ایران پرسمان

آخرين مطالب

محمد رضا باهنر:

جزو نيروهاي استثنايي هستم سیاست روز

  بزرگنمايي:

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شرايط لازم براي رئيس جمهور شدن در من وجود دارد، تصريح کرد: جزء نيروهاي استثنايي هستم که در اکثر رشته هاي تخصصي حضور داشته ام.
محمدرضا باهنر شامگاه يکشنبه در نشست خبري با رسانه هاي لرستان در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با اينکه حضور محمدرضا باهنر در انتخابات جدي است يا نه؟ گفت: صحبتهايي در رابطه با اينکه حضور من در انتخابات رياست جمهوري تنها براي "بازارگرمي" است مطرح شده اما بايد بگويم که من به صورت جدي وارد انتخابات شده ام.
وي افزود: "بازار گرمي" خوب و ممدوح است اما من به طور جدي وارد انتخابات شده ام.

بايد مشکل پراکندگي آراء اصولگرايان حل شود

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به ائتلاف کانديداهاي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري گفت: پراکندگي آراي اصولگرايان ممکن است مشکل ايجاد کند و توقع ما اين است که اصولگرايان بيايند و در يک چارچوب با هم بحث کنند و کانديداي خود را اعلام کنند.
باهنر با اشاره به اينکه ما نيز ائتلاف پنج نفره اي را تشکيل داده ايم و رسما هم اعلام کرده ايم که تا قبل از شروع ثبت نام انتخابات به نظر واحد مي رسيم، تصريح کرد: بايد مشکل پراکندگي آراء اصولگرايان حل شود.
وي با تاکيد بر اينکه اصولگرايان بايد مديريت واحدي را بپذيرند و با هم به يک ساز و کار مشخص برسند، اظهار داشت: ما اعلام رسانه اي هم کرده ايم که حتي حاضريم خدمت آقايان برسيم تا به يک جمع بندي مشخص و مديريت واحد دست پيدا کنيم.

حضور هاشمي به مصلحت نيست/ برنامه اي براي حمايت از ايشان نداريم

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با احتمال حضور آقاي هاشمي رفسنجاني گفت: تا آنجايي که خبر دارم و خودشان و نزديکان ايشان گفته اند آقاي رفسنجاني در انتخابات شرکت نمي کنند.

باهنر با اشاره به اينکه اگر قرار باشد که ايشان در انتخابات شرکت کنند تصميم با خودشان است، يادآور شد: من توصيه مي کنم به مصلحت نيست که ايشان مستقيما در انتخابات حضور پيدا کنند.

وي با بيان اينکه اگر هم هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات آمد هم خوش آمد، افزود: در رابطه با اينکه از ايشان حمايت کنيم و يا عقب نشيني کنيم چنين برنامه اي نداريم.

در انتخابات سال 88 به محسن رضايي راي دادم

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه من در انتخابات از دولت حمايت نکردم اظهار داشت: علي رغم دوستي زيادي که با آقاي احمدي نژاد داشتم اما در سال 84 رئيس ستاد انتخاباتي لاريجاني بودم و در ابتدا از احمدي نژاد حمايت نکردم اما زماني که به دور دوم کشيده شد از ايشان حمايت کردم.

باهنر با بيان اينکه در انتخابات سال 88 نيز به محسن رضايي راي دادم، ادامه داد: البته مي دانستم که رضايي راي نمي آورد ولي براي اينکه راي من حرام نشود اين کار را کردم.

وي با تاکيد بر اينکه در انتخابات سال 88 من موظف بودم که شرکت کنم، يادآور شد: چون رقباي اصلي انتخابات را اصلح نمي دانستم و همچنين نتوانستم خود را قانع کنم که به احمدي نژاد راي بدهم و با موسوي نيز پيش از فتنه و در سالهاي 64 اختلاف نظر داشتم بنابراين به محسن رضايي راي دادم.

نقاط ضعف و قوت دولت احمدي نژاد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت فعلي يکسري نقاط ضعف و قوت دارد و من سعي مي کنم عادلانه آنها را مطرح کنم، گفت: متاسفانه خرد جمعي بر دولت حاکم نبوده است و معتقدم که کشور را بايد با خردجمعي و نه خرد فردي اداره کرد.

باهنر با اشاره به اينکه مشکلات کشور در سطح خانوار گراني و بيکاري، در سطح مياني مشکلات توليد در بنگاه ها و در سطح اجرايي کارآمدي است، گفت: در دولت آينده بايد کارآمدي نظام اجرايي را افزايش داد.

وي با تاکيد بر اينکه در دولت آينده بايد ساختارها کار اجرايي را جلو ببرند نه اينکه افراد کارها را پيش ببرند، افزود: تغييرات وسيع و متعدد وزرا يکي از نقاط ضعف دولت نهم و دهم است به گونه اي که تعداد تغييرات در اين دو دولت بيشتر از همه تغييرات وزرا در بعد از انقلاب اسلامي بوده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه پرکاري، صراحت در لهجه، شجاعت در طرح مسائل اول انقلاب و ولع خدمت به مردم از نقاط مثبت دولت آقاي احمدي نژاد مي دانم، عنوان کرد: نداشتن سياست راهبردي، اطاعت نکردن از سياستهاي راهبردي مصوب، ارزش قائل نبودن براي دستگاه هاي حکومتي و اجرايي، استفاده از ادبيات غيرفاخر در محاورات و ... از نقاط ضعف احمدي نژاد بوده است.

يکي از عوامل اصلي گراني افزايش بي رويه نقدينگي است

باهنر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله گراني و تورم اظهار داشت: يکي از عوامل اصلي گراني افزايش بي رويه نقدينگي در کشور است.

وي با بيان اينکه در سال 84 دولت در حالي کشور را تحويل گرفت که نقدينگي زير يک ميليارد تومان بود، يادآور شد: امروز دولت در حالي کشور را تحويل مي دهد که نقدينگي آن 500 هزار ميليارد تومان است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه البته زمانيکه اقتصاد يک کشور بزرگ مي شود نقدينگي آن هم به نسبت زياد مي شود تصريح کرد: اقتصاد در کشور ما به طور متوسط سالانه چهار درصد رشد داشته در حاليکه نقدينگي در کشور سالانه 20 درصد رشد داشته است.

باهنر گفت: افزايش نقدينگي آن هم به صورت کانال کشي نشده به بازار سفته بازي و دلالها راه پيدا کرد و باعث ايجاد گراني و تورم شد.

وي با بيان اينکه در دولت آينده بايد رشد نقدينگي به شدت کنترل شود، تصريح کرد: سياستهاي پولي کشور نبايد در خدمت سياستهاي مالي باشد و اين در حالي است که در دولتهاي نهم و دهم سياستهاي پولي به جاي اينکه در خدمت سياست اقتصادي کشور باشد در خدمت سياستهاي مالي بود.

کار دولت در اجراي هدفمندي يارانه ها خوب و قابل تقدير بود

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله هدفمندي يارانه ها گفت: اصل هدفمندي يارانه ها يک ضرورت اجتناب ناپذير بود که دولت نهم و دهم همت کرد و بار اين مسئوليت را به عهده گرفت.

باهنر با بيان اينکه کار دولت در اجراي هدفمندي يارانه ها خوب و قابل تقدير بود و از همان مرحله اول هم سود زيادي برده ايم، يادآور شد: البته دولت در اجراي اين قانون نقاط ضعف هم داشت.

وي با اشاره به اينکه اجرا نشدن دقيق قانون هدفمندي يارانه ها يکي از اشکالاتي است که به دولت وارد است، افزود: همين امر باعث شد برخي بخشها مثل توليد به شدت آسيب ببينند و همچنين سيستم گردش پولي در هدفمندي يارانه ها به گونه اي بود که به افزايش تورم کمک کرد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه در دولت آينده هدفمندي يارانه ها ادامه مي يابد، تصريح کرد: البته شرط اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها آسيب شناسي مرحله اول آن است.

شعار انتخاباتي ندارم چون اهل شعار نيستم

باهنر با اشاره به اينکه اخيرا رئيس جمهور در يک سخنراني در سمنان از برنامه دولت براي دادن 250 هزار تومان يارانه به مردم سخن گفته است، اظهار داشت: اگر قرار باشد ما 250 هزار تومان يارانه به هر ايراني بدهيم معنايش اين است که بايد 400 هزار تومان از جيب هر ايراني بر مي داشتيم و 250 هزار تومان از آن را برمي گردانديم و 150 هزار تومان باقيمانده را صرف اجراي کار مي کرديم.

وي تصريح کرد: اصلا مي توانيم يک ميليون تومان يارانه به مردم پرداخت کنيم اما بايد يک ميليون و 500 هزار تومان از جيب مردم برداريم.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ادعاي من اين است به جاي اينکه 10 هزار تومان به يارانه ها اضافه کنيم مي توان با يک برنامه قوي و منسجم درمان را در کشور رايگان کرد، گفت: همين الان اگر يک رفراندوم گذاشته شود همه مردم آماده هستند به جاي اضافه شدن 10 هزار تومان به يارانه ها درمان رايگان شود.

باهنر در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه من شعار انتخاباتي ندارم، بيان داشت: من شعار انتخاباتي ندارم چون اهل شعار نيستم و رئيس جمهوري هم که شعار نمي دهد از همه جدي تر است.

شرايط لازم براي رئيس جمهور شدن در من وجود دارد

وي همچنين با تاکيد بر اينکه يک رئيس جمهور بايد در سطح مديريت کلان قدرت ادراک و تنظيم مسائل اجرايي را داشته باشد، افزود: من جزء نيروهاي استثنايي هستم که در اکثر رشته هاي تخصصي مثل فرهنگي، اقتصادي، سياسي و سياست خارجي حضور داشته و عمق سياستهاي کشور را نظارت، تصويب و اجرا کرده ام.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فکر مي کنم اين تجربيات براي کسي که رئيس جمهور شود کافي باشد، يادآور شد: آقاي احمدي نژاد پيش از اينکه رئيس جمهور شود استاندار و شهردار بود و آقاي خاتمي نيز وزير ارشاد بود.

باهنر با بيان اينکه شرايط لازم براي رئيس جمهور شدن در من وجود دارد، تصريح کرد: قدرت ادراک و حرکت کردن با سياستهاي راهبردي را دارم.

خودروسازان لوس بار آمده اند!

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قيمت خودرو در کشور بيان داشت: به نظر من خودروسازان به دليل اينکه رقيب جدي نداشته اند لوس بار آمده اند!

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در آخرين صحبتها در رابطه با قيمت خودرو مقرر شد که تا پايان فروردين ماه تکليف قيمت خودروهاي داخلي تعيين و تجديد نظر اساسي در رابطه با آن صورت گيرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/11/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است