنيا تبديل شده است، بيان داشت: بيداري اسلامي که امروز در سطح منطقه شاهد آن هستيم ثمره مردم سالاري ديني است که بذر آن از سوي امام خميني (ره) کاشته شده است.
وي در ادامه سخنان خود به برشمردن نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: پرکاري، سازده زيستي، خدمت رساني به مردم و شجاعت مهم ترين ويژگي هاي مثبت دولت احمدي نژاد بود.

احمدي نژاد رکورد دار پرکاري است
باهنر با بيان اين که دولت احمدي نژاد بسيار پرکار، پرحجم، پرتراکم با کار مستمر بود، گفت: البته دولت آقاي هاشمي نيز پرکار بود، اما احمدي نژاد در پرکار بودن رکورد دار است.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که دولت احمدي نژاد ولع و حرص خدمت به مردم داشت، تصريح کرد: دولت نهم و دهم عاشق خدمت به مردم بوده است و در اين خصوص نيز نيت خالص داشت.

با گسترش دايره اطرافيان احمدي نژاد به فساد اقتصادي مي رسيم
وي ساده زيستي را از ديگر خصوصيات دولت احمدي نژاد برشمرد وتصريح کرد: وي الان هم ساده زيست است و خانواده و اطرافيان درجه يک زندگي ساده اي دارند، اما وقتي دايره دوستان و آشنايان آقاي احمدي نژاد گسترده تر مي شود فساد اقتصادي و برخي چيزهاي ديگر درآن ديده مي شود.
باهنر با بيان اين که احمدي نژاد شعارهاي اول انقلاب را بار ديگر در عرصه سياسي احيا و براي طرح اين شعار خجالت هم نمي کشيد، تصريح کرد: اما برخي مواقع شجاعت وي بيش از اندازه بود و به بي باکي مي رسيد.
وي در برشمردن نقاط ضعف دولت احمدي نژاد، عدم اعتقاد به خرد جمعي را مهم ترين مشکل دولت نهم و دهم برشمرد و تصريح کرد: احمدي نژاد اعتقاد دارد بايد به اندازه همه فکر کند و به اندازه همه کار کند در صورتي که در علم مديريت چنين تفکري جايگاهي ندارد.

تعداد عزل وزرا در دولت احمدي نژاد برابر با کل دولت هاي پس از انقلاب است
باهنر با بيان اين که احمدي نژاد در جلسات هيأت دولت اجازه بحث و جدل به کسي نمي داد، خاطرنشان کرد: تعداد وزرايي که در دولت احمدي نژاد عزل شدند به اندازه تعداد وزراي عزل شده در کل دولت هاي بعد انقلاب بوده است.
وي با بيان اين که متأسفانه احمدي نژاد برخي از ساختارهاي اجرايي کشور که مي توانست در امور اجرايي کشور کمک حال دولت باشد را از بين برد، افزود: سازمان برنامه بودجه، شوراي پول و اعتبار بخشي از اين ساختارها بودند.
وي با بيان اين که دولت احمدي نژاد دورنگري نداشت و به همين خاطر بسياري از منابع کشور به هدر رفت، تصريح کرد: متأسفانه دولت نهم و دهم از نداشتن يک سياست راهبردي رنج مي برد.
باهنر با بيان اين که سال گذشته ميزان تورم در کشور از مرز 40 درصد نيز عبور کرد، گفت: اين ميزان تورم در 20 سال گذشته وجود نداشته است.

نقدينگي 500 هزار ميلياردي عامل اصلي تورم
نايب رييس مجلس، افزايش نقدينگي را يکي از مهم ترين عوامل تورم در کشور دانست و تصريح کرد: در 7 سال گذشته ميزان نقدينگي کشورمان 70 هزار ميليارد بوده که امروز به 500 هزار ميليارد رسيده که همين مسأله عامل تورم است.

بودجه هاي فرهنگي دولت در مسيرهاي ضد فرهنگي هزينه شد
وي با بيان اين که متأسفانه دولت سياست راهبردي در عرصه فرهنگي نيز ندارد، تصريح کرد: حتي برخي بودجه هاي فرهنگي دولت در مسيرهاي ضد فرهنگي هزينه شد.
باهنر همچنين به طرح مسأله مکتب ايراني اشاره کرد و با بيان اين که ايران وطن ما است و ما نيز براي اين کشورمان احترام زيادي قائل هستيم، تأکيد کرد: اما جايگزين کردن مکتب ايراني به جاي مکتب اسلام يک هنجار شکني آشکار و اساسي نسبت به آرمان هاي انقلاب، نظام و امام راحل است.
وي ادامه داد: پاشنه آشيل و تئوري اساسي امام خميني (ره) در خصوص دين و سياست و همگرايي اين دو مسأله مهم بوده است وعده اي مي خواهند با طرح مکتب ايراني اين مسأله را کمرنگ کرده و پاک کنند.
وي با بيان اين که سياست هاي زيگزاگي براي کشورمان هزينه بر است، ادامه داد: ما با چند کشور مشکلات ايدئولوژيک داريم اما نبايد با برخي سياست هاي نادرست ارتباطمان با ديگر کشورها را خدشه دار کنيم.
باهنر با بيان اين که در خصوص آمريکا و رژيم صهيونيستي تکليف کاملاً روشن است و مقام معظم رهبري نيز در اين خصوص به صورت شفاف نظرات خود را بيان کردند، افزود: اما در خصوص ارتباط با ديگر کشورها بايد يک ديپلماسي قوي تري اتخاذ کنيم؛ نبايد با برخي بي عقلي ها و سياست هاي زيگزاگي براي کشور هزينه درست کنيم بلکه بايد با دفاع از اصول وآرمان هاي نظام اين هزينه ها را کاهش دهيم.
باهنر با بيان اين که در خصوص ارتباط با آمريکا مقام معظم رهبري تکليف را بر همگان روشن کردند، گفت: تا زماني که آمريکايي ها از خوي استکباري خود دست بردارند ما هيچ گفتماني با آنها نخواهيم داشت.
وي ادامه داد: شرط اول مذاکره با آمريکايي ها اين است که آنها پنجه بوکس را از دستان خود در بياورند و با دستان آدمي و انساني به مذاکره بنشينند.
باهنر در ادامه سخنان خود همچنين به تبليغات آشکار کانديداي دولت اشاره کرد و گفت: هرچقدر هم قسم بخوريد و بگوييد تبليغات نيست، دم خروس کاملاً بيرون زده و مشخص است و اين تکذيب ها و انکارها معني ندارد.
وي با بيان اين که انتخابات اين دوره سه قطبي است، گفت: اصلاح طلبان، اصولگرايان و دولت سه قطب اين انتخابات هستند که اگر اصولگرايان تلاش نکنند و به وحدت نرسد و موجب شوند تا خدايي ناکرده اصلاح طلبان در انتخابات پيروز شوند باز همان گرفتاري هاي 10 و 15 سال گذشته تکرار خواهد شد.
باهنر با بيان اين که احمدي نژاد مي خواهد کسي رييس جمهور شود که همان سياست هاي دولت نهم و دهم را استمرار بخشد که اين مسأله فاجعه است، گفت: احمدي نژاد به دنبال مدودف ديگري است که چهار سال رييس جمهور شود و خودش استراحت کند و فرمان را از پشت به دست بگيرد و بعد دوباره هشت سال ديگر بيايد و دوباره در مسند قرار گيرد.
وي با بيان اين که تعدد کانديداهاي اصولگرا مي تواند يک فرصت براي ارائه برنامه ها و گرم کردن تنور انتخابات باشد، گفت: در نهايت اردوگاه اصولگرايان بايد به يک جمع بندي نهايي برسند.
باهنر همچنين خطاب به ائتلاف1+2 گفت: در اين ائتلاف را نبنديد و بايد باهم بنشينيد و به فرآيندي برسيد تا به يک وحدت مديريت منجر شود.
وي همچنين خطاب به اين ائتلاف گفت: اين گونه وانمود نکنيد که نظام يکي از شماها را مي خواهد که اين مسأله هم براي خودتان و هم براي نظام خوب نيست.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

نتیجه جابه جایی غیر اصولی سنگ

پیچ پیچید ولی راننده نپیچید

افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد با نیتروژن‌دهی پلاسمایی